Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

jelikan skrev 2008-07-07 10:12:50 följande:
    Jag vet inte hur jag ska räkna alls med min förlossning. Fick en tablett mot livmorder etappen vid 03.30 och vid 04.56 är Tore född med urakutsnitt. Han ju inte hända något innan han kom till världen.
    Låg ju även inne i 5 dygn innan Tore kom och var ju inskriven under den tiden.
  • jelikas

Idag skall jag kanske få en ny cykel. Har cykelkärra redan så vi skall köpa fästen till den och en ny hjälm till Tore.
    Ska bli så kul så kan jag och Tore cykla in till våra vänner då det tar ca 40 min att gå.

Har shoppat gummistövlar och regnbyxor till honom idag oxå. Tänkte vi skulle gå ut sen och busa lite

• jelikas
    SusannaT skrev 2008-07-08 16:51:24 följande:
    Jag har en fråga. när ska era barn börja på dagis? och hur vet man vad man ska köpa för storlek på regnkläder till hösten? :/
    Tore börjar den 11 augusti. Har bara köpt regn byxor än så länge då det var slut på regnjackor i hans stl.
    Har iaf köpt stl 80 då det är en stl större än vad han har i vanliga fall.
  • jelikas

Nu har jag fått en ny cykel och Tore fått en cykelhjälm. Bara fästen kvar att köpa till cykelkärran så kan vi bege oss ut på äventur på det sättet

• jelikas
    Halvblod skrev 2008-07-08 18:38:18 följande:
    Kan din lilla kille ha strl80??? Leia kan absolut inte ha 80 så jag hittar inga regnkläder till henne någonstans, helst sjukt att det inte finns mindre storlekar.Och gummistövlar skulle vi behöva strl 17. Har hört att det ska finnas strl 18 men de tar i princip alltid slut direkt (kanske an borde ta in fler då!!!!!!!).Hittar inga ordentliga skor alls till Leia så jag är så trött på detta nu!
    Stl 80 är för stort men eftersom det är hängselvariant på regbyxorna så kan man dra åt dom så pass mycket så han reder ut att ha dom. Men om man kollar omkrets så kan man nog ha 3 st Torisar i dom. Haha.
  • jelikas

Jag fick faktiskt fast jobb en vecka innan jag gick hem då jag sökt hp så det känns så skönt att ha något och gå tillbaka till.
    Jobbar i fabrik men har ett ganska så soft jobb ändå. Sorterar grejer ocg väger och packar och har bra lön för det jag gör.

Är utbildad finsnickare men tålde inte dammet riktigt så jag känner att det är inget för mig att fortsätta inom den branchen annars är det kul och göra möbler och göra dom från sin egen ide

• jelikas
    Halvblod skrev 2008-07-08 19:49:27 följande:
    Men för oss är inte regnkläder direkt dagiskläder eftersom vi är ute massor och Leia går så vill jag inte att hon ska vara begränsad även om vädret är dåligt. Som när vi är i vår koloni och det är vått i gräset så vill jag att hon ska kunna springa runder och sitta och leka i gräset.Men det kommer ju blir mer akut inför dagistiden, då måste vi ju mer eller mindre ha till henne.
    Fast de jag köpte till Tore i slt 80 är ju stort som ett tält på brädden men sitter åt bra vid fötterna så han trampar inte på det.
    Han har precis växt i stl 68 i byxor så regnbyxorna kommer han kunna ha bra länge och även ha varma plagg under framåt hösten
  • jelikas

Jag köpte stl 19 idag på stövlar till Tore. De hade det i skobutiken här i samhället

• jelikas

Grattis till alla som fyller år idag!

• jelikas

Har ju glömt berätta att Tore släpte mina händer i förgår och gick 5 steg själv till ett bord. Gissa om han såg mallig ut efteråt när han fick massa beröm.

Längtar tills han börjar gå nu eftersom han verken ålar el kryper än. Reser sig inte mot saker heller men gå det skall han göra hela tiden. Tror han är en tvärtom bebis som gör allt det där som man ska göra först sist istället. Haha.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2