Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Ah nej men vi blev osams för länge sedan men på sista tiden har vi försökt att vara systrar igen på prov typ...så vi ska kunna träffas iaf även om vi inte är kompisar.

Det funkade tills idag. Fattar inte ens vad fan hon bjöd in mig för. Hon hade gett mig tiden 16:00. Jag kom väl typ kvart över för vi har aldrig varit så noga med sånt.

Det var det idag. Anledning: hon hade bjudit sin kompis (som hatar mig) och hon skulle komma kl 17 så då var jag tvungen att ha gått... nice.

Jag tyckte det var barnsligt och menade att kompisen väl för fan får vara vuxten och hålla god min och gå på samma kalas.

Men nej det tyckte inte syrran. Så jag klädde på mig och Alvin och gick igen. Tråkigt för Celine att hon inte fick ha moster och kusin på sitt kalas utan morsans kompis istället. Jaja Victor satt iaf kvar och käka tårta.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

Ja alltså kompisen är verkligen ingen favorit i min bok heller men jag tycker det är töntigt att hålla på så! Vuxna människor ska för fasen kunna vara på samma plats utan att älska varandra. Det är väl bara att hålla god min och undvika varandra. man behöver ju inte sitta i knä och hångla. Man behöver inte ens prata med varandra.

• Beckah82
    Grattis på födelsedagen

Denise och Eskil

Hoppas dagen blir solig och rolig även om ni redan tjuvkalasade i helgen
  • Beckah82

Hehehe mammab, dina barn verkar inte ha fattat att syskon brukar komma tidigare och tidigare de kommer tvärt om så med denna får du nog gå över BF

Nejdå han ska ju komma imorgon ju *s* hoppas hoppas

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-07 08:53:41 följande:
    har juh redan gått över om man gå efter sm..sam kom 1 dag tidigare om man går efter sm ist...så ja hoppas denn akommer snart..klockar min sd nu. gör inge ont men dom kommer relativt regelbundet så jag hoppas d börjar göra ont snart...
    aa precis det har blivit längre å längre grav

Sådär började min förlossning med Victor. SD var tionde minut som inte gjorde ont. Började på onsdagen och pågick heeela tiden. Natten till fredagen vaknade jag av att de började kännas lite. Vid 4-tiden på morgonen ungefär och sedan blev de värre under dagen. Var på överburenhetskontroll på fredag morgon och då var ungen ruckbar fortfarande.

Frammåt eftermiddagen gjorde det ont på riktigt och när jag åkte in vid 19-tiden var jag öppen 4 cm och plutten anlände kl 01:26 på lördags morgon.

Fast det var ju första barnet och då tar det ju längre tid. Jag brukar räkna den förlossningen från natten till fredagen där de började göra ont ungefär. Alltså typ ett dygn. Om jag räknar samma på Alvin är det 2 timmar från jag vaknade med ont tills han var ute.  En aaaaanings snabbare
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-07-07 09:05:47 följande:
    aaahhh hur räknar man en förlossning egentligen?? endel frågar ju hur lång tid det tog...jag brukar säga att vi skrevs in 11:20 o hon är född 20:40.eller räknar från den första riktiga värken typ???
    Etablerade värkar, alltså riktiga och regelbundna värkar och så ska man vara öppen jag tror det är 3-4 cm. Så med Victor var det ju när jag skrevs in vid 19-tiden. Med Alvin räknas från jag vaknade med ont och det hade satts igång på riktigt. Inte från dagen innan då jag blev gel:ad för då hände ju inget.

Men man kan ju räkna olika beroende på vad man menar så det är bättre att förklara också. Typ "Jag skrevs in 11:20 och då hade jag värkar som kom med 5 minuters mellanrum och var öppen 3 cm" eller något tex.

Jag skrevs ju in med Alvin redan innan jag blev igångsatt men då var ju ingen förlossning igång. Det hände ju ingenting förrän på natten.
  • Beckah82

Asså... den här Ticketi tack-leksaken... varför har de stavat fel på sista sidan? Det stöööör enormt.

• Beckah82
    Donna69 skrev 2008-07-07 09:37:03 följande:
    vart vart???*missat*
    "cycklar musen hem" -ska vara cyklar
    "cirkus clown, cirkus clow"  -särskrivning plus att de missat ett N
  • Beckah82
    MissHeaven skrev 2008-07-07 11:47:24 följande:
    Anns krypin skrev 2008-07-07 11:32:20 följande: falukorv såklart
    med potatis och stuvad spenat mmmmmmmmmmm