• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Madelene87

Jag har tänkt på en sak ett tag nu.
    När är det dags för barnen att lära sej äta själva eller ja få börja prova på?. Tiden ahr gått så snabbt så jag har inte tänkt på det och nu vill hon inte äta själv

• Prinsessan Zelda
    Madelene87 skrev 2008-07-02 14:53:31 följande:
    Jag har tänkt på en sak ett tag nu. När är det dags för barnen att lära sej äta själva eller ja få börja prova på?. Tiden ahr gått så snabbt så jag har inte tänkt på det och nu vill hon inte äta själv
    Isabel har ätit själv ett bra tag nu. vill helst inte bli matad.

du kan erbjuda henne att äta själv men vill hon inte så går det ju inte. fortsätt erbjuda vid varje mål det är möjligt så kommer hon nog vilja så småningom.
  • Donna69

sessan har inte insett vad man har skeden till än verkar det som...

o hennes favvomat blir liiiiiiite jobbig o ge ifall hon ska plocka själv *suck*

jag matar o ibland äter hon plockmat

• Prinsessan Zelda

sked äter inte Isabel med. bara händerna. gör ästan alltid plockmat. är det såsig mat matar jag också.

• Donna69

Prinsessan Zelda skrev 2008-07-02 15:37:32 följande:

sked äter inte Isabel med. bara händerna. gör ästan alltid plockmat. är det såsig mat matar jag också.
    puh....
    trodde nästan jag va ensam om o mata kladd-mat *fniss*
  • Jessa6

Vilket fint väder vi har här nere! VArit på simstadion hela dagen och har fått en grym bränna nu

Ang att äta själv har Elias ätit plockmat ett bra tag men nu börjar han använda sked och gaffel. Går ganska bra, mer kladd så klart...

• Donna69

här är det oxå ljuvligt!!!

man blir så pigg o glad......*myser*
    sitter o planerar "alla" sommarbesök! Ska bli sååååå kul o få åka runt lite! *längtar*

• Beckah82
    Madelene87 skrev 2008-07-02 14:53:31 följande:
    Jag har tänkt på en sak ett tag nu. När är det dags för barnen att lära sej äta själva eller ja få börja prova på?. Tiden ahr gått så snabbt så jag har inte tänkt på det och nu vill hon inte äta själv
    Det har Alvin gjort i flera månader.
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-07-02 15:44:34 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-02 15:37:32 följande: puh....trodde nästan jag va ensam om o mata kladd-mat *fniss*
    Nejdå jag matar när jag har bråttom också
  • jennsans

sked äter inte alexander med.. han vill bara leka med den o kasta bort maten =) eller plockar bort maten med andra hander.. helst stockar han in skaftet i munnen o tuggar på..
    plockmat äter han själv.. blir inte så ofta dessvärre men får en del frukt som han pillar med själv

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2