• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Cia80

Elphaba,
    Mest sällskapssjuk får jag väl erkänna Känns inte så kul att shoppa nu, för det känns ju inte så stor i idé att skaffa mer mammakläder och sen vet jag ju inte hur fort jag kommer bli "smal" efteråt.

Men som sagt, det är bara att du hojtar till. Sambon jobbar ju hela dagarna och jag går ju i stort sett bara hemma om dagarna.

Detta gäller självklart er alla om ni känner för att träffas utanför den stora gruppen.

• glitterkorn
    dinana skrev 2008-05-14 17:29:51 följande:
    vet inte om det är så bra att fika på fredag, visseligen har väderutsikterna den här veckan inte stämt hittills, men 5 grader och regn och blåst låter inte som en bra väderutsikt för fredag. någon som har hört något annat?
    Vi kan väl fika på claras igen och om det är nice väder har dom ju en uteservering Glad
    Snobben79 skrev 2008-05-14 17:11:03 följande:
    Jag kan fortfarande fika på fredag
    Vad roligt!! :) , kan du tänka dig claras?
    Jag Älskar Dig Mest Av Allt Julius !
  • Elli80

Cia. Jag råder dig till att bara köpa en amningsbh nu innan du fått barn och sedan se vilken storlek du kommer behöva. Jag köpte innan jag fick barn och då jag gått ner i vikt mycket och snabbt efter förlossningen så passar inte dom längre utan är för stora. Alltså slängde jag en massa pengar i sjön, hade varit roligare att lägga dom på grejer till bebisen istället...

• Cia80

Elli,
    Tack för rådet. Har ju som sagt en nu, som inte sitter alltför bekvämt men jag tar med den till förlossningen. Sen får jag som sagt ge mig ut på stan och hitta fler. För en amningsbh känns lite för lite.
    Har ju den där gamla sportbh:n som jag även kan sova i.

Åh, tjejer! Jag tror jag precis känt av min första sammandragning

• glitterkorn
    Cia80 skrev 2008-05-14 22:06:47 följande:
    Elli,Tack för rådet. Har ju som sagt en nu, som inte sitter alltför bekvämt men jag tar med den till förlossningen. Sen får jag som sagt ge mig ut på stan och hitta fler. För en amningsbh känns lite för lite.Har ju den där gamla sportbh:n som jag även kan sova i.Åh, tjejer! Jag tror jag precis känt av min första sammandragning

Hihi ! Spännande ! Du har verkligen ett häfigt äventyr framför dig ( förlossningen ! ) och sen mötet med bebisen är helt obeskrivligt ! <3

Ska du oxå med på fredag ?

Jag Älskar Dig Mest Av Allt Julius !
  • Cia80

glitterkorn,
    Ja, nu blev det ju genast spännande. Satt här med ett stort leende

Sen läser jag i andra trådar där de fått bebisar i vecka 35 och framåt. Jag är ju i vecka 35 nästa vecka...uj uj uj...kanske dags att börja packa väskan

Jag har inte bestämt mig om fredag än, därför jag inte skrivit upp mig.

• Leos och Vincents mamma
    Cia80 skrev 2008-05-14 22:06:47 följande:
    Elli,Tack för rådet. Har ju som sagt en nu, som inte sitter alltför bekvämt men jag tar med den till förlossningen. Sen får jag som sagt ge mig ut på stan och hitta fler. För en amningsbh känns lite för lite.Har ju den där gamla sportbh:n som jag även kan sova i.Åh, tjejer! Jag tror jag precis känt av min första sammandragning
    Åh vad spännande
    Säger precis som glitterkorn, du har verkligen nåt helt fantastiskt framför dig
    Kan inte säga så mycket om själva förlossningen då eftersom jag är snittad båda ggr, men mötet med bebisen första gången är såå häftigt o mysigt! Det är nåt som jag skulle vilja göra varje dag
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Leos,
    Ja, nu blev det genast mer spännande, även om jag vet att det kan var lång tid kvar tills bebis vill titta ut. Är ju inte så att vattnet har gått...även om man kan tro det på min upphetsning

Ja, det där första mötet med bebis verkar vara så häftigt. Tittar ju såklart på Barnmorskorna och jag gråter varje gång bebis kommer upp på bröstet

• Elphaba

Cia80: Shoppa till bebis kan man ju göra om inte annat ;) Är ju livsfarligt det där, både innan och nu efter.. =)

Ang amningsbh; Annars har apoteket toppar för 89 kr som funkar jättebra när mjölken rinner till och brösten känns superspända och ömma. Mjuka och sköna, om än inte supersnygga. Carefix heter dom. Köpte två sånna och en amningsbh innan, men eftersom jag inte ammade trots att jag tänkt mig det (det funkade helt enkelt inte) så blev amningsbhn aldrig använd, men de där topparna var jättesköna att ha, även att sova i. Så de rekommenderas.

Sen kan du ju kolla ut vad du vill ha förnåt, visa sambon, och skicka ut honom för att shoppa sen när bebis kommit om du känner dig trött och omotiverad. Öppet köp, ju, så kan han köpa olika storlekar så kan du prova i lugn och ro hemma. Det var min ursprungliga plan - även om det nu inte behövdes.

Och ja, det börjar ju dra ihop sig, bebisar kan komma både för
    tidigt och försent, min tjeja kom i 36+2 :) Jag började packa min väska i v35.

(blablablabla)

• Leos och Vincents mamma

Cia: Ja, det är det absolut bästa som man kan vara med om i hela sitt liv, när bebisen kommer upp på bröstet. Livet får en helt annan vändning då o allt annat verkar så långt borta.

Ja, gud ja, barnmorskorna, jag gråter varje gång jag ser det programet

Jag har gråtit som bara den när båda pojkarna har fötts, verkligen värsta krokodiltårarna.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon?