• L2K

... Född: Juli 2007 ... 2

Jag har nog aldrig skrivit tider på själva ansökan. Kan jag inte minnas iaf...

Idag loggade jag in mig på kommunens sida där det står om dagis å sånt. Där såg jag att Basse verkligen hade fått en dagisplats, men jag har inte fått en ordentlig bekräftelse. Känns lite skumt.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • L2K
    Donna69 skrev 2008-08-10 19:47:44 följande:
    kan alla logga in o kolla??....i sin kommun asså..ASG
    Vet inte. Hos oss har vi nåt som heter dexter som man anmäler sig till. Kolla på er hemsida om det står nåt.
    Mjukis82 skrev 2008-08-10 19:23:49 följande:
    Tjenixen!Hur har ni alla det?Här är det superbra och nu kan man ju titulera sig som FRU! Vi hade en helt underbar bröllopsdag i fredags (trots att det regnade en del på oss). Ska ladda upp lite bilder i bdb så fort jag orkar!Nu är det mest packning som gäller, sticker ju till Bulgarien och Sunny Beach på tisdag, ska bli såå skönt!Idag har Denises första framtand där uppe äntligen spruckit igenom, och det har varit allt annat än smärtfritt får man väl säga! *phew* Men nu har hon iallafall 3 tänder! Ang. dagis så ringde dom från kommunen i veckan och meddelade att Denise har fått plats på vårt 1:a hands val. Börjar skola in henne 3/11. Dock börjar jag jobba nu den 1/9 så Magnus ska vara hemma tills det är dags!
    Än en gång, GRATTIS!!!!!!!
    Väntar med spänning på bilderna!!!!!
  • L2K
    Donna69 skrev 2008-08-10 19:55:44 följande:
    L2K; har kollat lite men jag fattar inget som vanligt...mohahahaha
    Hehe!!! Sånt som händer.... Men vet du vart du läser om dagisplatser å sånt? Kolla efter det. Borde finnas där isf. Eller ring och fråga imorn.
  • L2K
    Solis - Emilia sover (numera,  sen tre veckor tillbaka) från ca 19-07. Då sover hon allt från 40 min till 2 timmar på dagen. Däremot är det ytterst sällan hon sover på fm numera. Vi försöker hålla samma tider hemma som på dagis/skola. Alltså frukost åtta, lunch elva, sova efter det, mellis ca 14-14.30, middag 17-17.30 och sen välling och sova ca 19.

Om det absolut inte funkar att Josef är vaken på fm får väl dagis låta honom sova en sväng i början. När han kommer in i rutinerna på dagis kanske han inte har behovet av förmiddagsluren...
    Sebastian sov fortfarande på fm när han började på dagis men det försvann ganska snabbt sen.
    zandrisen skrev 2008-08-11 10:08:39 följande:
    ..."du har plats 336 i kön..." Kul med försäkringskassan
    Hehe... Jag hade det likadant ungefär samtidigt. Undrar om vi köade i samma kö.
    Beckah82 skrev 2008-08-11 11:23:12 följande:
    Får jag presentera Alvins ettårsfoto? jag är sååååååååååååååå nöjd! Ska skickas p¨å förstoring 50x70 för en sån har jag på Victor Hade inte råd med fotograf så jag har fotat själv.
    Sååå otroligt fint!!!!
  • L2K

En liten fråga till er andra?

När ska ni börja jobba/ började ni jobba?
    Börjar känna mig ensam hemma på heltid till juli07-barn.

• L2K
    Tania skrev 2008-08-11 14:01:08 följande:
    Jag börjar jobba på måndag då kör jag mån-fre 8-14 19-21 varannan vecka och varannan vecka mån-fre 8-14 lörd 8-18
    Jobbar du dubbla pass under samma dag? Är inte det jobbigt?
    Själv skulle jag gärna ha råd att jobba enbart typ 8-14 måndag till fredag. Vilka härliga tider man skulle kunna ge barnen på dagis/fritids då.
  • L2K
    Tania skrev 2008-08-11 16:21:06 följande:
    Okej, då hänger jag med. Och kan förstå att du gillar det.
  • L2K
    Anns krypin skrev 2008-08-11 19:29:15 följande:
    Hejsan jag började jobba mina ynka 75% förra måndagen
    Ynka? Jag önskar sååå att jag klarar mig på det sen.
  • L2K

Solis - RING EN LÄKARE!!! Det finns nån superdupertablett och dom kan pensla dig med en hemsk lila sörja men den hjälper!!! Tro mig, jag höll på med svampinfektioner i över ett år!!!!
    Säg att du har testat dom olika salvorna som finns och att det inte hjälper!!!!

Och du, har du vanlig invänjning på Saga? Om inte, så hade jag nog packat in Josef i vagnen, meddelat dagis i förväg att det får bli en snabblämning och om du har möjlighet kan du ju låta Josef vänta i vagnen utanför.
    Så gör iaf jag i det läget.

• L2K
    Solis - såg nu vad du skrev om Saga. Läste nog för snabbt innan. Men om du pratar med dagis så kanske dom kan möta er i dörren?  Så vet jag att dom har gjort med barn hos oss.... Det blir ju jobbigt för henne när du går men det kanske går över snabbt.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2