Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

... Född: Juli 2007 ... 2

Inez sover fortfarande.......... nu börjar det ju bli lite småtrist

• Lindisen81
    Lindisen81 skrev 2008-08-02 09:46:49 följande:
    Inez sover fortfarande.......... nu börjar det ju bli lite småtrist
    har hunnit städa badrummet (skurat!) dammsugit hallen, plockat in ren disk, lagt in smutsig disk i maskinen, druckit kaffe, slå in paket, drömt om somamrstugor på hemnet....
  • Lindisen81

så nu har gumman vaknat! så nu ska jag hänga med henne istället för er! ha en bra dag!

• Lindisen81

Beckah; shit alltså vad du är påläst om amning! Kan inte låta bli att bli lite impad. När det är dags för nästa barn för min del så får du skriva alla tips igen =) iförsig tror jag inte jag någonsin kommer vilja/kunna amma men man vet ju aldrig =)

• Lindisen81

hej på er alla!
    första dagen på jobbet har gått superbra! bara 6 barn men känner mig rätt mör i skallen ändå =) fick beröm i mängder, hehe. alltid kul. är en pojke på min avdelning som har lite svårt at tty sig till andra, han är uppkäftig o allmänt "jobbig"... men??? jag tycker han va en liten ängel, hur mysig som helst. han ville leka med mig, vara med mig, prata med mig osv. fick han att gå till en kompis och säga förlåt. det skulle tydligen va svårt att få pojken att göra det... hmmm nä han är det inget "fel" på alla fall!

skönt att komma hem till en mysig liten Inez, trodde det skulle va mkt värre att vara hemifrån, men kändes riktigt bra. Hon somnade i sackosäcken bredvid mig kl 18! hon blir trött av att va hemma med pappa =)

Här har det varit ett riktigt regnoväder! nu är det ännu lite regn och blåser en hel del. Sambon spelar xbox och jag sitter här en stund, ska snart göra mig en kopp Lap Sang te (det du zelda!!!)

• Lindisen81

mammab; Inez har alltid varit ganska pappig... en gång nyligen började hon gråta när han åkte iväg å handla men det gick över fort... men hon är en riktig "pappas tjej"!

• Lindisen81

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-04 19:02:22 följande:

bastu
    då kan jag oxå bosätta mig hos dig =)
  • Lindisen81

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-04 19:26:17 följande:

men inget lap sang drickande i mitt hus
    haha, lovar! nä nu ska jag stänga ner, fixa mitt te och krypa ner under täcke i soffan!
  • Lindisen81

Inez tackar för namnsdags-gratulationerna!

En undran... när kontaktar man sjukvården vid feber?
    Inez har haft feber sedan igår morse, mellan 38-39,2 har hon legat. igår åt hon rätt ok med mat. idag endast gröt till frukost samt en halv banan till mellanmål. hon är ledsen, skriker, ser att en tand verkar ha spruckit upp. hon är något svullen runt ögat samt lite röd i... är det bara att avvakta ett par dagar? hon har druckit lite vatten, men inte så mkt som hon brukar. välling vill hon absolut inte ha. nu sover hon äntligen för natten (hoppas jag)...

• Lindisen81

oki, ville bara kolla. hon vill ju inte dricka så mkt... hur mkt "ska" de ha i sig...? i normala fall dricker hon ca 140 ml vatten på kvällen.... idag kanske 20 ml på hela dagen...

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2