• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Anns krypin

Så nu har jag badat min lilla badkruka bara gråt inget kul nästan...Hon fick lite smoothie i badkaret å snutta på undertiden hon grät å det gick någelunda.. Jisses va skorv det lossna från skallen, riktigt skönt tror ja för henne, måste köpa en liten hårborste åt henne fast hon kanppt någe hår har.. Nu har jag bestämt mej å ta tjuren i hornen , det blir bad varje dag nu istället för en gång iveckan...Låter som jag vansköter henne men jaja *L* INte gör ja det hon bprstar tänder varje morgon å kväll ialla fall

• Beckah82
    Anns krypin skrev 2008-07-02 18:11:26 följande:
    Så nu har jag badat min lilla badkruka bara gråt inget kul nästan...Hon fick lite smoothie i badkaret å snutta på undertiden hon grät å det gick någelunda.. Jisses va skorv det lossna från skallen, riktigt skönt tror ja för henne, måste köpa en liten hårborste åt henne fast hon kanppt någe hår har.. Nu har jag bestämt mej å ta tjuren i hornen , det blir bad varje dag nu istället för en gång iveckan...Låter som jag vansköter henne men jaja *L* INte gör ja det hon bprstar tänder varje morgon å kväll ialla fall
    Det kanske går lättare om ni badar tillsammans?

En annan grej kan vara temperaturen. Mina pojkar har velat ha VARMT vatten, inte så där fesljummet som man "ska" ha till bebisar.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Anns krypin
    Beckah82 skrev 2008-07-02 18:15:31 följande:
    Det kanske går lättare om ni badar tillsammans?En annan grej kan vara temperaturen. Mina pojkar har velat ha VARMT vatten, inte så där fesljummet som man "ska" ha till bebisar.
    Ja just, skall testa mer att bada me henne ! bra att du rekomendera det.. vattnet ja mmmm , skall testa liiiiite varmare kanske.. Det är väl inget fel å bada henne var dag nu ett tag tills hon vant sej??? ja menar det växer väl inte fram jälar å simhud mellan tårna?? skojar lite men är väl inte farligt å bada dem varje dag??
  • Jessa6

Elias duschar eller badar nästan vvarje dag. Tror det är bra att vänja dem vid vatten så tidigt som möjligt, är ju aldrig något man kommer undan med.

• Anns krypin
    Jessa6 skrev 2008-07-02 18:21:39 följande:
    Elias duschar eller badar nästan vvarje dag. Tror det är bra att vänja dem vid vatten så tidigt som möjligt, är ju aldrig något man kommer undan med.
    Du har rätt, har inte vart så duktig mamma på att bada mitt pytte
  • Donna69

Anns krypin skrev 2008-07-02 18:18:35 följande:

Ja just, skall testa mer att bada me henne ! bra att du rekomendera det.. vattnet ja mmmm , skall testa liiiiite varmare kanske.. Det är väl inget fel å bada henne var dag nu ett tag tills hon vant sej??? ja menar det växer väl inte fram jälar å simhud mellan tårna?? skojar lite men är väl inte farligt å bada dem varje dag??
    dom badar ju inte i timmar direkt....

viktoria bara leker en stund som oftast....just bara för att typ
  • Anns krypin
    Donna69 skrev 2008-07-02 18:29:57 följande:
    Anns krypin skrev 2008-07-02 18:18:35 följande:
    dom badar ju inte i timmar direkt....viktoria bara leker en stund som oftast....just bara för att typ
    okej,, nääää timmar hahah huga då får jag allt skaffa öronproppar
  • Donna69

Anns krypin skrev 2008-07-02 18:31:12 följande:

okej,, nääää timmar hahah huga då får jag allt skaffa öronproppar
    hon tycker verkligen inte om det va???

det är normalt Ann, sååå naturligt...det kommer det kommer

jag döööööööööör
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2