• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • dinana

Fika i trädgårdsföreningen måndag 12/5:

-Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
    -Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
    -Snobben79
    -Ionea (ska på efterkontroll kl 14.00 men kan innan och efter)
    -dinana (kan vilken dag som helst)

Fika i trädgårdsföreningen fredag 16/5:

-Leos och Vincents mamma (helst den dagen)
    -Snobben79
    -Ionea

• Mizzz

-Snobben79
    -Lillisen

-Snobben79
    -Ionea
    -Lillisen
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Elli80

Godmorgon på er!

Idag ska jag och Gabriel på spädbarnsmassage. Hoppas att han tycker det ska bli kul. Det är BVC som anordnar det och det är tillsammans med tjejerna i vår mamma/barngrupp. Det är kl 10,30 och det är precis på hans sovtid så jag har försökt att få upp honom tidigt idag för att hinna sova innan, men han var inte så sugen på någon ny rutin direkt...haha...

Igår var Gabrriels farmor o farfar här och försåg honom med sommarkläder. Gulligt! Nu har han ursnygga shorts och t-shirt, haha, mitt lilla pyre...

Smörjer ni era små med solskyddsfaktor när de är ute? Gabriel ligger bara i vagnen ute på dagen än så länge. Är lite rädd för solens strålar även i skuggan. Men jag är kanske löjlig???

Ha en bra dag!

• TheLove

Jag smörjer inte in Elliot. Har hört att det skadar mer än det hjälper. Vet ej om de stämmer dock...

• Ionea
    Elli80 skrev 2008-05-09 08:35:33 följande:
    Godmorgon på er!Idag ska jag och Gabriel på spädbarnsmassage. Hoppas att han tycker det ska bli kul. Det är BVC som anordnar det och det är tillsammans med tjejerna i vår mamma/barngrupp. Det är kl 10,30 och det är precis på hans sovtid så jag har försökt att få upp honom tidigt idag för att hinna sova innan, men han var inte så sugen på någon ny rutin direkt...haha... Igår var Gabrriels farmor o farfar här och försåg honom med sommarkläder. Gulligt! Nu har han ursnygga shorts och t-shirt, haha, mitt lilla pyre...Smörjer ni era små med solskyddsfaktor när de är ute? Gabriel ligger bara i vagnen ute på dagen än så länge. Är lite rädd för solens strålar även i skuggan. Men jag är kanske löjlig???Ha en bra dag!
    God morgon!

Hoppas att Gabriel gillar spädbarnsmassagen! Vi ska också gå på massage när Ion är liiite större tänkte vi. Nästa gång vi går till BVC så ska vi göra fotavtryck i gips! Det ska bli riktigt kul!!

Jag använder ingen solkyddsfaktor ännu, låter Ion få vara i skuggan om vi är ute + att han har tunn långärmad tröja, tunnar byxor och en solhatt. Har hört att det inte hjälper ändå när de är så små utan det bästa sättet att skydda mot sol är egentligen att ha barnen inne eller i skuggan så mycket man kan.
    Ion rocks!
  • Cia80

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er och era små.

Har en fundering på att lägga en bomullsfilt i vagnen som bebis kan ligga på, för att skydda själva vagnstyget. Vad tror ni om det?

• Line79

Hej.
    Ionea- tack! Bor i centrala Lkpg vid magasintorget.
    Jag kan fika på måndag Vilken tid?

Man ska inte använda solskyddsfaktor till barn under 1 år!!! Skugga, solskyddskläder & solhatt.

-Snobben79
    -Lillisen
    -Line & Cornelia

-Snobben79
    -Ionea
    -Lillisen

• Missnööjd

-Snobben79
    -Lillisen
    -Line & Cornelia
    -Missnööjd (På eftermiddagen, BVC på fm)

-Snobben79
    -Ionea
    -Lillisen
    - Missnööjd (helst fredagen )

• Missnööjd

Hallå tjejer!
    Hoppas ni har det bra i solen! Här är allt toppen, har varit ute på en promendad. Gick till sambons kontor och på vägen dit upptäckte jag att en av mjärdevis restauranger grillade så det blev en riktigt god lunch

Hoppas era små växer som de ska (även den lilla i magen), och att allt annat är bra. Allt med Alva är bra, är bara lite orolig att hon får i sig lite för lite vätska nu när det är så varmt. Igår kissade hon inte på 8(!) timmar. Så har varit förbi apoteket och köpt vätskeersättning, se om jag kan lura i henne lite sånt

• Elli80

Hej igen!

Gabriel älskade massagen! Verkligen kul! Han log och "pratade" med en kille på madrassen brevid och hade så kul och skönt. BVC-tanten pratade också om hur vi skulle skydda de små från sol och värme. Jag skämdes nästan först för jag hade så lite på Gabriel när vi kom, men det visade sig ju vara bra tänkt av mig ändå. Inte för att det BVC säger är lag, men ibland verkar de ju nästan tro det själva... BVC-tanten föreslog så lite kläder som möjligt i vagnen då det oftast blev väldigt varmt för dom att ligga där då inte vinden kommer åt att svalka dom. Hon tyckte också att vi skulle hålla oss inne mellan 11 och 14 då det var som varmast. Vidare föreslog hon att vi skulle ah en flaska vatten och en handduk med oss så vi kunde badda dom med vatten om de blev för varma. Solskydd skulle vi bara smörja med om vi absolut inte kunde undvika solen, men det har jag då inga problem att göra då jag inte har fler barn som vill vara ute och leka eller så...

Gabriel vägdes också och nu väger han nästan 6 kg. Stora killen!

Cia80: Hur går det med magen i värmen? Är det mycket jobbigt? Min förlossning startade med magont och illamående på morgonkvisten. Skit, tänkte jag inte magsjukan nu... Jag gick o la mig men jag fick värkar direkt med 5 min mellanrum och sedan gick allt ganska snabbt och oförskämt "lätt" om ni förstår vad jag menar med "lätt"... Vi får hoppas att det blir ngt liknande för dig! Ja, ha nen liten filt i vagnen du, det kommer nog både kännas svalkande och skyddar vagnen...

Svar på tråden Linköping, någon?