Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

... Född: Juli 2007 ... 2

Donna69 skrev 2008-07-17 09:17:39 följande:
    jag syftade ju på de underbara prinsess-stuffet *avis*vill ju haallt i prinsess men nej....
    Prinsess-stuffet är ju det som är absolut enklast att få tag på i massor. Vi valde lila tema på hennes namnfest men det var ju helt omöjligt att få tag på så nu gjorde jag det enkelt för mig och valde prinsesstema
  • Halvblod

WOOOOOOHOOOOOO...en ny kanin är på väg till Leia!!!!
    Efter lite detektivarbete och inzoomning av gamla bilder så hittade vi en hemsideadress på lappen och har nu hittat en svensk återförsäljare som har beställt hem en ny kanin henne. Så om 2-4dagar ska den komma.
    Hoppas nu bara att hon tar den till sig som den andra, det har iaf aldrig varit problem när vi har tvättat den andra.

• Halvblod

Prinsessan Zelda skrev 2008-07-17 10:28:56 följande:

va kul. satt faktiskt och letade lite i online affärer efter den, men hittade inget.
    Naaaaw, gulligt av dig!
  • Halvblod
    Donna69 skrev 2008-07-17 10:34:30 följande:
    lättast är väl egentligen nalla puh...HUUUU *ryser av obehag*sessor är klart bäst....våra iaf
    Hahaha, ja det är sant!
    mrsbygg skrev 2008-07-17 10:36:02 följande:
    Lotta: gud vilket mysigt kalas! och flygeln sen, vilken kanon present!!

Tack! Ja en flygel var bara klockrent!
  • Halvblod

Leias kanin var verkligen hennes andra hälft och hon sken alltid upp när hon såg honom...och jag tycker det är sååååå gulligt när barn kommer med sina gosisar. Däremot började vi att tvätta kaninen tidigt för att vänja henne vid att ha en ren gosis.
    Är hon och leker med andra barn eller om vi är på lekplatsen eller liknande så har hon aldrig behov av den.

Jag tycker verkligen inte att det är något negativt med gosedjur/filt om det får barnen att känna sig trygga. Nu var inte vårt mål att få henne beroende av kaninen utan hon tog den till sig direkt hon fick den i present.

• Halvblod

Go´morgon.

Hoppas det går bra för mammab!!!

Här hemma vaknade vi för en liten stund sedan och nu sitter Leia och tittar på pappsens kompis på Hej hej Sommar medans hon käkar mackor

Sen är det städning här hemma för hela slanten. Här är så stökigt med alla hennes nya saker...hela vardagsrummet plus hallen är helt fullt. Men idag ska vi fixa i hennes rum så att det blir lekrum *äntligen*
    Dessutom är köket en katastrof, sovrummet ser ut som efter en orkan och tvätten väller över. Tja, med andra ord borde jag städa städa städa hela långa dagen...får dock se hur det blir med den saken

• Halvblod

Gaaaah, har fortfarande inte kommit igång med städningen och nu är det dax för Leia att sova middag och då bör jag oxå vila lite eftersom jag har sovit kasst inatt.
    Men seeeeeen, när jag har vaknat, då blir det städning

• Halvblod

Jag som då är en mycket ansvarfull mamma (!!!!) ska givetvis inte festa ikväll utan sitta hemma med min lilla familj och äta god middag och ev festa till det med en film. Man har väl lixom inte skaffat barn för att festa eller gudförbude lämna bort sina barn??????

MEN NÄSTA HELG DÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLAR
    Då är det festival i stan, gubben min har semester och Leiisen ska vara hos mina föräldrar...PARTYYYYYYYY

• Halvblod
    annki72 skrev 2008-07-19 12:28:23 följande:
    Idag när jag skulle gå ner i sovrummet och lägga Lilly ramlar jag i trappan med henne i famnen, gjorde allt för att rädda henne och skadade mej själv desto mer Skrek som en stucken gris på hjälp som tur var var min äldsta son inne så han kom och tog Lilly som var jätte rädd, sen hämtade han Johan som fick hjälpa mej upp.Jag är helt blå slagen och har nog en lätt stukning på höger fot, har ont som attan i den, men kan rör den iallfall.Så nu sitter jag här och kommer ingenstans.......Vill oxå partya.... men det får väl vänta nu tills man kan gå igen hahahaha
    Usch va obehagligt, tur att ni klarade er okej iaf.

En liknande sak hände oss i torsdags. R skulle skynda sig och fånga upp Leia när hon höll på att ramla, men så snubblade han och ramlade över henne plus att ett bord fullt med glasflaskor välte. Det var nära att grillen oxå ramlade över dom med som tur var hann någon att fånga den.
    Leia blev givetvis rädd men hon klarade sig med lite skapmärken. R klarade oxå sig bra men shiiiit va rädda vi blev!
  • Halvblod
    annki72 skrev 2008-07-19 13:16:48 följande:
    Halvblod: oj det kunde ju gått riktigt illa det där ju .... men ibland så har man bara tur i oturen så att säga.Min svägerska har varit här och lindat foten åt mej och lånat ut kryckor, hon är utbildad på idrottsskador då hon  är tränare i innebandy.
    Kryckor är ju kanon så att du kan röra dig lite iaf. Hoppas att det göt över snabbt!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2