Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-14 21:32:39 följande:
    H e l e n aIsabel sover i pyjamas, tvådelad eller hel men med korta ärmar och ben. har bara påslakan som täcke. Men det sparkas oftast av på en gång.
    ok

Antar att det där lagret bebbehull gör en del för värmen Obs! Syftar nu på alla hottisar här i tråden och inte specifikt på Isabel
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-08-15 10:14:23 följande:
    IDAG fyller min stora lille bebis 10 år!!!!!Fatta att man varit morsa i 10 år!GRATTIS till min storskruttVictor idag  
    Grattis Victor! Hoppas du får en härlig dag!
    Beckah82 skrev 2008-08-15 10:28:10 följande:
    ***Vad har era barn för mått på fötterna?Jag blev så förvånad över att det gick från strl 18-24 här inne så jag måste ju fråga om måttet på själva foten (antar att alla mätt eftersom ni köpt skor).Alvin har 12,4 cm lång fot.Bara tänkte för tex Eskil, som jag uppfattat har STORA fötter (de passar ju hans längd) "bara" har strl 22 medan det fanns en massa andra här som också hade 22 eller större.Köper ni för stora skor? Har ni inte mätt? Eller är det Alvin som har små fötter? Kort och gott. Vad är era barn RIKTIGA fotstorlek, inte skostorleken utan rätt mätt i cm.***
    Jag har inte mätt Eskils fötter på länge utan utgick ifrån de Kavatsandaler han haft i vår/sommar och som nu börjar bli tighta. De är i stl 21 och därför skrev jag 22

Ska mäta sen när han vaknat
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-08-15 11:09:26 följande:
    Alvin har inga bebisfötter. Han har vuxenfötter i miniatyr. Ser rätt gulligt ut hahaha Victor hade sånna där runda gulliga bebisfötter som var jobbiga att klämma ner i skor men Alvins är platta, långa och smala.
    Eskil har riktiga bebisklumpfötter Tror de väger 500 gram stycket.
  • H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-14 23:18:06 följande:
    ha ha. men Isabel har ju faktiskt hull så det räcker och blir över kolla in låren 74 lång och 10390g, hehe
    Sötknubben
  • H  e  l  e  n  a

Eskils högerfot är drygt 13,5 cm. Fick honom att stå på ett papper och så ritade jag runt.

Märkte att resultatet lätt blev betydligt större när jag mätte direkt under foten för då var det svårt att veta var man skulle stoppa plus att han inte var still.

Nu ska han få lunch så han växer till sig lite

• H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-08-16 11:45:27 följande:
    Är det fler än jag som  haft megakrångel med FL senaste veckan? Ofta kommer man inte in alls ju! "sidan kan inte visas".
    Japp, kringel krångel Skrikandes
    Lindisen81 skrev 2008-08-16 15:24:28 följande:
    för mig krånglar fl oxå en hel del- nu har det börjat lossna lite för Inez, äntligen! Hon går om man håller henne i bara en hand (om hon är på humör ....) samt står själv (bara om hon vill haha). vet ju att hon kan nu måste hon bara själv komma på att det inte är så svårt. märks att förkylningarna är på gång! jobbar ju på förskola, och i fredags va många barn hängiga samt nös ikapp. Tvättar mig noga innan jag åker hem, men bacillerna kommer till Inez genom mina kläder och så ändå så snart är nog alla sängliggande nån vecka hehe.
    Skoj för Inez!
  • H  e  l  e  n  a
    Kramar till er som har sjuka små eller mår dåligt själva!!

Eskil blev förkyld natten till igår och vakande var tionde minut ungefär. Zzzzzzz... Natten till idag var dock tusen gånger bättre och jag tycker inte han snorar riktigt lika mycket nu så förhoppningsvis är det redan påväg åt rätt håll.

Helgen har varit rätt lugn här annars. Igår förmiddag stack jag iväg och körde ett gympapass på Friskis&Svettis och när jag kom hem stack sambon ut och sprang. Resten av dagen slappade vi och Eskil var ju trött pga förkylningen. Blev bara en handling och inköp av godis på kvällen.

Imorn blir det gympa igen och jag ser faktiskt fram emot det. Hoppas det blir lite enklare övningar bara då jag hade svårt att hänga med igår. Min koordination är inte den bästa tyvärr!
  • H  e  l  e  n  a

Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
    Sols Josef Aug-08
    Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)

Planerad start för barnomsorg:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
    Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
    Rullis Molly Aug-08
    Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
    H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid

• H  e  l  e  n  a
    ESKILS DAG:

07.15
    uppvak, bus i sängen (sömndrucket från mammas sida men piggt från Eskils sida )
    07.30 uppstigning, blöjbyte, vällinggröt från flaska, tandborstning
    08.00 bajsar , blöjbyte
    10.30 blöjbyte, vatten (vill ej äta nåt denna tid annars hade jag lagt in ett litet mellanmål här), sova
    12.00 vakna, lunch och fruktmos (vatten att dricka), bajsar, blöjbyte
    14.15 mellanmål (oftast smörgås och mjölk)
    16.15 middag och fruktmos (vatten att dricka), bajsar, blöjbyte
    19.00 nattblöja, vällinggröt från flaska (nu accepterar han blandningen ), vatten, tandborstning
    19.30 sover och vaknar sen ett antal gånger under kvällen och natten (har vi tur ca 2-3 ggr totalt, har vi otur allt från 10 till 15 gånger men det är sällsynt)

(Oftast håller vi oss inomhus på förmiddagen och går ut timmarna mellan lunch och  middagen och tar då med mellanmålet.)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2