• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Ionea
    Elphaba skrev 2008-05-10 13:47:26 följande:
    Ionea: Vart hittade du en vettig solhatt i liten storlek? Tycker inte jag hittar någonstans :/Om det ska bli dåligt väder nästa vecka kanske vi ska sikta på måndagen för fika, eller vad tror ni?
    Solhatten köpte jag på H&M, den är i storleken 2-4 mån men är en aningens för stor för killen. Men det var den snyggaste som fanns! och han växer ju i den snart

Hualigen vilket väder, har suttit på altanen och druckit kaffe, gått på låååångpromenad med svärmor och druckit ännu mer kaffe. Wünderbar!

Ska vi köra på måndag och vilken tid?

Cia80: jaså han är en golfare han....tss... fast det kanske är bättre än en karl som sitter och spelar dataspel haha! Hoppas du får det trevligt som golfänka ändå. Passa på att njut i vädret!
    Ion rocks!
  • glitterkorn
    Elphaba skrev 2008-05-10 13:47:26 följande:
    Ionea: Vart hittade du en vettig solhatt i liten storlek? Tycker inte jag hittar någonstans :/Om det ska bli dåligt väder nästa vecka kanske vi ska sikta på måndagen för fika, eller vad tror ni?
    Tycker vi kör på måndag , går ju att ta en träff på fredag om man vill det med lixom går ju träffas 2 gånger på en vecka Flört
  • glitterkorn

Om det är trist väder när vi ses , kan vi väl typ fika på macdonalds för där är det ju väldigt barnvänligt för dom lite större barnen oxå , brukar ju ha en lek hörna

• Elphaba

På måndag som det ser ut nu ska det vara 10-12 grader och molnigt men uppehåll (enligt smhi). Ja, det funkar ju att träffas både och också :)

• Leos och Vincents mamma
    glitterkorn skrev 2008-05-10 15:51:43 följande:
    Om det är trist väder när vi ses , kan vi väl typ fika på macdonalds för där är det ju väldigt barnvänligt för dom lite större barnen oxå , brukar ju ha en lek hörna
    Har de lekhörna där? Det har vi missat.
    Klart att vi ska ta måndag eftersom flest kan då. Vi hänger på en stund i alla fall, tror jag. Får se hur det känns på måndag morgon. Vi får väl bestämma plats på måndag när vi ser hur vädret är, skulle ju kunna vara i trädgårdsföreningen fast det inte är sol. Skulle ju vara det bästa för Leos skull i alla fall.

Vilken tid på måndag blir bra då?
    Vi kan när som helst, men inte för tidigt
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • glitterkorn
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-10 16:15:22 följande:
    Har de lekhörna där? Det har vi missat.Klart att vi ska ta måndag eftersom flest kan då. Vi hänger på en stund i alla fall, tror jag. Får se hur det känns på måndag morgon. Vi får väl bestämma plats på måndag när vi ser hur vädret är, skulle ju kunna vara i trädgårdsföreningen fast det inte är sol. Skulle ju vara det bästa för Leos skull i alla fall. Vilken tid på måndag blir bra då?Vi kan när som helst, men inte för tidigt
    Ja dom brukar väl ha lek hörner på macdonalds resturanger ? Fundersam
  • Leos och Vincents mamma
    glitterkorn skrev 2008-05-10 16:52:51 följande:
    Ja dom brukar väl ha lek hörner på macdonalds resturanger ?
    Ja, de har väl det ute på tornby, men inte inne i stan. Inte vad jag har sett i alla fall, i så fall måste det vara bakom nån dörr eller så
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Ionea,
    Här spelas det både golf och dataspel. Dock har han hållt sig borta från dataspelandet ett tag nu. Men nu är det ju golf såklart

Huh, så varmt det varit idag. Jag ska inte klaga men liiite för varmt för min del har det varit idag.

• glitterkorn
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-10 16:56:06 följande:
    Ja, de har väl det ute på tornby, men inte inne i stan. Inte vad jag har sett i alla fall, i så fall måste det vara bakom nån dörr eller så
    Ok Flört

Men på burger king i stan har dom lek plats för barnen i alla fall det är jag nästan helt övertygad om , var i alla fall det för ett år sen ! Skrattande
  • Mizzz
    Fika i trädgårdsföreningen(?) måndag 12/5:

-Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
    -Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
    -Snobben79
    -Ionea (ska på efterkontroll kl 14.00 men kan innan och efter)
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    -Lillisen (kan från kl 14:30 och framåt)
    -Line & Cornelia
    -Missnööjd (På eftermiddagen, BVC på fm)
    -glitterkorn
    -Elphaba

Fika i trädgårdsföreningen(?) fredag 16/5:

-Leos och Vincents mamma (helst den dagen)
    -Snobben79
    -Ionea
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    -Lillisen (kan från kl 14:30 och framåt)
    - Missnööjd (helst fredagen )
    - glitterkorn
    -Elphaba

Kanske ska lägga till att jag inte kan på fm
    Ja, har oxå hört att de ska bli kast väder igen!!! Grrr. Men vi får väl vara nån annan stans då.
    Som någon sa så kan man ju se både Måndag och Fredag så alla kan vara med när de passar bäst för just dem.
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
Svar på tråden Linköping, någon?