• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Elphaba

dinana: här är en annan som verkligen levde på skräp under graviditeten, godis, kebab och inte minst sibylla. När vi klev in genom dörren började han som jobbar där slå in det vi skulle ha i kassan och började förbereda utan att vi sa något. Då är man stamkund.. ;) Sambon åkte dit och hämtade käk åt mig när jag låg på BB också =)

Cia80: Sväng ihop lite pannkakor åt mig också... eller kom bit och fixa, ingridienserna har vi men mina pannkakor blir minst sagt.. pannkaka.. :/ Blev ju ursugen på pannkakor nu..

• Cia80

Elphaba,
    Smeten är färdig så det är bara att dyka upp

• Elphaba

Cia80: Nästan så jag tar dig på orden, om det vore finare väder och mindre bökigt att klä på sig och gå till bussen med vagn och allt ;)

• Cia80

Elphaba,
    Hehe Vi får ta det en annan gång helt enkelt

• Elphaba

Cia80: Lätt. Och så ska jag tvinga sambon att äta på sibylla med mig idag. Nu blev jag ju hungrig...

• Cia80

Elphaba,
    Jag har ju i stort sett all tid i världen nu innan skrutt kommit ut.

Upptäckte just att sylten gick ut i början på maj. Är det farligt?

• dinana

Ja, det är nog lite pannkaksväder idag här med.. varför skulle ni nämna ordet pannkakor..*stön* Hoppas nu att jag har jordgubbssylt kvar. pannkakor till mig och Molly, okej jag lovar att inte äta upp allihopa.

Jag var garanterat stamkund på Sibylla, de tog inte kort där, så jag fick alltid betala när jag hade pengar. Vilket betydde att jag fick väldig rabatt då jag typ betalade för vart fjärde mål. Dessutom fick jag alltid glass och dricka gratis när jag tittade förbi. Det som är lite kul är att jag var och hälsade på förra sommaren (är ju från Kalmar egentligen) och då bjöd de mig på en stor gyrostallrik med glass till efterrätt... jag orkade typ hälften sen höll jag på att spricka. Var lite annorlunda när man var gravid, då kunde man ju stoppa i sig vad som helst typ och ändå vara hungrig.

Skulle vara kul å veta vart alla bor här i tråden. Kan vi inte göra en lista? Eller är det för ingående?

Hoppas någon hänger på.

Dinana bor i Skattegården, Skäggetorp.

• Cia80

Cia80 bor i centrala stan.

Höll på att skriva att jag bor mitt i (pannkaks)smeten

• Elphaba

Cia80: Ja, sen är det lite mer hektiskt, iallafall i början. Nu när lilltjejan är 2 månader så känns det lugnare (men det blir förmodligen mer hektiskt igen när hon blir mer rörlig själv..). Inte farligt, kan jag inte tänka mig, om den ser bra ut och luktar bra, det är ju bara några dagar. Själv är jag sån som slänger saker på sekunden det går ut, men jag är nog mest fånig, enligt sambon iaf. Det är mest nån fix idé, inte för att jag tror att det är farligt..

Cia80 bor i centrala stan.
    Elphaba bor i Berga.

• Cia80

Elphaba,
    Ja, jösses. Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan jag vågar mig ut på stan själv med Skrutt.
    Det som är skönt är att sambon har semester hela juli + pappadagarna. Så vi kommer få 6 veckor tillsammans och kunna hjälpas åt med Skrutt.

Slänger sylten så fort jag ätit klart. Smakade gott ialla fall

Svar på tråden Linköping, någon?