-
sådan var hampe i tre veckor sen gick det över. Var hos läkaren men dem viste inte vad det var men när det slutade kom 2 tänder. vet inte om det kan ha nått samband... Hoppas han blir bättre snart!!mrsbygg skrev 2008-06-23 13:32:50 följande:Sams mage har oxå blivt knas igen. håller på försöker få tag på läkar tid just nu..Det är precis som kroppen inte orkar bryta ner maten å ta näringen eller nått.Han bajsar typ slem och hela matbitar..han har blivit en liten spinkis!! tur att han har å ta av...
-
Wiiiiiieeee måste berätta att hampe börjat hasa sig framåt på rumpan nu eller typ hoppar
han är sååå lycklig när han kan ta sig från ena sidan av rummet till det andra
o så går han jätte bra nu när man håller i han glaaaaaad
Har med en extremt lättsan bebbe känner jag:) leker väldigt mycket själv nu eller myser i famnen:) riktigt gosig:) men tror det är för att jag börjat jobba nu kanske:)
Nehe ska ta o sova. Missade bussen hem idag så svärmor fick köra 4 mil för att hämta mig. gulle hon. så nu är man helt slut. Öland imorgon o sen fredagsmys med en kompisha det gott alla!!
-
Tjooooooo säger bara PARTY
Lilleman är hon min mamma inatt o jag ska ut med en kompis. Har precis grillar grillspett
Kram på er!!!!!
-
Var på 1 års kontrollen idag. Hampe hade bara gått upp 70 gram på en månad men dem tyckte ändå att han ser fin ut med vikten enligt längden han är ju bara 71cm lång:) Sen skulle dem ju ta sprutan men när läkaren kollade han i halsen så var han alldeles röd så vi blev lite oroliga att han håller på att bli sjuk. Har varit förkyld ett par veckor men kanske bryter ut nu så vi ska vänta en månad till. skönt det. Sen ska vi skippa mjölk ett tag med...suck.... för han har sådan diarre fortfarande. så jag fick köpa nutrigen välling 190 kr fyyyyyy så dyrt... blir inte billigt att slopa mjölken om det nu hjälper. ska testa en vecka.
nehe nu ska vi iväg o grilla med några kompisar. Inget vacker väder men tur att det finns tak
hampe han leker med sin tandborste o tycker det är skönt när vi bostar:) kliar väl gott kanske hehe.
jelikan:Man kan ju testa olika tandborstar med. kanske inte gillar just den ni har. hoppas han gillar det snart:)
-
Liten fråga..svara om ni har lust.. Hampe har varit lös i sin mage nu i 2 månader innan var han ju hård. Han har diarre 2-3 gånger per dag. Men har inte ont i magen blir lite röd vid rumpan ibland men inte extremt. Har gått bra upp i vikt innan men bara 70gram nu på 5 veckor. Läkaren på bvc tyckte vi skulle sluta med alla mjölkprodukter och testa den här nutramigen välling. Har köpt den men inte testat än. Hur hade ni gjort?? Hade ni gjort som läkaren sa eller testat nått annat eller ringt någon annan?? Jag känner att ska jag sluta med all mjölk så måste jag återigen ta bort allt min lilla plutt älskar. Känns som jag inte gjort annat sen han blev 4 månader.
Kan ju säga med att dem tog gluten o laktos test på han o det visade ingenting!!
tack om nån vill hjälpa mig:)
-
Tack för era svar men det enda han får fibrer i är vällingen. det är ju den mild fullkornsvälling. annars får han ljust bröd o risgröt till frukost.Känns verkligen trist att sluta med all mjölk för det är mjölk i allt han äter:(
-
Jo det ska jag ju göra. Menar bara att det har varit krabb ända sen han började äta så vi har fått byta kost hela tiden o det är ju så tråkigt att behöva ta bort sånt som han gillar för han är så kräsen:) Men hoppas det kommer gå bra o att det hjälper bara. Men tycker det är lustigt att han inte har ont o så. han har bara diarre o är pigg annars.jelikan skrev 2008-07-02 10:40:22 följande:går ju byta ut mjölken mot annat.vi kör på laktosfritt eftersom jag är laktosintolerant och det verkar lite som om Tore är det oxå.
-
Åhh ett STORT grattis till dig beckah!!! måste kännas underbart
Idag ska vi åka till halmstad och hämta min bror så ska vi shoppa på stan medSen blir ju min lilla fis 1 år idag
Vart har tiden tagit vägen hehe. Så imorgon blir det släktkalas med 30 pers här hemma huuuu. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute
-
Jättefin tårta duktig du är!!! jag beställde två jag hehe.H e l e n a skrev 2008-07-04 13:25:31 följande:Pust!Äntligen klar med tårtan!Den blev kanske ingen fröjd för ögat (den som vill kan se den i bdb, familjenfahl heter vi där) men förhoppningsvis blev den riktig god. Det blev en jordgubbsmousse- och dumleflufftårta! Nu ska jag snart försöka läsa ikapp i tråden...
Stort grattis Jonali så roligt:)
O hampe tackar för alla grattis:) -
sol här med o vaaaaaaarmt:) perfekt kalas väder
Grattis Alvin på din 1-års dag!!!!!