• L2K

... Född: Juli 2007 ... 2

Hej halloj allihopa!
    Och grattis till alla som ska ha grattis!!!!!

Shit va ni har bubblat i dag... Tog sin lilla tid att läsa igen.

När det gäller matvanor ser Emilias ut så här;
    Vaknar allt mellan 6 och 7.30. Ju senare desto lyckligare mamma.
    7.30-8 frukost, havregrynsgröt eller yoghurt och macka
    11 lunch, samma mat som vi äter.
    14.30 lite mellis eller frukt, om mamma kommer ihåg
    17-17.30 middag, samma som vi äter
    18.30-19.30 nångång, beroende på när hon nattas så är det välling. Hon dricker den vanlig havrevällingen.

Sen äter hon en till två flaskor till på natten... Mest för att jag inte orkar ta fighten och vänja av henne...

Emilia äter dessutom all mat som vi äter, även pizza. Hon hade en period när vi inte kunde servera annan mat än samma som vi åt och på den vägen är det. Numera kan vi däremot servera burkar eller annan mat igen om det behövs. Skönt det.

Ang Bobby car så har vi en sån i källaren, en röd! Kan säga att Oskar absolut inte vill veta av att Emilia ska ärva den. Va likadant med Basse när Oskar ärvde honom.
    Och jag själv hade en sån när jag va liten.

Jag har inte nån aníng om vad vi ska ge Emilia i ettårspresent. Hon har ärvt kläder i massor så vi har i stort sett allt ett år framåt... Leksaker finns i mängder med två äldre syskon...
    Så jag har kommit på tre konkreta saker att önska/ge henne: en pop vinfleece, ett smyckeskrin till alla dophalsband och en fisher price-hund http://www.fisher-price.com/se/infanttoys/product.asp?s=bulnl&id=33663 . Sen är det stopp. Men kommer väl på nåt sen. Hon ska iaf firas och få tårta ute i Sthlms skärgård.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • L2K
    Jessys skrev 2008-07-10 19:50:50 följande:
    annars är han pigg o glad.. vi ha inte ändrat nåt i hans mat. ätit samma sort burkmat och samma sort välling i flera månader.de va samma sak igår kväll.inte kan man väl va magsjuk på kvällarna bara.. konstigt..
    Jo, dom kan va så konstiga vid magsjuka... Det kan hända mycket skumt då... Jag hade nog tolkat det som magsjuka. Ett par dagar iaf. Fast jag är nog inte den bästa att tipsa... Vi har peppar, peppar inte magsjukebarn och har klarat oss ganska bra.

Hoppas han blir bättre snart iaf!
  • L2K
    Anns krypin skrev 2008-07-10 21:18:45 följande:
    Hello, en såndär hund köpte jag till Johanna efter vi hade vart på öppnaförskolan några gånger, hon älskar den hunden..
    Jo, grannens dotter är inne på sin andra. Så jag vet att dom är populära.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2008-07-10 21:25:13 följande:
    mjo...men vore trevligt att kunna röra på sig iaf dom sista två veckorna...
    Vilka krav du ställer!
    Vet hur jobbigt det är så jag hoppas verkligen du får föda SNART!!!
  • L2K
    mrsbygg skrev 2008-07-10 21:28:20 följande:
    haha visst gör jag! nä men hade jag inte haft den här sjuka foglossningen så hade det inte vart direkt jobbigt!det är den som förstör allt.
    Jo, jag vet hur den känns liksom. Fast jag hade tur och mådde bättre och bättre på slutet. Men oroar mog för hur jag skulle må om vi skulle få för oss att skaffa en fyra. Har ju mått sämre och sämre i fogarna varje gång.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2008-07-10 21:47:17 följande:
    jag har bara mått sämre å sämre..jätte jobbigt!
    Jo, förstår det. Men gör du nåt för att lindra? Jag använde bälte jämt!!! Och så gick jag på vattengympa och akupunktur.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2008-07-10 21:54:34 följande:
    bälte hjälper inte har provat.sen har det inte funnits så mycket mer ja kunant gjort. har inte haft tid eller möjlighet att komma iväg på någonting..sen tror jag inte vattengympa skulle hjälpt haha..va å bada idag gjorde lika ont att gå i vatten som på land!gör lixom ont oavsett om ja står, ligger eller sitter...värst är när jag står och går!nu är det juh HÖGST två veckor kvar så nu kvittar det juh..får stå ut!
    Okej. Jag höll ju på med min "lindring" från ganska tidig graviditet så kanske det hjälpte mer då.
    Men som du säger, det är snart över. Hoppas du blir av med värken på en gång!
    Mjukis82 skrev 2008-07-10 21:55:48 följande:
    Uscha! Vet också allt för väl hur det är med folglossning! Jag har fortfarande problem med mitt bäcken! Två så täta graviditeter var väl inte drömmen för min kropp precis!Och en tredje finns ju på planeringen, men jag tvekar lite just pga mina fogar!
    Om det blir en tredje, första minsta lilla du känner att det börjar göra ont så på med bältet och börja med akupunktur. Det tar några veckor innan man känner av verkan men det kommer!!!
    Och skoj att ni planerar!!! Inom snar framtid?
  • L2K
    Mjukis82 skrev 2008-07-10 22:03:43 följande:
    Nä, men tanken är väl att vi ska sluta skydda oss nu efter bröllopet så får det väl bli om det blir så att säga!
    Spännande!!! Och just det, nu är det nära ju!!! Hur går det med planeringen? Jag önskar jag kunde göra om det en gång till!!!!
  • L2K
     Nu önskar jag gonatt och TREVLIG SOMMAR!!!

Lycka till mammab!!!!

Och grattis i förskott till alla härliga ettåringar!
    Imorn åker vi på fyra veckor härlig båtsemester.
  • L2K

tjo! här kommer en liten sommarhälsning från härliga skärgården. :) GRATTIS INEZ!!! Solis - om inte kräm hjälper kan dom pensla med en lila sörja och det finns tabletter att få oxå. På mig har krämerna aldrig funkat!!!

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2