• Trollemora

kattnamn

Det börjar nu bli dags att ge våra små kattungar namn, ja jag vet att de kanske inte får heta de när de lämnar oss men jag vill ändå ge dem namn, de ska ju bo är i 8 veckor till.

Det är bara det att det står helt still när det är kattnamn.
    Det är tre st små halv lurviga troll var av en kolsvart hona utan svans (är manx i mammakatten) sen är det två grå, identisk lika förutom att det är en hane och en hona.

De enda namnen jag kommit på och är insnöad på är
    Cocco, Channel och Dior..... kan bero på att min syrra är inom den branchen...hmm

Deras mamma heter Stumpan pga sin korta svans och vår gamle katt heter Puh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 08:27
    TACK ALLA för era namnförslag.
    Hittade massa fina namn men i går så säger gubben efter ert fina engagemang att han vet va de ska heta.... han som inte brytt sig alls innan
    Jo det ska vara Blixten, Sally och sen fick det bli Flo även om han sa Bärgan..... kan tala om att barnen snabbt köpte dessa namn.... så där fick man inget att säga till om.

• Svar på tråden kattnamn
  • vackrastarflow

och jag ska sluta spamma, ser nu, med allergier?? var har du den faktan från?

• Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 21:02:56 följande:
    och jag ska sluta spamma, ser nu, med allergier?? var har du den faktan från?

Av fletalet veterinärer samt våra uppfödare.Det är inte bra med tanke på att de har lättare att få allerigier, i flesta fall innekatter.

Jag tjänar ingenting på att ljuga om detta.

Vill bara att det ska komma fram att det är vikigt, men detta är helt ot så det får lämnas hädan.

• vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 21:07:36 följande:
    Av fletalet veterinärer samt våra uppfödare.Det är inte bra med tanke på att de har lättare att få allerigier, i flesta fall innekatter.Jag tjänar ingenting på att ljuga om detta.Vill bara att det ska komma fram att det är vikigt, men detta är helt ot så det får lämnas hädan.
    men VAD är det i blötfoder som är allergiframkallande?? vad finns i blötfoder som inte finns i torrfoder?
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 21:15:42 följande:
    men VAD är det i blötfoder som är allergiframkallande?? vad finns i blötfoder som inte finns i torrfoder?
    Det får du vända dig till veterinären och fråga.Ställde inte den frågan.
    Det enda de har sagt är att raskatter endast ska ha torrfoder, fullvärdigt torrfoder.DVS inget man handlar i daglighandeln, utan hos veterinär eller djuraffärer.
    I blötmaten nämde en iaf att det var tillstser som skader mer på lång sikt än gör nytta.
    Och att det kan utveckla allergier.
  • vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 21:30:00 följande:
    Det får du vända dig till veterinären och fråga.Ställde inte den frågan.Det enda de har sagt är att raskatter endast ska ha torrfoder, fullvärdigt torrfoder.DVS inget man handlar i daglighandeln, utan hos veterinär eller djuraffärer.I blötmaten nämde en iaf att det var tillstser som skader mer på lång sikt än gör nytta.Och att det kan utveckla allergier.
    ja det är inte så konstigt att din veterinär sagt detta, de blir sponsrade, främst av Hills...
    men visst, jag låter själv min katt äta RC, men jag får nog leta mig svettig efter RC Housecat. fast hon är inte raskatt så hon kan luuuugnt äta blötmat *pust*

dock så tror jag inte ett dugg på det du påstår. och jag hade definitivt haft mina tvivel på en veterinär och uppfödare som påstår detta.

angående kattnamn så tycker jag Smilla är enormt vackert
  • Arawen

Har en blandis hemma och en bondis de heter selma och sigge,selma är ragdoll/perser och äter nästan bara gelen i blötmaten sen kommer den andra och rensar resten :)

• Prettyblueeyes

Mina 5 älsklingar heter Trollet, Lotus, Vincent, Zack och Siri :)

• Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 21:33:19 följande:
    ja det är inte så konstigt att din veterinär sagt detta, de blir sponsrade, främst av Hills...men visst, jag låter själv min katt äta RC, men jag får nog leta mig svettig efter RC Housecat. fast hon är inte raskatt så hon kan luuuugnt äta blötmat *pust*dock så tror jag inte ett dugg på det du påstår. och jag hade definitivt haft mina tvivel på en veterinär och uppfödare som påstår detta. angående kattnamn så tycker jag Smilla är enormt vackert
    Tvivla på, det gör inte mig så mkt..Sa att raskatter har större risk att utveckla allergi med blötmat, främst innekatter.Det är vanligare att en raskatt är innekatt.
    Det har jag ftt berättat för mig av fler än en veterinär och två uppfödare.Men visst, ska fråga dig nästa gång när det gäller katters hälsaFundersam
  • vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 21:52:03 följande:
    Tvivla på, det gör inte mig så mkt..Sa att raskatter har större risk att utveckla allergi med blötmat, främst innekatter.Det är vanligare att en raskatt är innekatt.Det har jag ftt berättat för mig av fler än en veterinär och två uppfödare.Men visst, ska fråga dig nästa gång när det gäller katters hälsa
    jag finns tillgänglig ganska ofta! du är så välkommen så!

fast jag måste fråga, för jag kan ju inte då jag inte har en raskatt (iom att det skiljer sååå mycket mellan ras- och huskatt), om en raskatt får tag i en mus kan den då också bli allergisk? för senast jag kollade så var inte mus torrfoder. och gäller detta även BARF?
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 22:20:05 följande:
    jag finns tillgänglig ganska ofta! du är så välkommen så!fast jag måste fråga, för jag kan ju inte då jag inte har en raskatt (iom att det skiljer sååå mycket mellan ras- och huskatt), om en raskatt får tag i en mus kan den då också bli allergisk? för senast jag kollade så var inte mus torrfoder. och gäller detta även BARF?
    Varav detta giterade bemötande?
    Det är vad jag blivit tillsagd och det följer jag med flera.Säger inte att din huskatt inte ska ha bra mat lilla du .
    Uppfödare kan sånt vettu =)
    Lägg ner nu, hitta någon annan atT bråka med.Jag är inte intresserad!
Svar på tråden kattnamn