-
Var det inte ni som inte försökt aktivt heller? Du kanske vill det väldigt gärna och du därmed "inbillar" dig känningar? (det verkar vara ett väldigt vanligt fenomen som kan få kroppen att spöka också) Om det nu inte är gallbesvär vilket jag inte har någon erfarenhet av så det kan jag inte uttala mig om :Pdinana skrev 2008-06-16 17:19:33 följande:Gallbesvär, skall jag kolla upp det på vårdcentralen då? Om det nu skulle kunna vara det? -
Växlande molnighet under dagen (ca 16 grader) och sol på kvällen (ca 11 grader) just nu enligt smhi (som för övrigt är guld värd, www.smhi.se).glitterkorn skrev 2008-06-18 11:45:01 följande:Någon som har någon aning om hur vädret kommer bli här i linköping på fredag ?
På lördag ska det bli soligt och 13-16grader.
Och imorgon regn.. Och idag uppehåll, kanske borde ge mig in till stan idag trots allt istället för att vänta tills imorgon.. -
Kevlarsjäl: Är hemma med min dotter, 3 månader för några dagar sedan:)
-
Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 19:38:50 följande:
Vi är nyligen hemma från Ica maxi, har handlat mat till midsommar nu, trodde att vi var smarta som gjorde det idag istället för imorgon, men det visade sig att alla nog tänkte så..FY vad folk det var!! Det blev stopp i gångarna för folk inte visste vilken väg de skulle ta med sina överfulla vagnar. Det var kö till färskpotatisen för den kostade bara 1 kr/kg.Jisses säger jag. Systembolaget hann vi inte ens med utan tar jag i lugn o ro imorgon när jag redan är på stan.Vi kom också nyligen hem från Ica, och ja, hade jag vetat (tänkt på) hur mycket folk det var så hade jag åkt betydligt tidigare och handlat, det var verkligen hysteriskt med folk, kände mig väldigt stressad, och med lillsnuttan i bilbarnstolen i vagnen så kunde man inte direkt lämna vagnen och kryssa sig fram för att hämta. Ren kaos. Usch. Men det blev inhandlat det som skulle hursom, och det blir grillspett med nypotatis och tzatziki ikväll och grillat med nypotatis, ägg, gräslök och jordgubbar (och allt annat som hör till) på midsommar - även om vi bara ska vara hemma jag och sambon tillsammans för oss själva. Känner inga folk här direkt som vi vill umgås med. -
Kevlarsjäl: Säger du det? Jag bor ett stenkast från Berga centrum och jag tycker aldrig det är något folk på ica. Jag kanske prickar in de bra tillfällena att gå =)
Cia80: Vad skönt att sova ut. Sov också till elva, trots tremånaders, måste betyda att jag har en ängel till man :) hihi :)
-
- fast en snäll unge också, som bara vaknar, äter och somnar om på morgonen och inte tycker man behöver gå upp på riktigt förrän vid lunchtid. Trots att hon är pappa upp i dagen i utseende är hon nog lite lik mig också trots allt :P
-
Cia80: Kanske de första dagarna (nu har jag förvisso aldrig sett ett rosa skimmer med ammning, men väl principen att vakna av att bebis vill ha mat, mata henne, bebis somnar och jag ligger och beundrar), men sen är det mer... sov, sov, sooov snälla ;) Iallfall för mig, sen är det väl individuellt det också. Beundrar dagtid istället och jublar när hon sover i princip hela nätter, och över min snälla sambo som tål sömnbrist bättre än mig och låter mig sova.
-
Cia: Ja jag vet inte jag, jag gav upp direkt (efter ett dygn, sedan hade jag ytterligare 9 dygn av amningshets på BB, fy...) och Ronja får ersättning på flaska, och inte är hon ledsen över det, plus att hon har en glad mamma istället. Detta trots att jag var fullt inställd på att amma från början. Jag tror en bra tumregel med barn är att ta det som det kommer och att allting inte blir som väntat, så man får göra det bästa av det.
Sov på, jag blev igångsatt och visste således att jag skulle föda barn dagen därpå, det var guld värt att få sova ut och äta en stadig frukost. Eftersom du inte vet, så försök göra detta varje natt :) Det kommer göra underverk när du ska föda barn - som inte alltid går på en femöring utan kan ta lite tid och kräva mycket kraft. Är man väläten och utvilad går det bättre och man orkar mer.
-
Om en vecka får du börja klaga riktigt högt ;)Cia80 skrev 2008-06-19 23:06:59 följande:goseklump,27:e juni. Så än får jag väl inte klaga så högt -
Mycket positivt. Jag hade haft en besvärlig graviditet och började få sd redan i vecka 30. Började öppna mig då också, och blev avstannad med bricanyl 2 ggr. Så jag var "på g" så att säga. Började klia på mig också (bokstabligt talat hela kroppen) också och jag fick diagnosen hepatos (påverkade levervärden). Pga det och pga min besvärliga graviditet hittills (ingen trodde att jag skulle gå tiden ut) plus att slemproppen hade gått samma vecka så satte dom igång mig redan i 36+2. Var 4cm öppen då, sattes igång 2 dagar efter beslutet kl 8 och födde Ronja 21.10.Kevlarsjäl skrev 2008-06-21 14:55:24 följande:Jag blev också igångsatt. Hur upplevde du det?
Så jag upplevde det väldigt positivt att få bli igångsatt. Om jag bara fått epiduralen när jag ville ha och behövde den istället för 2.5 timme av konstant värkdimma (riktigt madrömslikt, fy - min sambo var väldigt orolig för mig då, själv minns jag det knappt och det i sig är rätt skrämmande) så hade det varit en väldigt lätt och "enkel" förlossning.
Jag hoppas på att få bli igångsatt nästa gång också om graviditeten blir likartad.