• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Cia80

Elli,
    Åh, så gullig du är som tänker på "lilla" mig
    Jo, varmt är det ju onekligen. Så jag pustar nog lite extra. Det är inte så farligt än, men jag fasar lite för juni sen, för då kommer jag ju vara ännu tyngre. Men det får gå, bebis verkar må bra där inne, buffar och har sig, ialla fall och det är ju det som räknas

Nu tror jag att vi har allt hemma så vi ialla fall klarar oss första tiden.
    Fick ett ryck idag och handlade i stort sett allt som var kvar som t.ex. bindor, tvättlappar, amningsbh, blöjor, tyg till vagnen, babyolja, babypuder...

• Ionea

Kan man ge vatten till en 10 veckors i detta vädret?? om man misstänker att han behöver få i sig lite vätska??

Ion rocks!
  • TheLove
    Ionea skrev 2008-05-09 19:39:14 följande:
    Kan man ge vatten till en 10 veckors i detta vädret?? om man misstänker att han behöver få i sig lite vätska??
    jag frågade på bvc om vatten till min snart 3 veckors. Hon svarade att bröstmjölk är det ända som behövs. Men att man ska amma när han säger till... jag var rädd att det kanske inte var bra att få i sig för mycket mjölk men hon sa att får de för mycker kräks  de upp överflödet eller bajsar ut det. vatten ger en mättnadskänsla så de inte känner sig hungriga sen...
  • Mizzz
    Ionea skrev 2008-05-09 19:39:14 följande:
    Så länge det inte är varmare än så här så räcker bröstmjölk. Förra året då Linus var liten och det var 34 grader varmt där i slutet av maj/början av juni, då fick han nån tesked vatten, men annars så klara han sig med bara bröstet.
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Ionea

Vad bra, då vet jag att mjölken räcker bra helt enkelt!
    Tack för svar

Skriver mer imorgon!

Ion rocks!
  • Leos och Vincents mamma

Kikar bara in lite snabbt..
    Mår inget bra idag, har varit på min kära morfars begravning o det var superjobbigt, men ändå så himla fint i kyrkan med hans älsklings musik o allt, precis som han ville ha det.
    Men fy vad tomt det känns nu
    Ska mysa med sambon nu, han har fått trösta mig hela dagen idag.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Line79

Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-09 21:45:47 följande:

Kikar bara in lite snabbt..Mår inget bra idag, har varit på min kära morfars begravning o det var superjobbigt, men ändå så himla fint i kyrkan med hans älsklings musik o allt, precis som han ville ha det.Men fy vad tomt det känns nu Ska mysa med sambon nu, han har fått trösta mig hela dagen idag.
    Ush vad jobbigt! En massa styrkekramar till dej!!!!
  • Cia80

Leos och Vincents mamma,
    Åh, jag beklagar sorgen.

Nu tror jag vi har saker så vi klarar oss första tiden ialla fall. Så nu är det bara bebis som saknas.
    Bebis ligger just nu och krafsar nere i ljumsken

• Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-09 21:45:47 följande:
    Kikar bara in lite snabbt..Mår inget bra idag, har varit på min kära morfars begravning o det var superjobbigt, men ändå så himla fint i kyrkan med hans älsklings musik o allt, precis som han ville ha det.Men fy vad tomt det känns nu Ska mysa med sambon nu, han har fått trösta mig hela dagen idag.
    Jag beklagar sorgen, kram på dig.

Cia80: har du packat bb-väskan än då Räcka ut tungan ?
    Ion rocks!
  • Ionea

Så här glad var Ion när han fick ligga på altanen och jollra

Ion rocks!
Svar på tråden Linköping, någon?