Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Lindisen81 skrev 2008-07-08 16:19:12 följande:
    nu har jag inte kikat i tråden idag så mycket, men jag undrar;VAR ÄR MAMMAB???????????
    Ja jag hoppas hon föder barn just nu för min gissning är idag vid 16-17-tiden ju
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    SusannaT skrev 2008-07-08 16:51:24 följande:
    Jag har en fråga. när ska era barn börja på dagis? och hur vet man vad man ska köpa för storlek på regnkläder till hösten? :/
    Alvin börjar 11 augusti hos sin farmor som är dagmamma.

Köp en storlek större än nu.
  • Beckah82
    Halvblod skrev 2008-07-08 19:49:27 följande:
    Men för oss är inte regnkläder direkt dagiskläder eftersom vi är ute massor och Leia går så vill jag inte att hon ska vara begränsad även om vädret är dåligt. Som när vi är i vår koloni och det är vått i gräset så vill jag att hon ska kunna springa runder och sitta och leka i gräset.Men det kommer ju blir mer akut inför dagistiden, då måste vi ju mer eller mindre ha till henne.
    Min åsikt också regnkläder är till för både hemma och dagis (dagmamma).

Jag har alltid haft två uppsättningar till Victor för att slippa forsla dem emellan. Vet att måååånga inte har regnkläder hemma för att de helt enkelt ändå aldrig går ut med barnen i sådant väder på helgerna och därför får regnkläderna vara på dagis.
  • Beckah82

Alvins regnkläder är precis som Isabells köpa på GeKås och ENORMT stora i strl 80 skulle lätt passa på kusinen Tioger som är drygt 2,5 till och med men de passar på Alvin också och han kan röra sig ;-9 de är supertunna och mjuka. Sån gammeldags hård galon kan nog vara otympligt när det är förstort men mjukt går bra.

Det skulle säkert funka jättebra för Leia med 74/80 man får vika ärmar och ben i värsta fall

Stövlar var värre... Googlade men på nätbutiker finns tydligen mest från strl 20 som minst.

• Beckah82
    Halvblod skrev 2008-07-08 20:45:17 följande:
    Nu när vi var uppe i Ullared så hade dom ett som var 74/80 men det var enoooooormt så det hade aldrig funkat nu iaf.Nä lillpluttan får helt enkelt växa till sig snart
    mm fast deras verkar vara sjukt stor i storleken hehe Alvins i 80 är snarare 92 skulle jag säga. På Lindex och H&M har de nog normalstora 74/80.
  • Beckah82

Vi har en stor skoaffär här där jag bor och min kompis jobbar där så jag frågade om minsta stövelstorlek.

Minsta de har nu är 19 men eventuellt att det kommer 18 i höst. 17 har hon aldrig ens hört talas om tyvärr.

• Beckah82
    Tania skrev 2008-07-08 21:02:41 följande:
    Jag skulle vilja åka till Ullared och shoppa men det är ju så fruktansvärt långt. Nån som vill köra mig?
    Långt? Jag tycker det är nära jag

*retas* :-9
  • Beckah82
    Tania skrev 2008-07-08 21:21:53 följande:
    Meh... nu får ni inte vara taskiga... Är det verkligen så bra som alla säger? Är det VÄRT att åka så långt (6 timmar ca enkel resa)
    Mja... alltså... folk åker ju från typ Kiruna till Sundsvall för att gå på IKEA så

Det beror på... ska man åka så får man verkligen passa på att HANDLA. Alltså det är ju sketabilligt men för att det ska vara värt det får man ju handla mycket.

Förbrukningsvaror är löjligt billigt. Typ schampo, diskmedel, disksvampar osv osv osv så där kan man spara pengar.

Sen är det ju kläder och där sparar man ju MÄNGDER om man tex köper vinterkläder.

Pyjamas kostar 30, kalsonger, trosor, strumpor från 5-10 kronor så underkläder är bra att köpa.

Sen finns ju leksaker, verktyg, sängkläder och allt ALLT annat tänkbart också och ja, allt är tokigt billigt men som sagt, det blir ju bara lönsamt om man köper mycket.

I källaren finns spel, filmer, hushållsmaskiner osv, också det tokigt billigt.

Men utanför GeKås finns ju också vanliga affärer, skoaffär, H&M osv som är billigaere än vanligt så det finns mer än GeKås i Ullared.

Bäst är ju förstås att passa på om man ändå ska hitåt trakterna men jag säger ändå ja, det är värt att åka från Västerås även utan att ha andra ärenden.
  • Beckah82
    Madeluttan skrev 2008-07-09 07:04:00 följande:
    Kikar in....har inte varit aktiv här alls....tyvärr. Har bara inte haft tid känns det som.Iallafall, ett år har redan gått....imorgon fyller vår lilla Emelie 1 år!!  *jag hittade inte stoppknappen* Hon har blivit alldeles för stor min lilla lilla tjej.Så imorgon blir det stort kalas!Hoppas ni och era små mår bra och att ni har en skön sommar!!
    Grattis till Emelie imorgon
  • Beckah82

Alvedon ger jag när han är påverkad av febern eller har ont. Båda delarna märks väldigt tydligt på denne lille man. Han är alltid glad och go annars så om han är gnällig så är det att han har ont.

Feber kollar jag med att känna på pannan. Man (iaf jag) blir rätt bra på det på 10 år. Jag använder bara tempen om det finns någon speciell anledning. Tex som sist när febern inte gick ner trots Alvedon eller om det är tokhög feber.

Victor var svårare med ont-delen för han var rätt gnällig och krävande jämt så det gick inte att avgöra om han hade ont bara på gnället innan han började kunna säga till att han hade ont alltså.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2