... Född: Juli 2007 ... 2
Grattis Isabel!
Grattis Isabel!
Jag kommer va lite off härifrån ett tag. Vi har nämligen fått flytta ut för tillfället då det kom världens regn skur igår när vi började lägga papp på vårat tak. Han inte få upp preseningarna i tid så de rann rakt igenom till över våningen. Nedre våningen klarade sig.
Vi ägnade hela eftermiddagen med att vatten dammsuga, torka golven samt riva ut isoleingen på vinden.
Eftesom vi gjorde detta själva så täcke inte våran försäkring detta men de sa att eftersom det enbart var en regn skur på 20 min så är det stor chans att huset klarat sig fint samt att vi satte igång och få bort allt vatten så snabbt.
Blev en sväng till vådcentralen för min del. Pencilin i 5 daga samt öron doppar. Hade öron och hörselgång inflamation.
Sitter hos min mamma och gottar mig. Fredrik och min pappa är vid huset och försöker få upp så mycket papp som de kan så taket blir helt tätt eftersom de skall komma regnskurar lite då och du nu resten av veckan. Min mamma ska ta hand om Tore lite så skall jag åka och handla så vi har lite mat och så där vi bor nu.
Vi bor nämligen hos min farmor just nu. Hon är i sin stuga så det känns skönt att ha en lägenhet själv och slippa bo med massa andra el flytta mellan olika just för Tores skull.
Annki: Så gullig du är
Vet ni va? Vi kan flytta hem i morgon igen. Total lycka!
Röjde upp vårat gäst rum så vi har en säng att sova i.
Någon som vet adressen till någon sida där man kan läsa om godkännande angående babyskydd? Ett av våra som vi fick av sambons mamma har blivit ljusblått/vitt på 2 ställen precis som när man bryter plast el att den är skör om ni fattar vad jag menar.
Vill kunna visa att den inte är godkänd och att den måste slängas när det blivit så!
Nu har vi flyttat hem helt och håller och det är så skönt.
Håller på att tvätta våra täcken då de luktar päck och våra kuddar är bara att slänga.
Ska rengöra våran säng när Tore somnat för kvällen så kan vi kanske flytta upp i morgon el övermorgon till våra sovrum.
Här regnar det och är kalt och trist. Blir en lat dag idag då jag höll igång en hel del igår. Storstädade hela övervåningen förutom vårat sovrum. Rengjorde madrasserna istället så nu luktar de gott här hemma.
Blir dock till att köpa en ny bäddmadrass till sängen men hällre det än en helt ny. Vårat golv i sovrummet klarade sig även så det är bara 3 golv och byta, måla tak och slipa parketgolv i finrummet samt tapetsera om en vägg i köket sen är det som innan igen
Idag blir det Ikea. Ska bli så kul. Dock inte så mycket handlande men man kan ju alltid drömma sig bort
Grattis Lilly!!