• Trollemora

kattnamn

Det börjar nu bli dags att ge våra små kattungar namn, ja jag vet att de kanske inte får heta de när de lämnar oss men jag vill ändå ge dem namn, de ska ju bo är i 8 veckor till.

Det är bara det att det står helt still när det är kattnamn.
    Det är tre st små halv lurviga troll var av en kolsvart hona utan svans (är manx i mammakatten) sen är det två grå, identisk lika förutom att det är en hane och en hona.

De enda namnen jag kommit på och är insnöad på är
    Cocco, Channel och Dior..... kan bero på att min syrra är inom den branchen...hmm

Deras mamma heter Stumpan pga sin korta svans och vår gamle katt heter Puh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 08:27
    TACK ALLA för era namnförslag.
    Hittade massa fina namn men i går så säger gubben efter ert fina engagemang att han vet va de ska heta.... han som inte brytt sig alls innan
    Jo det ska vara Blixten, Sally och sen fick det bli Flo även om han sa Bärgan..... kan tala om att barnen snabbt köpte dessa namn.... så där fick man inget att säga till om.

• Svar på tråden kattnamn
  • Carmen80

Vill tillägga att en innekatt som vuxit upp inomhus, utan att jaga eller leva i naturen är självfallet känsligare än utekatter.Förstår inte den dumme det liksom?

• vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 22:30:57 följande:
    Vill tillägga att en innekatt som vuxit upp inomhus, utan att jaga eller leva i naturen är självfallet känsligare än utekatter.Förstår inte den dumme det liksom?
    du kan kalla mig hur dum som helst, det bekommer mig inte. jag har tagit upp detta på ett forum som är fullt med uppfödare av flera olika raser och de reagerar på samma vis som jag.

om du tycker jag bråkar med dig, så vet du inte vad bråk är. ta inte upp något i ett diskussionsforum om du inte vill diskutera.
  • NicoÄngla

Mina katter heter Dogge och Lipton det tycker jag är fina namn.

• skorpionen80
    Carmen80 skrev 2008-05-08 22:30:57 följande:
    Känsligare mot vad? Om de äter samma foder som en utekatt, så borde de ju få lika mycket av alla ämnen. Vad är det då som gör att de utvecklar allergi? Att de inte har gräs under tassarna? Att de inte utsätts för lika mycket smitta som utekatterna? Fast vad har det med maten att göra?
  • Ester W

Mitt lilla ulliga busfrö heter Ester Williams, jag har länat mitt nick av henne !

• NicoÄngla
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 22:34:01 följande:
    du kan kalla mig hur dum som helst, det bekommer mig inte. jag har tagit upp detta på ett forum som är fullt med uppfödare av flera olika raser och de reagerar på samma vis som jag. om du tycker jag bråkar med dig, så vet du inte vad bråk är. ta inte upp något i ett diskussionsforum om du inte vill diskutera.
    Vill inte lägga mig i eran diskution eller så men... Jag tror inte mna ska lite alltid på vad vetrinärer såger om mat för jag har hört att man absolut inte skall ge sin katt bara torrfoder för då kan dom få problem med njurarna...
  • Tummelisa06

Skit samma vad de äter för mat.. det är namnjakt vi är ute på...
    För det andra så kan du inte tvinga en katt att äta torrfoder.. min andra goding har aldrig tyckt om torrfoder och han mår bra och är som en vanlig tokig huskatt..

• vackrastarflow
    NicoÄngla skrev 2008-05-08 22:39:49 följande:
    Vill inte lägga mig i eran diskution eller så men... Jag tror inte mna ska lite alltid på vad vetrinärer såger om mat för jag har hört att man absolut inte skall ge sin katt bara torrfoder för då kan dom få problem med njurarna...
    du är så välkommen till att diskutera så, det är därför jag skriver på forum iaf.

veterinärer får extremt lite näringslära i sin utbildning. det mest positiva med blötfoder är att katten får i sig en massa vatten. katten är ett ökendjur och har därför inte den törst som behövs för att den ska tillgodose sig själv med det vatten som behövs.

jag hade inte velat ge min katt endast torrfoder. jag kör på en kombination som verkar bra.
Svar på tråden kattnamn