• Trollemora

kattnamn

Det börjar nu bli dags att ge våra små kattungar namn, ja jag vet att de kanske inte får heta de när de lämnar oss men jag vill ändå ge dem namn, de ska ju bo är i 8 veckor till.

Det är bara det att det står helt still när det är kattnamn.
    Det är tre st små halv lurviga troll var av en kolsvart hona utan svans (är manx i mammakatten) sen är det två grå, identisk lika förutom att det är en hane och en hona.

De enda namnen jag kommit på och är insnöad på är
    Cocco, Channel och Dior..... kan bero på att min syrra är inom den branchen...hmm

Deras mamma heter Stumpan pga sin korta svans och vår gamle katt heter Puh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 08:27
    TACK ALLA för era namnförslag.
    Hittade massa fina namn men i går så säger gubben efter ert fina engagemang att han vet va de ska heta.... han som inte brytt sig alls innan
    Jo det ska vara Blixten, Sally och sen fick det bli Flo även om han sa Bärgan..... kan tala om att barnen snabbt köpte dessa namn.... så där fick man inget att säga till om.

• Svar på tråden kattnamn
  • vackrastarflow

nä det är OT här, och det ursäktar jag för TS, man blir bara så inne i det

• Carmen80
    skorpionen80 skrev 2008-05-08 22:38:16 följande:
    Känsligare mot vad? Om de äter samma foder som en utekatt, så borde de ju få lika mycket av alla ämnen. Vad är det då som gör att de utvecklar allergi? Att de inte har gräs under tassarna? Att de inte utsätts för lika mycket smitta som utekatterna? Fast vad har det med maten att göra?

Hänvisar till tidigar inlägg, har blivit rekomenderad det.av flera veterinärer och torrfoder från bra leverantörer är fullgott.
    Uppfödare rekomenderar samma sak.
    Men alla får väl gör som del vill??

Väljer ni att tro att blötmat är bra för en innekatt så varsågoda.
    Eller gör så, fråga er vetetrinär nästa gång om en innekatt inte är känligare än vad utekatter är.
    Tänker inte sitta här och tjfas med er när ni inte ens är villiga att ta till er det man skriver.

• jentha

Sture,  Sandor och Sonny är min förslag till den lilla katt-killen

Silva och Priscilla (Prissy) kanske tjejerna kan heta?

// jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett pyre i magen ¸.?°´¯)
  • vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 22:49:13 följande:
    Hänvisar till tidigar inlägg, har blivit rekomenderad det.av flera veterinärer och torrfoder från bra leverantörer är fullgott.Uppfödare rekomenderar samma sak.Men alla får väl gör som del vill??Väljer ni att tro att blötmat är bra för en innekatt så varsågoda.Eller gör så, fråga er vetetrinär nästa gång om en innekatt inte är känligare än vad utekatter är.Tänker inte sitta här och tjfas med er när ni inte ens är villiga att ta till er det man skriver.
    jag tar mig till saker när det finns en anledning till det. som sagt, veterinärer har väldigt lite näringslära och är dessutom sponsrade av Hills och RC. Någon som minns påsen man fick första besöket? Inte är det veterinären som betalar den...
  • NicoÄngla
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 22:43:55 följande:
    du är så välkommen till att diskutera så, det är därför jag skriver på forum iaf.veterinärer får extremt lite näringslära i sin utbildning. det mest positiva med blötfoder är att katten får i sig en massa vatten. katten är ett ökendjur och har därför inte den törst som behövs för att den ska tillgodose sig själv med det vatten som behövs.jag hade inte velat ge min katt endast torrfoder. jag kör på en kombination som verkar bra.
    Jag kör oxå en kombination av båda och det funkar jätte bra och mina katter är jätte friska. Jag har vuxit upp med katter som oxå ätit båda och dom har det inte heller varit problem med. Men min moster därimot har blivit rekomenderad av en vetrinär för flera år sedan att bara ge sina katter torrfoder och helst det dyra som affären på vetrinären säljer. Och nu har båda problem med njurarna och då sa en annan vetrinär detta till henne.
  • bjojne

Min flickvänn hade en katt som hette Zäta (Z) och en som hette Ekks (X).

• Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 22:51:44 följande:
    jag tar mig till saker när det finns en anledning till det. som sagt, veterinärer har väldigt lite näringslära och är dessutom sponsrade av Hills och RC. Någon som minns påsen man fick första besöket? Inte är det veterinären som betalar den...
    Och uppfödarna tjänar miljarder på att låta sin kunder få katter som dör tidigt eller hur????De vill ju inte sina katters bästa iaf....
    Skrikandes
    Vi lägger ner detta.!
  • vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 22:57:21 följande:
    Och uppfödarna tjänar miljarder på att låta sin kunder få katter som dör tidigt eller hur????De vill ju inte sina katters bästa iaf....Vi lägger ner detta.!
    jag kan ge dig fem uppfödare här och nu som håller med mig.

javisst, det är alltid bekvämt att lägga ner när det inte går som man vill.
  • Carmen80
    vackrastarflow skrev 2008-05-08 23:03:44 följande:
    jag kan ge dig fem uppfödare här och nu som håller med mig.javisst, det är alltid bekvämt att lägga ner när det inte går som man vill.
    Verkligen mogen du är=)
    Har annat att göra än disktera med dig vilket foder du ger din katt, mig kvittar det.
    Det går visst som jag vill, du överskattar din betydelse lilla vän =)
  • vackrastarflow
    Carmen80 skrev 2008-05-08 23:07:14 följande:
    Verkligen mogen du är=)Har annat att göra än disktera med dig vilket foder du ger din katt, mig kvittar det.Det går visst som jag vill, du överskattar din betydelse lilla vän =)
    jamen varför fortsätter du då? ingen som tvingar dig.

när det handlar om mogenhet hade jag inte yttrat mig i ditt fall. om vi nu ska gå ner på den nivån. lilla vän.
  • Trollemora

Tack alla för era förslag!!!

Svar på tråden kattnamn