• L2K

... Född: Juli 2007 ... 2

Tjo halloj i nya tråden!

Vi smörjer in och har gjort sen solen kom på allvar. Använder spf 50+ på hela familjen och täckande kläder.

Emilia har oxå testat poolbadning, hemma hos Zelda. När hon fick leka på kanten i full klädsel var det roligare än i poolen.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • L2K
    Tjoho!!! Är inte så där jätteverksam i tråden just nu men kollar in med jämna mellanrum iaf.

Lindisen - jag håller med. Fotbollen är sååå tråkig. Kan oxå på sin höjd kolla in dom svenska matcherna...
    Hur går det med köket?

Här har vi möblat om för fullt i helgen. Jag och maken har flyttat ut i vardagsrummet, Emilia har fått flytta in till Oskar och Sebastian har fått vårt gamla sovrum. Shit va skrot man samlar på sig. Jag har fått rensa och rensa och rensa. Och det blir ju mindre utrymme att sprida ut sig på nu. Men vi är nöjda iaf.
  • L2K
    Solis - klart du är bäst!!!
    Och tänk vad tiden går fort! Att det redan är ett år sen! Det va några spännande dygn då.
  • L2K

Här blir det familjekalas. Emilia fyller år mitt i semestern så vi firar med närmaste familj och släkt då.

Sen hoppas jag på iaf ett litet Sthlm's-kalas mot slutet av sommaren.

Hoppas ni alla får en härlig midsommar!!!!!

Vi ska premiärtura med båten i helgen. Ska bli spännande att se hur Emilia gillar det. Hittills har hon åkt båt två gånger i sommar men inte sovit i den och då har det gått jättebra.

• L2K

Vi firar midsommar med både mina och Tonys föräldrar, hans syster med familj och min bror med familj. Och en hel bunt med andra människor som kommer ut till klubbholmen. Både Tony och jag och även våra mammor har vuxit upp med den traditionen så det känns ganska bra att föra det vidare till ytterligare en generation.

Det blir sill-lunch, klädning och dans runt stången, gemensam fika och till kvällen är det dans på dansbanan. Så nu hoppas vi bara att Emilia tänker sova den kvällen. Har varit lite si och så med sömnen ett tag...

• L2K
    Anns krypin skrev 2008-07-06 18:45:14 följande:
    Tvätt tvätt ¨ååååå tvätt GUUUUD, sen har vi skottat grus å ös å haft oss idag morrar.. Grus på gården liksom...Ikväll vid 18.00 åt Johanna spagetti & köttfärssås hemmagjord såklart *L* gott gott sa hon , pasta skall jue va lite mer mättande liksom, så vid 19.30 får hon sin välling men bara havre välling för jag tror banne mej inte att mini pallar fullkorn så lös så lös..Kanske dricker hon för mycket vatten?? hon älskar vatten... Jajaja nu får vi se om några dagar om maggen stabilitserat sig en granna, annars blir jag gråhårig..
    Har inte hängt med tidigare, men svarar iaf... Mina grabbar har aldrig klarat av fullkornsvällingen. Dom har bara fått den milda havrevällingen ist. Sebastian drack den till han va 5,5 år och Oskar till 3,5år.
    Och att dricka mycket vatten är ju bara bra!
  • L2K
    Anns krypin skrev 2008-07-06 20:05:10 följande:
    Tror att Johanna har samma problem, funkar inte så bra me fullkornsvälling hon blir så orolig på natten.. Denna gång kollar jag ordentligt , sover hon lugnare nu så blir det inte nån mer fullkornsvälling.. Riktigt skönt att veta att det finns fler som upplevt fullkornens effekt.. Tack för att du tog dej tid att svara på mitt inlägg känndes bra skall du veta.. Kramis å trevlig fortsatt söndgag
    Vassego!!!
    Till Emilia har jag inte ens tänkt testa fullkornsvällingen. Grabbarna har stått sig bra på den vanliga milda och klarat magarna bäst med den. Jag serverar knäckebröd och annat med fullkorn så dom har inte heller behövt det extra fullkornet.
    Trevlig söndag du med!
  • L2K
    Halvblod skrev 2008-07-08 18:38:18 följande:
    Kan din lilla kille ha strl80??? Leia kan absolut inte ha 80 så jag hittar inga regnkläder till henne någonstans, helst sjukt att det inte finns mindre storlekar.Och gummistövlar skulle vi behöva strl 17. Har hört att det ska finnas strl 18 men de tar i princip alltid slut direkt (kanske an borde ta in fler då!!!!!!!).Hittar inga ordentliga skor alls till Leia så jag är så trött på detta nu!
    Synd att jag inte kommer ihåg var jag såg små regnkläder just nu... Emilia har fortfarande några 68-plagg men sen är det mest 74/80 som gäller och hon har ett regnsett i storlek 80 och ett i 86. Det funkar det med. Mitt tips är att kolla så det är bra resör nertill så dom sitter kvar uppe så gör det nog inget att dom är lite stora.
    Stövlar.... Hmm.. Har ni Vincent skoaffär hos er? Dom ska väl ha små storlekar?

När det gäller dagis har vi sökt från i januari. Jag ska va hemma så länge dagarna räcker. Vi snålar allt vi bara kan. Sen ska maken va hemma lite över bla julen.

Idag har jag packat kläder för oss alla som ska räcka 2-4veckor på semestern. Jag gissar att Emilia är den som har fått mest med sig. Gud vad det va svårt att packa till henne. Hon ska ju ha både shorts,kjolar och klänningar och hur mycker ska man ha av varje ?
  • L2K
    Lindisen81 skrev 2008-07-08 22:01:12 följande:
    är det bara Inez som inte går ännu? hon knatar med gåvagnen (med inåtböjda knän... =( så hon kanske inte lär sig gå än på länge....) men hon ställer sig inte själv mot den. nån gång ibland reser hon sig upp mot möbler men helst sitter hon och leker, kryper runt drar i saker, öppnar stänger grinden, gör nya ljud heeeela tiden (pratkvar!!!) och är väääldigt arg just nu över allt å lite till, haha. hennes humör svänger på en blinkning typ. jaja gå är ju inte hela världen, hellre att hon kommunicerar massor med oss ocg går när man håller hand =)
    Emilia går inte!!!!
  • L2K
    L2K skrev 2008-07-08 22:10:35 följande:
    Emilia går inte!!!!
    Glömde gubben.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2