... Född: Juli 2007 ... 2
Anns krypin skrev 2008-08-02 13:28:34 följande:

jag = EGO! ruskigt tyst här hemma dock..
Anns krypin skrev 2008-08-02 13:28:34 följande:
anns krypin: näe det är tomt...
H e l e n a: jo blir nog kul bara man kommer hemifrån så man slipper sitta här där det eg ska va livat..
göteborgsmorsan: ska försöka :)
alexander kan äta ca 2 dl gröt ca kl 19-20 sen äter han lugnt ca 3 dl välling 30-60 min senare vid läggdags.. o då sover han bra.. tror vissa behöver vällingen med.. han älskar vällingen o får den gärna. sååå mysigt o kunna ta det lugnt en liten stund.
han slutar ju o äta om han är mätt så uppenbarligen behövs den allt som oftast..
A äter nog ganska bra tror jag
ca tider finns inte beror på hur hans sovtider blir.. han har inte riktigt fått in något mönster.. men morgon 1.5 dl gröt.. mellanmål oftast 1-2 dl joghurt med fruktpurre, lunch 1 barnmatsburk, middag 1 barnmatsburk, kväll 2 dl gröt och innan läggdags ca 3 dl välling.. vaknar han tidigt får han välling ( 2,5 dl) för att somna om en stund sedan blir gröt eller joghurten överhoppad.
vi har salusansvar på alexander.. via mitt fackförbund.. är nöjd med dem för min egen del så tecknade där.. när A slog i tänderna så ringde jag o fick hem papper sen.. fungera bra då iaf..
en bebis våra barns ålder ska få i sig ca 1 l vätska/dygn.. är det dock en dag det är mindre tror jag inte det är någon fara.. när A vägrade allt så gav vi han en piggelin (på inrådan från sjuvårdsrådgivningen) o han vart pigg som bara den o började sedan dricka igen..
kanske lyckligt sammanträffande vad vet jag men värt o testa iaf kanske.
kan ju även hjälpa om hon är svullen o har ont i munnen
hoppas hon blir bättre snart!
sjukvårdsrådgivningen är toppen :)
hade inte en tanke på glass faktiskt (även fast han smakat tidigare) men när hon sa det där så klack det till i hjärnan.. "ja just det" =)
här i uppsala har de lokala rutiner att om barnen vid 1 år har feber i mer än 3 dygn ska man få träffa läkare.
jo jag tycker det är lika spännande jag o höra om försöken.. käpmar ju med min vikt än så länge.. är på minus 13,5 kg nu sedan jag började gått jättetrögt över somaren men har ca 4,5 kvar till mitt mål just nu.. får se hur det går.. sen kanske bebisverkstaden kommer igång här med =) måste ju dock köpa en van då vilket jag inte har nån lust alls med