• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • TheLove

Idag har vi varit på BVC. Elliot har gått upp 420g på 6 dagar! Stora killen. Nu väger han 3565g.
    Nästa torsdag ska vi tillbaka till bvc men innan det ska vi gå på babysång på öppna förskolan. Det ska verkligen bli super skoj!!!

Vad har ni haft för er idag? kramar!

• Cia80

Lovelyy,
    Skönt att han går upp i vikt

Jag har lunchat med några vänner. Sen gick jag och handlade en sån topp på apoteket. Har dock inte provat den än.

Har precis tittat på Barmnmorskorna på nätet, så nu har jag gråtit en skvätt

• Leos och Vincents mamma
    Line79 skrev 2008-05-15 10:55:07 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-14 22:37:57 följande: Titta i min gästbok, där står om babysång & tider. Fick även tips om att domkyrkans församling ska ha jättebra babysång. Tror att telnr var 013-205050.Jag & Cornelia går på babysång. Började när hon var lite större, 5 månader & hon uppskattar det jättemycket! Vi gick på babymassage när hon var 3månader & det kan jag verkligen rekomendera att börja med.Jag är kvar i lkpg i morgon, men vet inte om jag hinner med fikat. Har 2 körlektioner & 2 fikor med några väninnor. Men jag kollar tråden i morgon så kanske jag dyker uppCia- vad roligt med sammandragningarna! Inte så långt kvar nuGällande amningsbh så rekomenderar även jag carefix topparna på apoteket. Jag köpte bh 3 v efter att Cornelia kommit för då har mjölkproduktionen stabiliserats lite mer & man vet på ett ungefär vilken stl man behöver. Ett till tips till bb-väskan är xylokainsalvan på apoteket. Bedövande, läkande & en väääldigt god vän efter förlossningenTips på bra läslektyr innan bebis kommit åxå är en bok som heter "växa & upptäcka världen" av Hetty van de Rijt & Frans X Plooij. Det är alla mammors bibel Där berättas om alla faser bebisen går igenom under första året. Finns på adlibris.se fraktfritt eller i bokhandeln för ca 50kr.Nu är det dax för lunch... Tjingeling
    Tack för tipset
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • glitterkorn
    DontFadeAway skrev 2008-05-15 10:21:02 följande:
    Hej!Jag bor med här i linköping =)Har en son på lite mer än 5 månader^^
    Hej gumman ! Kul att du hittat hit Glad
    Jag Älskar Dig Mest Av Allt Julius !
  • DontFadeAway
    glitterkorn skrev 2008-05-15 21:25:57 följande:
    MEn det är ju tack vare dig jag gjorde det =)
    Blir det någon fika i morgon?
  • Cia80

DontFadeAway,
    Välkommen hit får jag säga

• Ionea

Välkommen välkommen!

Och Go morgon alla Skrattande
    Jag kan inte vara med på fikat idag tyvärr... Ledsen men det kommer fler tåg!

Ska snart åka ner till Ullared! Längtar någon som varit där med sina små?

Ion rocks!
  • glitterkorn

Godmorgon ( förmiddag :P )

Jag kan tyvär inte heller komma med på fikat i dag då min hund blev dålig i går han får inte behålla maten alls så jag vill vara hemma hos honom (Vår hund var dålig föra sommaren med då fick vi åka till vetrenären och fick medecin sen var vi tvunga o ge honom riskok varannan timma mm så jag vill se hur han mår i dag) , och vill inte lämna honom själv då min sambo jobbar hela dagen..

Fika fredag 16/5
    -Snobben79
    -Ionea
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    - Missnööjd (helst fredagen )

Jag Älskar Dig Mest Av Allt Julius !
  • dinana

känns inte riktigt som ett fika väder idag, gick ut en liten sväng innan, men gud vad kallt det är (och blött). känner inte alls för att gå ner till stan idag. (tar inte bussen för tycker det är slöseri med pengar).

vi får nog ta å skjuta upp fikat till en annan dag.

Svar på tråden Linköping, någon?