• alienstar

Scrapbookligan 2

Hej på er!

Här hittar du ett gäng glada och pratsamma scrappare!

Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer och nu som då har vi utmaningar!

Här en lista på webb-affärer som säljer en massa kul

www.stampelgarden.se
    www.scrapaddicted.se
    www.scrapbodan.se
    www.pysselmyran.se
    www.formahantverk.se
    www.easer.se
    www.papprika.se
    www.pysselgard.se
    www.arkivetdesign.se
    www.kortmakaren.se
    www.stellas.nu
    www.annasscrapbooking.se
    www.lektygochhantverk.se
    www.paperetc.se
    www.dekoreramedmera.se
    www.magnolia.nu
    www.inspirationshuset.se
    www.stampelsnack.se
    www.scraphuset.se
    www.handstamplat.e-butik.se
    www.magdas.se
    shop.brunkullan.se
    www.scraproom.se
    www.skrappikulma.se

♥ Ayla & Alexander ♥ malinsscrapblogg.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 08:56
    UTMANING SOL AV PYZZLAN:
    Eftersom min LO var inspirerad av vårsolen och solen nu kommit för att stanna efter den långa vintern så är följande utmaning att låta sig inspireras av just SOLEN.

Det kan vara ljuset, värmen, en känsla eller vad som helst som du associerar med solen. Titeln får gärna anknyta till solen på något sätt men i övrigt har ni fria händer med utförandet. Lycka till!

DEADLINE: 8/6 kl 18.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 07:06
    SOL utmaningen mailas till mymlisblogg(a)hotmail.com, byt ut (a) mot @.. skall vara 600*600 och i JPEG..
  • Svar på tråden Scrapbookligan 2
  • Pysselgalningen
    LillemorR skrev 2008-06-24 22:49:13 följande:
    ....Alltså NU har 5-kronan ramlat ner...Ni pratar om CD magnerter...är det i CD storlek då???Hur mycket kostar de?? Borde ju inte ta så lång tid att göra s att jag kan kke göra såna med dotra min...Fint födelsedagspyssel...eller så gör man iordning ett set att ge bort så får mottagaren pyssla..hihiNä nu ska jag lägga mig, jag är lite trött efter en dag på stan med två barn och en lång lista på inköp + storhandla...
    JAg använder gamla urtjänta CD skivor eller handlar sånna där budgetskivor som man ändå inte vill använda till att bränna ut nått på
  • Scraptroll

Hej tjejer!
    Tappade bort er ett bra tag vid flytten men nu har jag hittat hit igen...vad kul att ni fortfarande håller igång tråden.
    Idag har jag gjort klart min första LO på läänge men nu ska det bli mer scrappande har jag bestämt mig för och ett stort plus är att vi ska köpa en multiskrivare imorrn så jag ska kunna skriva ut bilder själv.
    Förhoppningsvis ska jag kunna besöka Panduro på söndag och införskaffa lite nya grejjer

• alienstar
    Leena: Vad rooligt att du hittade till oss igen!! Ja jag var på Panduro idag och de hade rea på vissa saker så jag var tvungen att köpa en bunt med papper.. hahaha..

Nu har jag fått in två till bidrag! Så roligt!
  • Scraptroll
    Alienstar: oh vad härligt jag hoppas att de ska ha mycket fina grejjer...men tyvärr är man ju inte så rik så man får hålla lite i plånboken.

Vad är det ni har för utmaning nu? när är sista datum?
  • alienstar

Leena: Kolla i min blogg! Där finns den..

Jo, vi har inte så bra med pengar denna månad heller men jag kunde inte låta bli.. fyy mig..

• Scraptroll
    alienstar: vilken rolig utmaning...får se om man själv kanske hittar på nått kul
    Nä det är fruktansvärt svårt att låta bli

Vi var och köpte en multiskrivare igår det blev en "HP Photosmart C6285 All-in-one" och skulle installera den idag och så funkade den inte så det vara bara 3 mil(enkel väg) tillbaka till affären för att byta den fick ett paket med fotopapper(10*15) av expediten i kassan som lite plåster på såren och sedan åkte vi hem och skrivaren funkar jätte bra
    Måste bara köpa fotopapper i A4 storlek så jag kan använda mig av ramar och skriva ut små bilder...som jag har längtat efter att kunna göra det.
  • XaiM
    lillis70 skrev 2008-06-24 14:14:09 följande:
    Vilken godig du har! Inte så svårt att scrapa ett charmtrollDu gör också väldigt fina kort!
    [/citat]

Tack, nej det är inte så svårt att scrappa om honom, fast han är en linslus så det är svårt att välja bilder på honom.
    Kul att du tycker jag gör fina kort, jag har blivit mer och mer inne på att göra kort, men anser mig fortfarnade vara nybörjare så det värmer att höra
    Zozzo87 skrev 2008-06-24 21:27:50 följande:
    [citat]
    XaiM: Fint ½års LO. ett sött litet charmtroll du har Kom just på att mina också fyller ½ år snart (redan!!) OCH jag har inte ens börjat med 1månaders Lo:san o. va fin trädgård du har
    Tack, ja det är inte lätt att hinna med månaderna går så fort...
  • XaiM

Kom på en liten fråga, vad använder ni för pennor?? typ att skriva texter eller doodla med??? När jag började scrappa så köpte jag två pennor, sakura glaze heter dom kanske... Men dom är ganska tjocka. Den andra penna jag använder mest är en som jag "lånade" från jobbet en helt vanlig penna... Finns det några andra bra pennor ni rekommenderar??

• Pysselgalningen
    XaiM skrev 2008-06-26 21:16:33 följande:
    Kom på en liten fråga, vad använder ni för pennor?? typ att skriva texter eller doodla med??? När jag började scrappa så köpte jag två pennor, sakura glaze heter dom kanske... Men dom är ganska tjocka. Den andra penna jag använder mest är en som jag "lånade" från jobbet en helt vanlig penna... Finns det några andra bra pennor ni rekommenderar??
    zig writer och fine liner har jag
Svar på tråden Scrapbookligan 2