Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Anfe skrev 2008-07-10 11:22:45 följande:
    när är era barn födda? vilka datum?
    Tore är född 17/7
  • jelikas

Godmorgon!

Igår var vi och köpte Tores 1 års present. Blev en Silly Sentence Caterpillar (en tussenfoting som lär barn ord, färg och lättare meninger)
    Tore såg att vi köpt denna och blev jätte ledsen för att han inte fick leka med den igår men han får hålla sig i 6 dagar till

• jelikas

Läste att ni pratar om vikt. Här hoppas jag på att Tore kommit över 8000 g tills 1 års kontrollen som är den 3 augusti har jag för mig.

• jelikas

Är det någon mer än jag som har ett barn som inte ålar el kryper änu?

Tore vill bara gå och går jätte bra om han håller oss i en hand och har släppt taget någon gång och gått 3-5 steg själv. Längtar tills det lossnar då han blir så ledsen när han sitter på golvet och inte når sina leksaker som han lärt sig att kasta iväg.

• jelikas

Idag är det lite spännt här hemma. Sambon fjäskar som fan efter igår/natt.
    Han åkte iväg vid 19 tiden för att kolla en sak som har med jakt och göra och lovade att komma hem direkt då jag ville städa klart.
    Kl 03.30 kom han hem inatt skitfull. Hade då ringt 3 ggr och frågat när han kommer hem eftersom jag inte kunde sova och kände mig så besviken och ledsen på honom. Men det sket han i utan han tyckte de var bätte att sitta kvar.

Kommer iaf visa honom idag att det är inte ok att göra så när man har familj (är alltid jag som tar hand om Tore ändå men är trött på de nu.) och kan inte bara åka iväg så och supa för att det passar honom. Fjäsk biter inte på mig (om jag inte får tröstshoppa för sisodär 10.000 kr vilket han inte har   )

• jelikas

Tror jag betalar runt 450 kr till fack och a-kassa

• jelikas

Idag slog det mig att det är ett år sedan jag blev akutinlagd pga allvarlig hf och min kaoutiska (stavas?) resa till att Tore kom till världen började.
    När jag tänker tillbaka och läser min förlossningsberättelse så kommer känslorna upp på nytt, de som jag förträngt ett bra tag.

• jelikas

Det är blandade känslor. När jag tänker efter hur jag mådde så sitter gråten i halsen i mellanåt men när jag ser bilderna på mig så skrattar jag inombords för jag kan inte riktigt fatta att jag var så stor och allt gick på bara 2 veckor.

• jelikas
    Donna69 skrev 2008-07-12 22:33:19 följande:
    jag vill oxå se bdb
    Heter jelikans på bdb
  • jelikas
    Beckah82 skrev 2008-07-13 10:44:34 följande:
    UUUUUUUSCH mår som jag förtjänar Jag var på krogen igår!!! Första gången på 2 år...Hade barnvakt till Alvin för första gången (ja alltså, första gången nattetid). Han sov hos farmor och farfar för jag och hans pappa var på fest och gick ut tillsammans.Det gick jättebra med Alvin och det var helt okej för mig också, trodde det skulle kännas värre Sjukt nog så feströkte jag! Blääää det hade jag ju bestämt att jag absolut aldrig skulle göra men men så kan det gå.
    Va kul

Jag och sambon skall faktiskt ut nästa helj och då skall Tore va hos mina föräldrar. Han känner dom bäst och träffar dom oftast så det känndes bäst att ha honom hos dom första gången.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2