Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Då har vi vart på 1 års kontroll. Tore vägde hela 8250 g och var 74,6 cm lång och hade 44,3 i hattmått. Blir även en remiss till kirurgen då ena pungkulan låg lite konstigt så vi får se om de behövs opereras el inte.

Blev ett par nya skor idag iaf. Ett par kavat. Superfina

• jelikas
    solstraalen skrev 2008-08-07 14:03:26 följande:
    jelikan: Hoppas de går bra å att han slipper op När vi var på 1årskontrollen i juni så kunde läkarn inte känna Josefs ena pungkula över huvud taget, så vi ska tillbaka igen nu om nåra veckor å se om den finns där =) Har ju funnits där innan, såfrågan e vart den hade gömt sig på 1årskontrollen =)
    Vi fick tid direkt till kirurgen, men det kan berå på att de kände punkkulan men det gick inte och mjölka ner den som hon sa.
  • jelikas
    Lindisen81 skrev 2008-08-07 18:55:59 följande:
    =(så ledsen och orolig just nu...Sambon åkte iväg med Inez till min brorsa då vi tyckte att hon va bättre idag, lite piggare och åt sin frukost... Jag ska komma efter imorgon. Nu på kvällen rimger sambon och säger att hon är sämre... alvedon tar inte på henne det minsta längre, hon är jätteslö, vill inte äta + drick... ingen vätska på hela dagen förutom imorse... tempen hade gått från 38,7 nu på kvällen till 35,5!!!!! Hon är svullen runt ögon och mun (bara liiiite svullen, man kan ana det) samt lite röd runt ögonen...Hur är det möjligt??? Sambon ringde sjukvårdsuppl och de ville att hon skulle bli underkökt... de faxade nyköpings barnsjukhus (där de är nu) och åkte in med henne......får en knut i magen... vill bara vara med min fina lilla tjej.... nu gråter jag oxå, fan va töntig jag är... är väl bara en liten infektion...
    Du är inte alls töntig för att du gråter, jag hade gjort samma sak om det hade vart Tore.
    Förstår att du vill va med henne men bra att hon fick åka in så snabbt!
    Massa kramar till dig!
  • jelikas

Någon som har något bra knep när det gäller pott träning? Tore skrickar bara han ser pottat och då har han enbart test suttit den 1 gång och tyckte de var superspännande.

• jelikas

Håller på att tvätta bebiskläder nu, de som stod på vinden när det regnade in och gissa om jag blir bebissugen.
    Sen är det lite svårt att tänka sig att Tore vart så liten, hittade kläder i stl 40 som han hade första månaden.

• jelikas

Något tips på bra bilbarnstol? Behöver inhandla en till nu när Tore börjar på dagis då sambon lämnar på morgonen och jag hämtar.

• jelikas
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-08 20:51:09 följande:
    vi har en britax two way plus som jag gillar. den har Adam nu men Isabel kan ha den också.
    Jag har spanat lite på Britax Multi-Tech.
  • jelikas
    Anns krypin skrev 2008-08-09 09:30:21 följande:
    ddet finns massor av bra, men jag gillar inte biltema för min gubbe skall alltid dit å sen när jag säger IKEA får han allergi å säger att där äre bara skit å du köper bara en massa onödigt!! ASG som inte han gör det på biltema, å vaddå onödigt på IKEA husmödrarnas guldgruva juuu..
    Min gubbe gillar faktisk och gå på ikea. Nu när vi var där i söndags i förra veckan var det han som köpte potta, nytt påslakansett till Tore. Tycket även vi skulle köpa nytt köksporslin och nya kaffe koppar
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2