Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

solstraalen skrev 2008-07-21 22:13:51 följande:
    Åh vet ni vad Josef kan!=)Glad eftersom min son tycks vara lite mer åt de sena hållet än åt de tidiga.Han kan klättra upp i soffan å även klättra ur den lugnt å relativt halvsäkert! Idag klättra han upp i en liten fotölj å var halvvägs uppe i ett fönster!Han börjar bli en klätterapa =)
    Sikken duktig kille.

Tore kan bara gå om man ställer honom upp men har nu börjat att försöka krypa och att sätta sig upp när han ligger på mage.
    Tore verkar oxå tillhöra dom åt lite senare hållet än tidigare men mig gör det inget. Har vart lite skönt ändå att kunna sätta Tore på ett ställe och så sitter han där och gör det fortfarande eftersom han inte lärt sig resa sig upp mot möbler än.
  • jelikas

Grattis Johanna!

Dax att rasta barnvagnen lite och även mig själv. Gäller att passa på när vädret är fint el när det är uppehåll!

• jelikas

Har kommit hem från en långpromenad för en stund sedan. Älskar att bo här som jag gör för när vi var ute och promenarade fick Tore se sitt första rådjur och gissa vilka ögon han hade. Han blev dock lite sur för att vi inte gick fram till det för han älskar djur.

Ska ta och göra lite kaffe och mumsa lite glass. Gäller att passa på när Tore sover. Är sådär äkligt kvavt här hemma idag.

• jelikas

Jag börjar jobba den 25/8 skall bli kul men ändå lite tråkigt att inte va med Tore på dagarna. Jag kommer jobba ständigt 1:a skift så jag kommer ju ha eftermiddagarna och kvällarna med honom

• jelikas

Dax arr ta på sig bikinin och gå ut lite. Gäller att passa på när solen är framme och Tore sover.

• jelikas

Måste bara fråga en sak.

Tycker ni att man är en dålig mamma för att man går ut och solar lite medans ens barn sover el för att man sätter ner barnet på golvet så att den får sitta där och spana lite istället för att sitta i barnmatstolen hela tiden?

• jelikas
    Halvblod skrev 2008-07-23 17:46:56 följande:
    Nej absolut inte.Det där med matstolen förstår jag inte alls...jag tycker det är "värre" att sitta i stolen hela tiden än att få vara nere på golvet och utvecklas.
    Fick nämligen höra av sambons brors tjej idag att sambons mormor stått och sagt till henne att jag inte borde ha barn för att jag hade solat en stund då Tore sov och sedan klagade hon på att jag alltid sätter ner honom på golvet och tyckte det var dålig stil.
  • jelikas
    annki72 skrev 2008-07-23 18:10:58 följande:
    Men jisses, vilken människa :-ODu är ingen dålig mamma!!!!!Klart man ska passa på att sola när barnen sover, bättre det än när de är vakna.och varför kan inte ett barn vara på golvet???
    Jag undrar det oxå. Har aldrig varit med om att ett barn tar skada av att va på golvet.

Skönt att mer folk känner som jag att det är ok för det är inte kul och höra sådant. Sen tycker jag att om hon ny tycker så som hon sa kan hon ju säga det till mig.
  • jelikas

Grattis på födelsedagen Robin, Thias, Emilia, Isabelle

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2