• EkoMika

Lucifer

Hur känner ni inför namnet Lucifer?

• Svar på tråden Lucifer
  • jesslin

nej, releterar till Satan tyvärr,

Lilltjejen Sofia fröken busan nummer ett, mintjejen v 35
  • Angelfalls
    jesslin skrev 2008-05-16 14:25:07 följande:
    nej, releterar till Satan tyvärr,
    Håller med ;(
  • khizzle78
    EmmaoLeon skrev 2008-05-14 02:17:27 följande:
    På en tjock jävlig liten katt skulle det passa fint. Men för "gudskull" inte på en människa!
    Jag har en kraftig fegis till katt som heter så, han är nog inte medveten om namnets krav på honom.
  • bea85

tycker det är fint men skulle inte våga döpa mitt barn till det.
    känns lite väl vågat i vårat samhälle

• Joppalojna

Ja tycker Lucifer e jättevackert namn men ja skulle vilja ha d på en tjej istället. Döper hellre mitt barn till Lucifer än till gösta eller britta osv..

• EkoMika

På en tjej? Hmmm... ja, varför inte. :) Ja, hellre en Lusse än en Gösta! Det håller jag med om! Tur dock att det finns fler namn att välja på!

Lucifer är jättefint. Det är synd att det ska relateras till djävulen... Kunde inte de kallat djävulen Dagbjört eller Dick-Allan istället, så man kunde välja namn i ro :)

Joppalojna skrev 2008-05-16 15:16:33 följande:
    Ja tycker Lucifer e jättevackert namn men ja skulle vilja ha d på en tjej istället. Döper hellre mitt barn till Lucifer än till gösta eller britta osv..
  • StepByStep
    Lilly Jk skrev 2008-05-15 23:07:45 följande:
    Klippt o klistrat från Wikipedia:Enligt den kristna traditionen anses numera Lucifer ha varit den ängel som stod Gud närmast, vilket då skulle förklara hans namn som ljusbringare då han skulle ha varit den starkast lysande stjärnan på Guds himmel.Lucifer ansåg sig bara lyda under Gud, men när Gud skapade människan och krävde att alla änglar ska lyda under dem, vägrade Lucifer och gjorde uppror.
    Tänkte precis skriva samma sak.

Min förra hund hette Lucifer.
    Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • Joppalojna

Ekomika: Shit du har bra humor, första gången på länge sen ja skratta så tårarna kom, genom dina vackra alternativa namn till djävulen.. (Tack!!)

Svar på tråden Lucifer