• L2K

... Född: Juli 2007 ... 2

Emilia tackar för alla grattis!!! här är vi kvar ute i skärgården och firade henne igår kväll med tårta tillsammans med mormor, morfar, farmor, farfar, faster, farbror och kusiner. va jättetrevligt. blir däremot mer och större firande när vi alla har kommit hem igen. och GRATTIS till alla andra födelsedagsbarn. passar även på att gratta mig själv och alla andra Kristinor idag!!! :D

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • L2K
    mrsbygg skrev 2008-07-27 17:36:04 följande:
    hua hemma efter en hel dag på bad! hände nå läskigt innan vi skulle åka hem, jag fick super ont i magen och allt bidde svart framför ögonen och jag blev helt snurrig...höll på svimma av men hann sätta mig ner själv.sen rätt som det är känner jag hur det bara forsar blod ur mig. och jag blöder igenom binda och brallor. helt sjukt. pinsamt oxå för jag hade inge ombyte...men jag fattar inte aldrig blödigt så hr mycket med varken saga eller sam.samma sak på bb, då blödde jag igenom den där jätte blöjan och hela sängen!!men nääää det var normalt tydligen samma sak när det kom ut blodklumpar lika stora som äpplen...helt normalt?tycker inte jag iaf....nu blöder jag jätte konstigt. men får hoppas det går över snart för det är verkligen inge roligt...
    Det kan bero på att du har varit i farten hela dagen. Jag blödde mycket mer om jag va i farten än om jag tog det lugnt.
    Och jag blödde på det viset du beskriver det.
    Dom säger ju att det blir värre för varje barn med...
    Men om du är orolig tycker jag att du ska ringa och höra vad din bm säger imorn.
  • L2K
    Beckah82 skrev 2008-07-30 15:33:19 följande:
    TaniaDet där att BVC skulle glömt bort våra barns ettårsbesiktningar var inget tråkigt skämt...Idag när jag gick förbi BVC svängde jag in för jag tänkte jag måste ju bara fråga nu när det gått så lång tid....och JO visst fasen hade de glömt min plutt! "ojdå ojdå, förlåååt. Men vaddå...har han inte träffat läkaren heller?" eh nej... "men...inte ens fått vaccinationen?" eh...nej...Så vi fick första bästa tid och det är torsdag nästa vecka...när Alvin är 13 månader + 2 dagar gammal *morr*  
    Oj!!! Det va inte lite illa! Vi fick beskedet att vi skulle ringa om en tid efter semestern och när jag ringde i måndags lät den damen oxå jätteförvånad äver att Emilia inte hade fått sista sprutan...
  • L2K
    Beckah82 skrev 2008-07-31 19:46:20 följande:
    och med hösten menar jag terminstart-hösten inte väder-hösten
    Ja, det är ju en stoooooor skillnad! Som tur är!!!!
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 12:57:20 följande:
    jag gillar också kräftor. har ett paket i frysen, kanske man skulle ta fram dem till ikväll, hmmm, fast de hinner kanske inte tina....
    När ska jag komma?
  • L2K
    Beckah82 skrev 2008-08-10 15:03:55 följande:
    Jupp. Jag hade hans farmor som första val. Det ick INTE smärtfritt dock. Jag fick ställa till ett jävla liv och ringa runt och det var många turer fram och tillbaka innan de insåg att Beckah är en sån där jobbig jävel som aldrig någonsin kommer ge sig så till slut så fick jag min vilja igenom tog några månader.
    Är hon dagmamma?

Emilia har oxå kommit in på förstavalet. Men så har vi syskonförtur med. Båda grabbarna gär där med. Eller, Basse går bara en vecka till innan skolan börjar.
  • L2K
    Beckah82 skrev 2008-08-10 15:10:41 följande:
    Ja självklart är hon dagmamma hade varit lite svårt att söka till henne annars tror jag
    Jajaja.... Nu ska inte du va sån.
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:13:32 följande:
    men hon börjar väl till nästa år, eller hur. har ni redan fått veta att ni får plats?
    Yups, hon börjar i januari. Och jag har värsta ångesten för att jag inte kan va hemma ända fram. Har ju bara två, tre månader kvar hemma...

Hmm... Hade vi kommit på det tidigare hade jag gärna kommit. Det är jag som har lovat att laga maten här. (Så jag slipper diska )

Imorn börjar vår vardag igen. Tony börjar jobba imorn och på tisdag är det dagis. Och fatta, det är Sebastians tre sista dagar på dagis nu!!!!! Min lilla plutt har blivit stor!!!
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:13:32 följande:
    men hon börjar väl till nästa år, eller hur. har ni redan fått veta att ni får plats?
    Svarade ju inte ordentligt ju... När jag kollade när vi skulle få besked om Basses fritidsplats frågade jag om Emilia och det va så gott som klart redan... Fast vi har inte fått det på papper ännu.

Men dom har öppnat dagis bla i Segersäng så då har massor av barn lämnat dagisen i Ösmo så det finns typ ingen kö alls längre.
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:35:36 följande:
    fan vad nice. jag är orolig för att Isabel får börja annat dagis än Adam, drygt....
    Okej, vad jobbigt. Men ni har inte syskonförtur hos er då?
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:40:09 följande:
    jo. men det är måååånga syskon. och de flesta av dem har börjat nu till hösten
    Okej, men då kanske ni har lite tur när hon börjar i januari.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2