Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Idag är första morgonen jag inte ammat. Hade tänkt sluta nu så klockan 05 började bråket här hemma. Ställde mig och gjorde gröt strax innan 06 och 2 skedar gick bra sen surade han ihop. Men efter det så somnade han om och vi sov till kl 08

• jelikas
    Beckah82 skrev 2008-06-29 09:55:19 följande:
    Wihooo uppkörning i slutet av denna vecka
    O va kul.
    Mins än idag hur nervös jag var innan jag körde upp. Men jag fick en lätt uppkörning vilket jag är glad över.
    Hade inte fikpakerat en gång under tiden jag övningskörde så det var min fasa på uppkörningen (hatar att baka nämligen)
  • jelikas

God morgon brudar!

Idag skall Tore till tandläkarn på 1 års kontroll. Ska bli kul och se vad de säger och om de har något tips om hur jag skall kunna få borsta Tores tänder utan massa skrik och bråk.
    Någon annan här som har tips?

Är inne på 2:a ammningsfria morgonen och det känns jätte bra. Har känt nu ett litet tag att jag vill ha mina bröst ifred och nu har jag äntligen tagit tummen ur.
    Men Tore har tagit de ganska så ok. Vatten har börjat att duga på morgonen och sen går vi upp 1 timme tidigare än vanligt men lika bra och vänja sig för i augusti/september kommer jag gå upp vid 04.30 på veckorna för att hinna ut med hundar, ge dom mat och åka till jobbet.

• jelikas

I början så gick det jätte bra och vissa perioder går bra med att borst tänderna.
    Men sen kommer det en vecka hit och dit då han vägrar att öppna munnen.
    Tandhyginisten sa iaf att det var bara att tvångsborsta så att de blev rena.

• jelikas
    Beckah82 skrev 2008-06-30 13:22:30 följande:
    Fast i mina ögon är det ett övergrepp. Då får tanborstningen hellre ta en halvtimme med massa bus, lek, sång osv.
    Jag kommer inte tvinga Tore till att borsta tänderna. Hällre att han leker med tandborsten och gnager på den med tandkräm. Så har jag gjort nu och borstat när jag fått.

Om jag ska va ärlig så tror jag inte hon tänkte på hur illa det lät att det bara är att borsta för det är så viktigt.
  • jelikas

Nu skall jag ringa försäkringskassan och fråga när jag får min fp. Hatar när de krånglar. Tur är så har vi pengar undanstoppade så att jag kunnat betala räkningarna ändå.

• jelikas
    jennsans skrev 2008-07-01 12:06:48 följande:
    måste bara få fråga om era barn blir ledsna när gäster går?A blir helt förtvivlad en stund efteråt.. tycker så synd om han då..
    Tore har börjat bli skeptisk till folk som han inte träffar så ofta. Sitter bara och tittar på dom men om de går så bryr han sig ingenting utan bara vinkar.
    Även sådana som han träffar regelbundet vinkar han åt när de går el vi åker.
  • jelikas

Idag ringde de från förskolan. Den 1 september skall jag börja skola in Tore. Blev dock inte de dagisen jag sökt då de inte öppnade så tidigt men mig kvittar det. Finns bara ett dagis här som jag vägrar sätta in han på

• jelikas

Tore har oxå fått feber och har vart hur gnällig som helst nu ikväll men efter en alvedon så somnade han direkt

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2