• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-07-03 08:15:27 följande:
    orkar inte läsa igenomallt.....
    FL hade en tävling.Vinsten var en Thailandsresa. Man skulle svara på frågor och sedan skriva en motivering på MAX 10 ord.

Igår presenterade de vinanren och hennes motivering som...tadaaa...innehöll 16 ord!

Alla som kämpat med 10 ord och hållt sig till reglerna blev naturligtvis rasande.

Då går FL ut med förlaringen att "alltså...det var inte hela hennes motivering som vann, bara de första orden".

JAHAAA så då hade man kunnat skicka in en hel uppsats då och hoppas på att de gillade några ord
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Lii1

Gud vad många som hade skrivet här sen igår jag la in ett inlägg ;) Här är det oxå full fart på min son,han sover som tur är länge på morgonen. Fast igår vart de sent visserligen men sånt som händer när allt inte går som det ska med allt annat ju ;) Ska väl gå ut i det fina vädret snart med sonen så pappa få sova lite extra idag ,för de kan han behöva efter allt igår som krånglade för honom.

• Donna69
    Beckah82 skrev 2008-07-03 09:28:36 följande:
    FL hade en tävling.Vinsten var en Thailandsresa. Man skulle svara på frågor och sedan skriva en motivering på MAX 10 ord.Igår presenterade de vinanren och hennes motivering som...tadaaa...innehöll 16 ord!Alla som kämpat med 10 ord och hållt sig till reglerna blev naturligtvis rasande.Då går FL ut med förlaringen att "alltså...det var inte hela hennes motivering som vann, bara de första orden".JAHAAA så då hade man kunnat skicka in en hel uppsats då och hoppas på att de gillade några ord
    men VA??????????

helt sjukt!!
    är det den meningen högst upp i ts?? Är det en SLOGAN??? öööhhh

vänta...sessan kan bättre......;

daddaaaa da...mamma....ampalam....macka....mmm.....pfffft
  • jelikas

God morgon brudar!

Idag är Tores feber borta *peppar peppar* och skönt de då jag sluppit gå upp 100 ggr inatt.

Ska hämta 1 års fotografierna jag tog på Tore för ca 2 veckor sedan och även beställa en förstoring som ingick i priset. Ska bli så kul.
    Ska scanna in korten sen och lägga upp på bilddagboken hade jag tänkt när jag orkar.
    Skall även jaga Tore med kameran nu denna vecka plus helj för i nästa vecka skall vi skicka in kort till tidningen eftersom han fyller 1 veckan därpå.

De från Tores förskola ringde igår oxå så nu blir inskolningen den 11 augusti. Tar 2 veckor att skola in honom och sedan är det dax att börja jobba.
    Har dock 15 dagars semester så jag tänkte ta 10 dagar runt jul så vi kan va hemma och mysa

• Donna69

SOM AV EN HÄNDELSE så skriver 2 av de högre hönsen en varsin ursäkt - SAMTIDIGT i tävlingstråden *kiknar*

beckah......attack!!! *fniss*

• Anns krypin

Herre min skapare!!! det är tamme17 matlagning dagar i ända!!!! Lasange nu me scuarsh... hohohooooo

Mini skall få äta det oxå sen till kvällsmat

• jennsans

varit på mamma(barn)fika idag.. trevligt.. nu sover alexander såå trött i vagnen.. dock har han ett hemskt humör som han visade så snällt bland de andra.. byta blöja var ett helt kapitel.. blää kan inte min unge få bli glad snart igen?

• mrsbygg

hua städar här hemma...

problem problem, hur gör man om man inte har någon barnvakt när man ska in på förlossningen?
    Våran enda barnvakt (min mor+karl) ska åka bort nästa torsdag och är borta till söndag!!
    och vi har inga andra som kan ställa upp då heller..

får åka in å föda själv då antar jag..
    jag får se till att föda nu!! haha

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • jennsans
    mrsbygg skrev 2008-07-03 13:54:13 följande:
    hua städar här hemma...problem problem, hur gör man om man inte har någon barnvakt när man ska in på förlossningen? Våran enda barnvakt (min mor+karl) ska åka bort nästa torsdag och är borta till söndag!!och vi har inga andra som kan ställa upp då heller..får åka in å föda själv då antar jag..jag får se till att föda nu!! haha
    inte några kompisar som kan tänkas ställa upp??
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2