Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

... Född: Juli 2007 ... 2

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 18:35:04 följande:

Adam har också alltid varit vääääldigt aktiv. är det fortfarande ska jag säga
    Ojdå...med andra ord är det kört för oss
  • Halvblod
    Beckah82 skrev 2008-06-26 19:35:26 följande:
    Mitt flaskbarn var sjuk heeela tiden första året medan mitt ammade barn haft två öroninflammationer och thats it. Om man nu ska räkna så Men nu är det ju som så att man inte bygger statitik på personliga erfarenheter det är bland det pinsammaste jag vet när folk gör faktaslutsatser baserat på vad de själv upplevt.Precis som alla dessa som röker under graviditeten "för min mamma rökte minsann och det är inget fel på mig"Jag är inte jättepåläst i frågan om "sjukdomar och amning" så jag uttalar mig inte om den saken men snälla, gör inga slutsatser efter vad just ERA barn visat, det gör inte jag heller.
    Joooo, jag kommer att dra den slutsatsen mot alla dessa som är såååå säkra på att mitt barn kommer att må så mycket sämre av att jag valde ett välmående flaskbarn istället för ett hungrigt ständigt skrikande bröstbarn.
  • Halvblod

Jag kan tillägga att jag INTE tror att ersättningsbarn mår bättre än ammade barn....men jag tror absolut inte att de mår sämre heller...vilket måååååånga har antytt under detta år.

Nu är jag en av dom som inte har brytt mig eler tagit illa upp utan istället idotförklarat dessa människor som tycker det är bättre att vi kör vidare med amningen eftersom det är sååååå mycket bättre för hela hennes framtida liv (strunta i att hon är en väääldigt olycklig och hungrig bebis som inte alls är nöjd med livet).
    Men det finns massor av "flaskmammor" som får höra detta hela tiden och faktiskt tar åt sig och känner sig som extremt dåliga mammor.

• Halvblod

Vi tog beslutet helt själv att börja med ersättningen och när vi kom till BVC så tyckte vår sköterska att vi hade tagit ett bra beslut och att det var uppenbart att vi alla tre mådde mycket bättre var för sig och som familj. Så hon är kanon och har alltid sett till VÅRT bästa och inte till ALLMÄNHETENS åsikter.

De som var absolut värst med sina kommentarer var andra nyblivna mammor som själv kämpade enormt med amningen men vägrade ge upp (kändes som att dom tyckte att vi tog en enkel väg till ett nöjt barn...). De flesta av dessa mammor var såååå nöjda flera månader senare då deras barn äntligen hade börjat sova ordentligt och blivit gladare, och detta i samband med att dom börjat med ersättning.
    Hade jag kunnat amma ordentligt så hade jag förmodligen gjort det...men jag är helt säker på att min tjej inte mår sämre än något annat barn pga att det blev som det blev.

• Halvblod
    madeleine78 skrev 2008-06-26 21:55:46 följande:
    Jaaa... det är ju faktiskt upp till var och en att göra som man själv tycker/känner känns bäst! ingen annan har någon rätt att lägga sig eller tycka högt...
    Exakt.
    Jag skulle aldrig få för mig att sitta på tex babycafé och säga till folk att ditt barn kommer förmodligen att bli ditten och datten eftersom du ammar.
  • Halvblod
    Jessa6 skrev 2008-06-26 23:19:02 följande:
    Över till något helt annat : HEJA SPANIEN!!!!
    Hell yeah!!!!!
    Mmmmmmm....Ramos my baby....come to mama
  • Halvblod

Idag var det regn igen så vi har varit på Tropikariet och tittat på apor, hajar, ormar osv osv... Leia älskar djur så det är kanon underhållning för henne.

I onsdags var vi på en fågelpark med henne och sen var vi på Burger King och Leia fick smaka sin första hamburgare...en av minihamburgarna från en Angus 6-pack

Imorgon åker vi till Köpenhamn och shoppar på ströget och går på Tivoli. Och på söndag åker vi oxå till Köpenhamn och går på zoo

• Halvblod
    solstraalen skrev 2008-06-27 16:07:33 följande:
    Halvblod: Har du inge roligare för dig?!
    nej tyvärr inte denna veckan
    Men vi har ju semester och då måste man ju bara hitta på saker hela hela tiden, hahaha
  • Halvblod

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-27 19:47:27 följande:

skrapa bort ketchupen?? det gottigaste...enligt Isabel i alla fall. He he, Ibland "dränker" jag hennes mat med ketchup för att hon ska äta den. ketchup är faktiskt ganska nyttigt, förutom sockret då. Intalar jag mig i alla fall
    Hahaha, jag har en bild i huvudet från när jag gick i förskolan och dietisten lade upp sockerbitar som motsvarade en viss mängd ketchup...sjuuuuukt mycket...dock förträngde jag saft, sylt, godis osv osv...hahaha
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2