Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

... Född: Juli 2007 ... 2

SusannaT skrev 2008-07-07 13:09:37 följande:
    ja det e det. har en till systerdotter dom e född 20e juli 06 och min andra syster dotter 14e juli 05 :) så det e ett barn varje år. :D fast iår vart det inge bäbis för nån :D hehe,
    Shiiiit vilken dyr presentmånad!!!
  • Halvblod
    jelikan skrev 2008-07-08 18:34:32 följande:
    Tore börjar den 11 augusti. Har bara köpt regn byxor än så länge då det var slut på regnjackor i hans stl.Har iaf köpt stl 80 då det är en stl större än vad han har i vanliga fall.
    Kan din lilla kille ha strl80??? Leia kan absolut inte ha 80 så jag hittar inga regnkläder till henne någonstans, helst sjukt att det inte finns mindre storlekar.
    Och gummistövlar skulle vi behöva strl 17. Har hört att det ska finnas strl 18 men de tar i princip alltid slut direkt (kanske an borde ta in fler då!!!!!!!).
    Hittar inga ordentliga skor alls till Leia så jag är så trött på detta nu!
  • Halvblod
    madeleine78 skrev 2008-07-08 18:45:54 följande:
    men hon hinner kanske växa på sig en del till de är dax för dagis och så.. då kan du ju köpa lite större så har hon o växa i...
    Jo det kan man ju hoppas, men hon har fortfarande 68 så jag har inte så mycket hopp om att hon ska växa i strl 80 innan oktober/november.
    Plus att jag vill ha regnkläder till henne redan nu så att vi inte behöver vara begränsade när vädret är kass.
  • Halvblod

Men för oss är inte regnkläder direkt dagiskläder eftersom vi är ute massor och Leia går så vill jag inte att hon ska vara begränsad även om vädret är dåligt. Som när vi är i vår koloni och det är vått i gräset så vill jag att hon ska kunna springa runder och sitta och leka i gräset.

Men det kommer ju blir mer akut inför dagistiden, då måste vi ju mer eller mindre ha till henne.

• Halvblod

Här lutar det oxå mot 1november...
    Jag är lite inne på butiksjobb nu och då är julhandeln kanon att få in en fot.

• Halvblod
    madeleine78 skrev 2008-07-08 20:00:01 följande:
    blattanblej för jobb inom handels/butik... De är ett skoj jobb, men så kassa tider och lååånga dagar... men ett jobb är ett jobb kanske man får se de..
    Jo jag vet att det är kassa tider....men jag har haft betydligt sämre tider tidigare så allt är relativt, hahaha.
  • Halvblod

Folk köper ju inte direkt lösk*kar på dagtid (förutom på apoteket numera )

• Halvblod
    madeleine78 skrev 2008-07-08 20:20:28 följande:
    jaa jag jobbar själv i butik... de är ett roligt jobb och jag gillar de så... men inte tiderna.. jag är hemmifrån ca 12tim...
    Ja det vet jag att du gör
    Nu tror jag inte att jag har sådan tur att jag lyckas få ett heltidsjobb direkt så jag kanske kan mjukstarta lite och känna av om det passar mig.
    Slutar förmodligen med att jag jobbar med något heeeeeelt annat...men det är det jag är inne på just nu iaf.
    Sambon tycker att jag skulle passa på Indiska så det hoppas han på
  • Halvblod
    L2K skrev 2008-07-08 20:19:35 följande:
    Synd att jag inte kommer ihåg var jag såg små regnkläder just nu... Emilia har fortfarande några 68-plagg men sen är det mest 74/80 som gäller och hon har ett regnsett i storlek 80 och ett i 86. Det funkar det med. Mitt tips är att kolla så det är bra resör nertill så dom sitter kvar uppe så gör det nog inget att dom är lite stora. Stövlar.... Hmm.. Har ni Vincent skoaffär hos er? Dom ska väl ha små storlekar? När det gäller dagis har vi sökt från i januari. Jag ska va hemma så länge dagarna räcker. Vi snålar allt vi bara kan. Sen ska maken va hemma lite över bla julen. Idag har jag packat kläder för oss alla som ska räcka 2-4veckor på semestern. Jag gissar att Emilia är den som har fått mest med sig. Gud vad det va svårt att packa till henne. Hon ska ju ha både shorts,kjolar och klänningar och hur mycker ska man ha av varje ?
    Håll mig lite i tanken om det skulle dyka upp igen

Känner inte igen Vincent men det kanske finns i Malmö annars, ska kolla upp!

Haaha....ja packning till de små är hur svårt som helst. Bara man ska ut i parken har jag värsta stora väskan med mig, hahaha.
  • Halvblod
    Mjukis82 skrev 2008-07-08 20:28:01 följande:
    Jag håller nog med din sambo om att du skulle passa där! Ngt speciellt ställe annars som du är sugen på, eller det är butiksjobb i största allmänhet?
    Tack, tycker jag nog själv oxå lite ...även om det var han som kom på det.

Just u kan jag nog tänka mig vilken butik som helst för att komma in på "marknaden" och känna av branchen....målet är eventuellt eget men det ligger låååångt fram i tiden.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2