• underworld

Surkärringar

Jag blir så trött på folk som säger att skaffa dig utbildning o jobb innan du skaffar barn. Jag vill inte betala skatt för att du ska skaffa barn.
    Bättre att dom går till alla knarkare och invandrare (svenskar också) som inte vill göra någonting.
    Jag tycker helt klart att det är bra mycket bättre att dom går till nytta;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-08 21:36
    jag har redan ett barn och har lägsta fp.
    Sambon får en ganska hyfsad lön så varför klaga? Vi har så det räcker och blir över;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 12:28
    Jag förstår inte hur ni tänker.
    Nu va ju inte vårat barn planerat, utan det bara blev så. Och vem har sakt att jag INTE kan försörja mitt barn. Vi är ändå två om barnet.
    Och jag hade INTE tänkt att släpa fötterna efter mig hela livet.
    Vad är felet?
    Usch o fy på er vad jag blir arg.
    Så man är en dålig mamma om man inte har utbildningen klar när man får barn?
    Allvarligt hur f*n tänker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 12:44
    JAG GÅR INTE PÅ SOC

• Svar på tråden Surkärringar
  • Reglementet

Det är väl bättre att det går till de som verkligen behöver det, än de som själva sätter sig i en situation som gör att de behöver pengar?

• moosen

jag hade inte jobb eller utbildning när jag skaffade barn, men jag har jobbat sedan jag var 17år på olika ställen och på så sätt lyckats jobba upp en bra föräldrarpenning ändå.

Jag vet inte riktigt om jag håller med TS. Jag håller med om att man inte behöver ha jobb och utbildning innan man skaffar barn, men det är ju faktiskt så att du får pengar som andra betalat i skatt. (om du nu får lägsta)
    Sen var det väl onödigt av denna personen att uttrycka sig på det sättet.

• SaramedM

Jag vet inte vart du vill komma men jag tycker att det är fel att planera barn om man inte har en inkomst

• Valkyriah
    Förvånad

Anser absolut att man bör vänta med att planera barn tills man slutfört gymnasiet och har en egen ekonomi.
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Joje

Men... man betalar väl skatt på föräldrapenningen också?!

Man behöver väl ingen direkt utbildning innan man skaffar barn, menjag tycker ju att man ska jobba innan så man får en hyffsad föräldrapenning, inte lätt att leva på 180:- om dagen...

• Vroooooom

Det handlar ju lite om Sveriges ekonomi också. Alla pengar måste ju komma någonstans ifrån och om det är fler som får socialbidrag så minskar ju pengarna på ett annat ställe.
    Nog skulle vi spara in en del som vi kunnat lägga på sjukvård osv istället för att ge dom pengarna till "frivilliga" bidragstagare.

• moosen
    Valkyriah skrev 2008-05-08 13:55:59 följande:
    Anser absolut att man bör vänta med att planera barn tills man slutfört gymnasiet och har en egen ekonomi.
    just det här med utbildning. Tycker ni verkligen det är så viktigt?
    Jag hade och framförallt har ingen aning om vad jag vill syssla med och det är inte säkert att jag kommer på det heller.
    Skulle jag ändå ha gått ut gymnasiet när jag bara mådde dåligt och inte fick ut något av det?

Tack och lov ansåg mina föräldrar att det var mitt val och att man inte behövde en utbildning för att klara sig här i livet. Det är ju bara det att man kanske inte får de bästa jobben, men det har aldrig stört mig.
  • moosen

kan också tillägga att flera jag känner som gått ut gymnasiet hade sämre jobb än mig...

• Valkyriah
    moosen skrev 2008-05-08 14:00:09 följande:
    just det här med utbildning. Tycker ni verkligen det är så viktigt? Jag hade och framförallt har ingen aning om vad jag vill syssla med och det är inte säkert att jag kommer på det heller. Skulle jag ändå ha gått ut gymnasiet när jag bara mådde dåligt och inte fick ut något av det? Tack och lov ansåg mina föräldrar att det var mitt val och att man inte behövde en utbildning för att klara sig här i livet. Det är ju bara det att man kanske inte får de bästa jobben, men det har aldrig stört mig.
    Vikigt och viktigt,det är helt klart en fördel att ha en avslutad utbildning när man sen vill komma ut i arbetslivet.
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Vroooooom
    moosen skrev 2008-05-08 14:00:09 följande:
    just det här med utbildning. Tycker ni verkligen det är så viktigt? Jag hade och framförallt har ingen aning om vad jag vill syssla med och det är inte säkert att jag kommer på det heller. Skulle jag ändå ha gått ut gymnasiet när jag bara mådde dåligt och inte fick ut något av det? Tack och lov ansåg mina föräldrar att det var mitt val och att man inte behövde en utbildning för att klara sig här i livet. Det är ju bara det att man kanske inte får de bästa jobben, men det har aldrig stört mig.
    Oj, ja utbildning är oerhört viktigt i dagens läge. Det är väldigt svårt att få ens de sämsta jobben utan utbildning. Man kommer i stort sett alltid hamna längst ned på listan över jobbsökande om man inte har någon utbildning.
Svar på tråden Surkärringar