• EkoMika

Lucifer

Hur känner ni inför namnet Lucifer?

• Svar på tråden Lucifer
  • siamusen

Leather Cravat skrev 2008-05-13 22:38:42 följande:

Ja men nu är han ju ond. :P
    Spelar ingen roll egentligen. Godkânns namnet av staten,vilket det uppenbarligen gör, sa kan ju inte kyrkan säga nagot da de inte har med namnet att göra
  • Hellvira

Får man heta Damien så får man väl heta Lucifer

• Helenius

Känns det inte lite onödigt att ta ett sånt namn som folk kommer reagera på? I alla engelsktalande länder betyder Lucifer också djävul eller satan, och alla vet vad det betyder. Lucifer var en fallen ängel... Ditt barn tycker jag är värd ett mycket bättre namn. Tänk på barnets bästa, inte på vad du tycker låter snyggt och häftigt just nu.

• Leather Cravat
    siamusen skrev 2008-05-13 22:41:35 följande:
    Leather Cravat skrev 2008-05-13 22:38:42 följande:Spelar ingen roll egentligen. Godkânns namnet av staten,vilket det uppenbarligen gör, sa kan ju inte kyrkan säga nagot da de inte har med namnet att göra
    Fast präster kan ju neka att viga bögar väl? Då borde de kunna neka att döpa barn till Lucifer..
  • mickii

nej INTE LUCIFER...ursäkta men jag är bara ärlig..tänker på djävulen,skulle inte ens kunna döpa ett djur till det!

• siamusen

Leather Cravat skrev 2008-05-13 22:43:17 följande:

Fast präster kan ju neka att viga bögar väl? Då borde de kunna neka att döpa barn till Lucifer..
    Ingen aning. Kyrkan har ju inte med namnet att göra, men visst finns det kanske nagon som inte skulle vilja jobba just da.
  • Lilly Jk

Själv tycker jag att namnet är väldigt vackert och ett av mina favoritnamn, sen vad det betyder har inte med saken att göra.
    I vårat samhälle får man ju heta nästan vad som helst så varför inte? Vad jag tycker är hemskare är när folk döper sina barn till riktiga tant och gubbnamn, såg ett stackars barn som hette Fröjdis häromdagen. Då hade jag hellre hetat Lucifer.

• Hellvira

Kan man heta Jesus eller Lucia så varför inte Lucifer?

• killenkott

Fy fasiken.Skulle ALDRIG döpa ett sött barn till något sånt!

Svar på tråden Lucifer