Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Anns krypin skrev 2008-07-18 21:54:43 följande:
    Men fyyyy va hemskt.. Tack för kramar dem behövs så här den här tiden känns det som.. Så jäkla jobbit å tänka tillbaks men ändå vill man inte glömma något för det är jue nått man vill berätta för sitt barn sen när hon är mogen å höra om det.. Vi spela in mycket me videokameran när johanna kom till neo.. JÄKLIGT slitsamt å se men så nödvändigt oxå för att bearbeta det hela.. Även om jag vet att allt är bra me både henne å mej så äre jobbit innombords i hjärtat mitt..Hur länge vart du på sjukhuset??
    Jag låg inne 5 dyg innan tore kom och sedan ytterligare 6 dygn då han vårdades på neo och jag på förlossningen då mitt blodtryck inte ville bli riktigt stabilt. Fick äta blodtryck dämpande medicin i 2 månader och efter 3 månader hade jag fortfarande protein i urinen men de sa att det var vanligt om man haft allvarlig hf.

Hur länge fick ni ligga inne? Antar att de var mycket längre tid än mina 11 dagar sammanlagt. Tore kom ju i v 36+1
  • jelikas
    veronicaq skrev 2008-07-18 22:04:10 följande:
    Ann! du som hade hf och du med jelikan.. vad hade ni för blodtryck!?
    När de upptäckt mitt hade jag 140/110 och dagen efter med vila låg de  på 150/110.
    När det blev sjukhus byte hade jag 175/115 och små kramper i ben och mage.
  • jelikas
    Anns krypin skrev 2008-07-18 22:26:57 följande:
    helt klart högt men jag tror dem som kollat henne har is i magen för att inte jaga opp...min sköterska på mvc strunta blankt i mina höga värden , å så gick det som det gick.. Det var min systerdotter faktiskt som påpeka för mej att det var nått galet me att jag hade så högt bltr å svullen hela jag.. Jag trodde att utbildat folk kunde sitt men fasiken inte min sköterska... När jag fick kallese efter vi kommit hem me johanna typ 2,5 mån efter så skulle vi träffa sköterskan igen på mvc men JAG bad om att få träffa en annan för ja lita inte ett dugg på sköterskan.. grymt besviken på henne...
    Sjukt dåligt tycker jag.

Jag fick ju bara högt blodtryck sådär mellan 2 kontroller. I v 33 var allt som de skulle men jag hade börjat svullna lite men bm trodde inte de var någon fara.
    När jag var där i v 35 och de upptäckte att trycket låg på 140/110 så fick jag gå hem med vila. Fick knappt gå på toa enligt henne. Dagen efter var trycket högre och de tog urinprov och sen blev det bara att åka iväg till förlossningen där de vissade sig att mina leverprover och sånt såg hämska ut men de ville vänta in i det längsta.
    Är glad att allt gick så snabbt från att de upptäckte de tills att jag låg inne för som min bm sa är havandeskapsförgiftning en lurig sjukdom som kan va svår att upptäck ibland innan det blev som för min del att den blivit allvarlig istället.
  • jelikas
    veronicaq skrev 2008-07-19 11:18:40 följande:
    oooh du medja ska kröka järnet ikväll...fullt ös medvetslööööös!!!HAHAHAHA de va länge sen ja va på krogen här nu
    Välkommen i klubben. Här blir det partaj oxå
  • jelikas

God morgon brudar!

Hade superkul igår när jag partajade och träffade en massa människor som jag inte sett på evigheter. Fick massa komplimanger om att jag var så fin och såg så fräsch ut och sånt är kul.

Nu är sonen hemma men han sover så jag tänkte passa på att vila mig lite till för jag är allt trött. Var hemma vid 03.30 i morse.

• jelikas

Nu är grillen tänd och det har gjorts egna hamburgare. Det ösregnar ute men inte stoppar det oss
    Ha en trevlig kväll!

• jelikas

Ann

Jag hade inte heller velat åka hem med sond. Tyckte det var skit läskigt och ge Tore mat genom den.

• jelikas

Tore vägde 7500 g och var 72 cm senast när vi kollade honom här hemma senast. Liten plutt helt enkelt och tillhör la de allra minsta här inne i juli tråden.
    Är 1 års kontroll den 7 augusti och hoppas på att han iaf skall väga över 8000 g för jag är så trött att behöva springa en massa på bvc nu.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2