Inlägg från: jelikas |Visa alla inlägg
  • jelikas

... Född: Juli 2007 ... 2

Nu har vi vart på ikea. Blev lite allt möjligt faktiskt. Nytt köksporslin i svart samt nya kaffe koppar. Allt porslin vi haft innan har typ vart ihopa plock som vi fått från andra.
    Blev även en potta till Tore så nu skall vi ta tummen ur och börja pott träna.

Idag flyttar vi upp från gästrummet och allt blir typ som vanligt igen.

• jelikas

Tore har äntligen lärt sig sätta sig upp själv från liggandes till sittandes och har nu börjat att försöka resa sig upp mot möbler

• jelikas

God morgon tjejer.
    Idag är jag inte på något vidare humör. Vaknade av att jag hörde droppljud från vinden och visst var mina misstankar rätt. De läkte in vatten. Dock bara vid 4 ställen så nu står det hinkar där. Är inte mycket vatten men tillräkligt mycket för att bygga upp vattenskador på huset.
    Våran vattenpump har även gått sönder så man får vakta den hela tiden om man typ tvättar och sånt för den tappar tryck så idag blir det att beställa en ny sådan.

• jelikas

Tore är inte heller stor i maten och har låg vikt vilket jag fått höra varje gång hos bvc nu de senaste 4 månaderna. Men man kan ju inte tvinga dom att äta. Jag erbjuder alltid Tore mat på hans tiden och sen om han inte vill äta så får de va.

• jelikas

Tore har 2 framtänder nere och 2 framtänder uppe. De där uppe sprak igenom för typ 1 vecka sedan och inga mer på g.

• jelikas
    Jessa6 skrev 2008-08-06 09:40:55 följande:
    Morgens!Idag ska vi till tandläkaren med Elias, han ramlade igår och slog av strängen mellan framtänderna och så såg vi att en liten flisa var borta. Ska kolla om de ska dokumentera det eller hur de gör...Aj aj....
    Shit va läskigt. Se till och ringa försäkringsbolaget så de finns dokumenterat.
  • jelikas
    pilliss skrev 2008-08-06 10:37:09 följande:
    Tycker det är så sött när de bara har de 2 eller 4 framtänderna.  blir så sött leende...
    Nu tycker jag bara det ser kul ut och samtidigt sött. De där uppe är ju skitstora mot de där nere.
  • jelikas

Då är man inne på sin 3:e tvättdag och fler kommer det att va. Hatar verkligen och tvätta och eftersom våran vattenpump är paj kan jag inte lämna huset medans jag tvättar eftersom den tappar tryck och suger luft så måste man ner och lufta den.
    Men men, lika bra och fixa tvätten nu så har vi hela heljen på oss och hitta på massa bus utomhus.

• jelikas

Vi har trygghansa på Tore och även jag och sambon är försäkrade där sedan vi är små.
    Sökte först på Folksam men de nekade oss då Tore hade förlåg födelsevikt och de ansåg att han hade risk att bli sjuk oftare än andra barn pga det.

• jelikas

Här planaras det syskon till år 2010. Tar ut p-staven i april är det tänkt och sen skall vi invänta 1: mensen efter det och sen är det bara att tuta och köra

Idag är det 1 års kontroll. Ska bli superkul. Ska passa på att ta upp att jag misstänker att Tore är allargisk mot äpplen. Äter han något med det så bara rinner det rakt genom kroppen.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2