• Trollemora

kattnamn

Det börjar nu bli dags att ge våra små kattungar namn, ja jag vet att de kanske inte får heta de när de lämnar oss men jag vill ändå ge dem namn, de ska ju bo är i 8 veckor till.

Det är bara det att det står helt still när det är kattnamn.
    Det är tre st små halv lurviga troll var av en kolsvart hona utan svans (är manx i mammakatten) sen är det två grå, identisk lika förutom att det är en hane och en hona.

De enda namnen jag kommit på och är insnöad på är
    Cocco, Channel och Dior..... kan bero på att min syrra är inom den branchen...hmm

Deras mamma heter Stumpan pga sin korta svans och vår gamle katt heter Puh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 08:27
    TACK ALLA för era namnförslag.
    Hittade massa fina namn men i går så säger gubben efter ert fina engagemang att han vet va de ska heta.... han som inte brytt sig alls innan
    Jo det ska vara Blixten, Sally och sen fick det bli Flo även om han sa Bärgan..... kan tala om att barnen snabbt köpte dessa namn.... så där fick man inget att säga till om.

• Svar på tråden kattnamn
  • Carmen80

Kan ju lite andra namn med:
    Tristan
    Isolde
    Isa
    Texas
    Carmenzita(min)
    Musse (min)
    Dina
    Dino
    Tequila
    Cherie
    Pebbles(fint =))
    Bianca
    Oscar
    Morgan

• Anglevåg

aja... mina katter får nya hem i helgen och med tanke på att det är jag som fött upp de med ersättning så kan det kvitta de äter torrfoder och blötmat.

• Carmen80
    Anglevåg skrev 2008-05-08 11:59:11 följande:
    aja... mina katter får nya hem i helgen och med tanke på att det är jag som fött upp de med ersättning så kan det kvitta de äter torrfoder och blötmat.
    Vill inte lägga mig i men jag hoppas att det inte är raskatter du har då.De ska ha torrfoder, spec för rasen som ex Royale Canin.aAla kanske inte tycker det är viktigt men det är väldigt viktigt att katten får rätt foder =)
  • Anglevåg
    Carmen80 skrev 2008-05-08 12:05:13 följande:
    Vill inte lägga mig i men jag hoppas att det inte är raskatter du har då.De ska ha torrfoder, spec för rasen som ex Royale Canin.aAla kanske inte tycker det är viktigt men det är väldigt viktigt att katten får rätt foder =)
    Inte för vara sådan. Men hur kan du bara anta att jag inte skulle ge mina katter ett bra foder? oavsett om det är raskatter eller inte. Mina kattungar får Hill's Natures best kitten 1-12 månader, köpt på smådjurskleniken (din vetrenär) i Helsingborg. och även hill's blötmat. och nej det är ingen raskatt men jag vill ändå ge de bra mat.
  • skorpionen80
    Anglevåg skrev 2008-05-08 12:29:50 följande:
    Inte för vara sådan. Men hur kan du bara anta att jag inte skulle ge mina katter ett bra foder? oavsett om det är raskatter eller inte. Mina kattungar får Hill's Natures best kitten 1-12 månader, köpt på smådjurskleniken (din vetrenär) i Helsingborg. och även hill's blötmat. och nej det är ingen raskatt men jag vill ändå ge de bra mat.
    Det är jättebra mat! Att man ska ge rasspecifikt är bara ett försäljningsargument från Royal Canin.
  • Trollemora
    skorpionen80 skrev 2008-05-08 11:43:22 följande:
    Våra tre katter här hemma heter Filippa, Kotten och Timotej. Tycker du om människonamn eller kändisnamn eller har du något annat "krav"? Kanske blomnamn? Namn från någon film?
    har inga speciella krav men vore kul om det va ett tema på namnen... menar ex blomnamn, spritsorter, samma tv serie osv.
  • Underbara ungar

Jag har haft katter vid namn;

Triton
    Cleopatra
    Sambucca

Mamma snöade in på Kitty. Det har alla hennes katter hetat förutom den hon har nu som heter Anemone.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Mrs Bubbel

Vår katt hette Gissa.

Gissa att det blev problem då folk frågade vad vår katt hette o vi svarade gissa!

• Trollemora

eftersom tråden ändå kommitbort från enbart namnval så kan jag ju som TS passa på att fråga om någon föderupp raskatter här.
    Hur mycket jobb innebär avel av katter när det gäller raskatter. Skulle nämligen kunna tänka mig börja föda upp katter trots att jag alltid varit mer hundmänniska men jag älskar våra katter med och hunduppfödare kommer jag aldrig få bli för gubben eftersom han är mer kattmänniska.

• Trollemora

lika bra att jag från början gör klart att jag inte tror att man kan tjäna pengar på att föda upp katter men det är ju klart trevligt om det går runt i alla fall.

Svar på tråden kattnamn