• Anonym (Jolanda)

Föredrar killar blondiner?

Bara undrar,har varit brunett i flera år och har aldrig varit en kvinna som män/killar kollar efter eller raggar på.

Blonderade mig för några månader sen och dom 5 gångerna jag varit ute så har män varit som flugor på mig hahaha.

Särskilt utländska killar.Så är det så att man får mer uppmärksamhet som blond?

• Svar på tråden Föredrar killar blondiner?
  • Anonym (3337)
    Aurora Borrealis skrev 2022-01-06 23:04:40 följande:

Jag har träffat japaner i sverige och övriga asiater som menar att blont hår signalerar ålderdom för dem. Dessutom är japaner mycket nationalistiska och älskar det japanska utseendet, kolsvart hår och kritvit hy, och gillar inte att blanda sig med andra utländska människor.

Det kinesiska fotbollslaget både det manliga och det kvinnliga har förbjudits av diktaturen att färga sina hår annat än till svart hår. Hade diktatorn gillat annat än kolsvart hår hade färgandet till annan hårfärg inte förbjudits.

Varför en kommentar om förtrycket i Kina när någon skrev, och har rätt i, att japaner blonderar sig?
  • Anonym (liu)
    Anonym (Jolanda) skrev 2008-05-30 11:03:46 följande:
    Bara undrar,har varit brunett i flera år och har aldrig varit en kvinna som män/killar kollar efter eller raggar på.

Blonderade mig för några månader sen och dom 5 gångerna jag varit ute så har män varit som flugor på mig hahaha.

Du har testat själv så ja, uppenbarligen.

Tror det beror på att det förknippas med fertilitet. Om du har långt hår får du mer uppmärksamhet än om du har kort.
  • Anonym (Brunetten)
    Anonym (Jolanda) skrev 2008-05-30 11:03:46 följande:

Det där är olika tror jag. Jag är själv brunett och har aldrig haft svårt att träffa killar. Jag ser inte typiskt svensk ut. Döm till min förvåning när jag upptäckte att vid 42 års ålder började även yngre killar titta på mig. Jag träffar nu en utländsk kille som är betydligt yngre än jag och han gillar verkligen mitt utseende, brunt här och gröna ögon.
  • Anonym (Är ej svensk)
    Anonym (Brunetten) skrev 2022-01-08 08:54:42 följande:

Det där är olika tror jag. Jag är själv brunett och har aldrig haft svårt att träffa killar. Jag ser inte typiskt svensk ut. Döm till min förvåning när jag upptäckte att vid 42 års ålder började även yngre killar titta på mig. Jag träffar nu en utländsk kille som är betydligt yngre än jag och han gillar verkligen mitt utseende, brunt här och gröna ögon.

Ögon färgen är viktigare tycker jag så länge kvinnan har långt hår.
  • Anonym (Är ej svensk)
    Anonym (Brunetten) skrev 2022-01-08 08:54:42 följande:

Ögon färgen är viktigare tycker jag så länge kvinnan har långt hår.
  • Anonym (Marilyn M)
    Blondes have more fun

Ingen slump att tidernas mest ikoniska filmstjärna var blond
  • prospicientia

Så kom jag på att min egen mamma är ju blond. Hon sägs ha varit väldigt vacker som ung, men då hon är min egen mamma är jag nog lite blind för det. Hon är bara min mamma och ingenting annat! :) Så om jag ser en blondin och det påminner mig om mamma på något sätt så... Jag vill liksom inte ha sex med min egen mamma, haha. Ja, det är bara en spekulation, är inte säker på om det är därför (som jag brukar vara mindre attraherad av blondiner), men det känns logiskt.

Mer intressant är om olika hårfärger faktiskt till viss del förknippas med olika egenskaper så att även sådana associationer spelar in. Det är naturligtvis fördomar då en kvinnas egenskaper omöjligen kan ha med hennes hårfärg att göra, men det skulle ändå inte förvåna mig om sådana undertoner fanns när det gäller hur vi ser på kvinnor i samhället.

• Anonym (Hår)
    prospicientia skrev 2022-01-09 15:37:59 följande:

Mer intressant är om olika hårfärger faktiskt till viss del förknippas med olika egenskaper

Vad för Slags egenskaper är det?
  • Anonym (Är ej svensk)
    Anonym (Marilyn M) skrev 2022-01-09 07:22:51 följande:

Blondes have more fun

Ingen slump att tidernas mest ikoniska filmstjärna var blond

Jag har inte förstått hur Amerikaner och Australiensare tänker, i deras filmer och serier så anses blondiner snygga men dumma inklusive svenskar, varifrån kommer det egentligen, är det anglosaxiska länder, jag tror att i exempelvis Frankrike och kanske Franska talande länder är det bara positivt att vara blond?
Svar på tråden Föredrar killar blondiner?