• underworld

Surkärringar

Jag blir så trött på folk som säger att skaffa dig utbildning o jobb innan du skaffar barn. Jag vill inte betala skatt för att du ska skaffa barn.
    Bättre att dom går till alla knarkare och invandrare (svenskar också) som inte vill göra någonting.
    Jag tycker helt klart att det är bra mycket bättre att dom går till nytta;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-08 21:36
    jag har redan ett barn och har lägsta fp.
    Sambon får en ganska hyfsad lön så varför klaga? Vi har så det räcker och blir över;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 12:28
    Jag förstår inte hur ni tänker.
    Nu va ju inte vårat barn planerat, utan det bara blev så. Och vem har sakt att jag INTE kan försörja mitt barn. Vi är ändå två om barnet.
    Och jag hade INTE tänkt att släpa fötterna efter mig hela livet.
    Vad är felet?
    Usch o fy på er vad jag blir arg.
    Så man är en dålig mamma om man inte har utbildningen klar när man får barn?
    Allvarligt hur f*n tänker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 12:44
    JAG GÅR INTE PÅ SOC

• Svar på tråden Surkärringar
  • Suskiv

Det är just sånt här som spär på fördomarna om unga föräldrar. En del i att vara mogen för barn är att man kan försörja det. Inte bara det första året då man får föräldrapening utan även senare.

Att säga att utbildning är oviktigt är väldigt naivt. Minimikravet i dagens samhälle är att du har slutbetyg från gymnasiet. Det är knappt ingen arbetsgivare som kommer att anställa nån som saknar fullstädniga gymnasiebetyg.

Varför är det bättre att pengarna går till unga mammor? Vad är det för bra med att skaffa barn utan ekonomi? Jag hade hellre sett att pengarna gick till vård, skola och omsorg.

• llep

TS

Varför får jag inget svar på min fråga?

llep skrev 2008-05-08 19:15:58 följande:
    Själv anser jag att man är mer ansvarsfull som förälder om man själv kan försörja sig och sitt/sina barn. Även om man är 25+ och inte kan försörja sig.Är man "ung"...ja...max 20-25 år och inte kan försörja sig...vänta med barn tills ni kan.Man måste inte ha mer än grundskola. Lite med gymnasiet är också att du kanske inte får användning för den utb förrän...kanske 10 år efter. Ex.vis om du då vill plugga vidare inom nåt helt annat ev på högskola/uni el likn...då är det väldans bra att ha grundläggande behörighet för att söka in...och inte behöva gå Komvux och ta lån där för att komplettera.Eller...att om du söker jobb där det egentligen inte krävs mer än grundskola- så kan arb.giv ibland sålla bland de som har högre utb- för att de har annan kompetens ex.vis.Även om du inte håller med TS...förstår du min syn på resonemanget, varför utb är bra.
  • underworld

Jag har redan barn. Jag anser mig inte som en omogen förälder för att jag inte har en gymnasieutbildning ÄN.
    Va*an gör det om man pluggar efter föräldrarledigheten? Jag begriper inte era resonimang.
    jag börjar plugga i höst till uska. 1 ½ år.
    Och det är väll upp till var och en när man vill skaffa barn?

llep skrev 2008-05-09 18:04:30 följande:
    TSVarför får jag inget svar på min fråga?
  • llep

Du begriper inte mitt resonemang. Ok.

underworld skrev 2008-05-09 21:52:01 följande:
    Jag har redan barn. Jag anser mig inte som en omogen förälder för att jag inte har en gymnasieutbildning ÄN. Va*an gör det om man pluggar efter föräldrarledigheten? Jag begriper inte era resonimang. jag börjar plugga i höst till uska. 1 ½ år. Och det är väll upp till var och en när man vill skaffa barn?
  • SaramedM
    underworld skrev 2008-05-09 21:52:01 följande:
    Jag har redan barn. Jag anser mig inte som en omogen förälder för att jag inte har en gymnasieutbildning ÄN. Va*an gör det om man pluggar efter föräldrarledigheten? Jag begriper inte era resonimang. jag börjar plugga i höst till uska. 1 ½ år. Och det är väll upp till var och en när man vill skaffa barn?
    Har du lust att svara på min fråga också?

Att innan man planerar barn bör man ha försörjningen klar på egen hand

Nej det är inte upp till var och en , inte om man gör det utan att kunna försörja dem
  • Babusjka

Fy för dig ts.

Det är såna som du som ställer oss andra unga föräldrar i dålig dager.

• underworld

Men vem bryr sig om man är ung eller gammal mamma?
    Jag skiter blankt i om folk har fördommar. Jag har mina åsikter och andra har sina. Alla kan väll inte tänka på samma sätt heller.
    Jag kan försärja mitt barn. Det är väll ändå huvudsaken. Och jag ger mitt barn så mycket kärlek jag bara kan.
    Är du själv perfekt??
    *knäpp på näsan*

Babusjka skrev 2008-05-10 08:27:06 följande:
    Fy för dig ts.Det är såna som du som ställer oss andra unga föräldrar i dålig dager.
  • Reglementet

Man behöver väl inte ha utbildning, men du skriver du kan försörja ditt barn. Det kan du ju inte, om du går på soc.

• Reglementet

under

Okej.

Men om man gör det så försörjer man inte sig själv. Man borde inte skaffa barn om man går på soc, man får vänta tills man kan försörja sig själv.

Svar på tråden Surkärringar