• Anonym (Jolanda)

Föredrar killar blondiner?

Bara undrar,har varit brunett i flera år och har aldrig varit en kvinna som män/killar kollar efter eller raggar på.

Blonderade mig för några månader sen och dom 5 gångerna jag varit ute så har män varit som flugor på mig hahaha.

Särskilt utländska killar.Så är det så att man får mer uppmärksamhet som blond?

• Svar på tråden Föredrar killar blondiner?
  • Kexsmula
    Anonym (Välutrustad man) skrev 2022-01-06 13:49:24 följande:

Det säger han för att göra dig tyst

Nej, faktiskt inte. Han är brutalt ärlig om sånt och jag får inte blondera mig för honom (då hotar han mig med att raka av sitt hår).

Alla kändisar han tycker är snygga är brunetter.
  • Anonym (Välutrustad man)
    Kexsmula skrev 2022-01-06 14:05:33 följande:

Nej, faktiskt inte. Han är brutalt ärlig om sånt och jag får inte blondera mig för honom (då hotar han mig med att raka av sitt hår).

Alla kändisar han tycker är snygga är brunetter.

Det är vad han säger ja. Han förtrycker dig :O fan ocksåååå nu blir det familjeterapi
  • Anonym (Mman)
    Kexsmula skrev 2022-01-06 12:57:32 följande:

Min man har sagt att de flesta män föredrar brunetter.

Låt mig gissa, du är brunett?
  • Anonym (Sejn)

Omöjligt att veta varför du får mer uppmärksamhet som blond. Kan bara tänka mig om det är lite gnalligt gult att folk tänker "oj vad är det där" och tittar.

Ungefär samma som om man har grönt hår kanske.

Huvudsaken du trivs i din hårfärg. Av 100 karlar är det säkert 50 som föredrar blonda kvinnor och 50 som föredrar mörkhåriga.

• Aurora Borrealis
    Anonym (Blondes Have More Fun) skrev 2022-01-06 00:27:36 följande:

Lite utanför ämnet, men är du blond man och kommer till Asien kommer du bli uppmärksammad av kvinnorna.

Tänk själv, finns ju inte en enda blond japan.

I Japan anser man att blond färg är grå färg och det är bara åldrigar som är vithåriga/blonda. Det signalerar "gammal" att vara blond. Därför färgar ingen japan sig blond.
  • Anonym (Mixed)
    Aurora Borrealis skrev 2022-01-06 21:17:52 följande:

I Japan anser man att blond färg är grå färg och det är bara åldrigar som är vithåriga/blonda. Det signalerar "gammal" att vara blond. Därför färgar ingen japan sig blond.

Märks att du aldrig varit i Japan. Bland yngre personer kan du se alla möjliga färger däribland blonda personer.
  • Aurora Borrealis
    Anonym (Mixed) skrev 2022-01-06 21:41:12 följande:

Märks att du aldrig varit i Japan. Bland yngre personer kan du se alla möjliga färger däribland blonda personer.

Jag har träffat japaner i sverige och övriga asiater som menar att blont hår signalerar ålderdom för dem. Dessutom är japaner mycket nationalistiska och älskar det japanska utseendet, kolsvart hår och kritvit hy, och gillar inte att blanda sig med andra utländska människor.

Det kinesiska fotbollslaget både det manliga och det kvinnliga har förbjudits av diktaturen att färga sina hår annat än till svart hår. Hade diktatorn gillat annat än kolsvart hår hade färgandet till annan hårfärg inte förbjudits.
  • Tom Araya

Som ung föredrog jag blondiner, men smaken har svängt över mot brunetter.

• Anonym (Är ej svensk)

För ett långsiktigt förhållande så är inte hårfärg så viktigt att man baserar hela beslutet på.

Svar på tråden Föredrar killar blondiner?