Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Jessa6 skrev 2008-06-25 21:11:05 följande:
    Usch vad jobbigt en del verkar ha haft det, jag måste vara en av dem som är lyckligt lottad då, Elias har varit väldigt livlig men helt underbart snäll och go. En enorm vilja men inget som jag har tyckt varit jobbigt, kände redan när Elias var 3 månader att jag kan ju skaffa en till snabbt, det här var ju lätt som en plätt. (nästa barn blir säkert motsatsen bara för det)
    Skööönt!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    MissHeaven skrev 2008-06-25 21:17:53 följande:
    Med Caspian har det också bara flytit på, han är iofs väldigt aktiv men absolut inte krånglig på något sätt. Dock har JAG mått ganska kass till och från och haft riktiga dippar med svarta tankar... vet inte riktigt varför... det är bättre men inte bra. Jag tror faktiskt inte riktigt att jag trivs med att vara hemma på heltid. Så jag känner mig inte alls redo för en till, är fortfarande helt chockad över att jag har ett barn faktiskt, har inte riktigt fattat det. Men jag vill ha ett barn till. Någon gång.
    Det är ju verkligen en otrolig omställning (som man ju brukar säga) att inte länge få bestämma över sin tid, ha heltidsansvar för ett barn, tappa det social vuxenlivet på jobbet osv. Inte konstigt att man kan må dåligt även o barnet är nöjt! Jag kan också ha väldigt svårt att fatta alltihopa. Att man fått BARN! Helt otroligt ju...
  • H  e  l  e  n  a
    Vos skrev 2008-06-25 21:34:10 följande:
    Robin kan vara med vem som helst.Han bryr sig inte, bara han får bli buren massaVictor var likadan.Däremot är Robin jobbigare på kvällen äv vad Victor var.Victor kunde vi lägga vart som helst och sen flytta honom, byta blöja och kläder medans han sov!!!!Men Robin trivs bäst i sin egen säng eller i sin vagn, husvagnen är väl okej.Jag har haft det jobbigt med Robin oxå. Väldigt krävande.Men nu är han helt underbar så jag njuter för fullt.Kram till er alla som har det jobbigt.
    Tack Vos! *tar åt mig en av kramarna*

Härligt att det är goa tider med Robin nu . Lustigt hur olika barn är (tja, även vuxna om vi nu ska vara såna ). Jag tror knappt det är sant att det finns barn som kan somna av sig själva, barn man kan byta blöja på utan att de vaknar osv. Helt otroligt!

Vår plutt sov i princip inget alls den första tiden (stundvis bara - alltid vid bröstet och vakande så fort jag rörde mig). Efter ett par månader sövde jag honom på dagarna vid bröstet (men kunde aldrig lägga honom ifrån mig, då vakande han direkt) och efter ett tag i babyskyddet vilket då fick hållas i konstant gungning. Vagnen hatade han. Vid kvällsövningen tog det timmar att lägga honom eftersom vi var tvungna att få ned honom i djupsömn (genom att bära honom i ett särskilt grepp och med kraftigt schvung i knäna) innan det (förhoppningsvis!) gick att lägga honom i sängen varpå han vaknade 78 gånger under kvällen/natten. Först som 6månaders kunde han sova själv om dagarna  och nätterna blev då också bättre. Nu är det oftast väldigt bra!!!

Sorry långt inlägg, tror någon behövde skriva av sig lite...
  • H  e  l  e  n  a

vaknade, inte vakande, hehe.

• H  e  l  e  n  a
    JoNaLi skrev 2008-06-25 22:01:38 följande:
    Förstår att du haft det jobbigt! Men det behöver inte alls vara så med andra. Kan inte tänka mig hur du och andra haft det med vaknätter och inte fått sova! Beundrar er verkligen att ni orkat och kämpat såå bra!!
    Vad snäll du är som säger så! Vi har inte orkat, haha, men gjort det ändå! Man är ju förälder!

Det är verkligen skönt att höra att det kan vara annorlunda. Fantastiskt bra att ni fick en sån positiv första tid med Meja; det måste verkligen ha stärkt ert förhållande ännu mera. Osså huset också!
  • H  e  l  e  n  a
    ellenwesterlund skrev 2008-06-25 22:20:17 följande:
    Håller med dig! Man orkar inte egentligen men det går ändå på någe vis.Våra (främst mina)föräldrar ville ta barnen en natt så vi kunde få sova men vi har inte velat det och nu har det ju blivit bättre, ok vissa nätter är värre än andra men överlag.
    Det svåra är ju att de som behöver mest avlastning ofta inte kan ta emot den, precis som du säger. De mer krävande barnen har förmodligen fler rutiner och är mer trygghetsberoende än andra och då vill man som förälder ogärna chansa och låta andra prova. Sambon och jag har verkligen behövt avlastning, men har väl varit för blödiga... Vi är förmodligen för känsliga! Men det är svårt när det skär i mamma/pappahjärtat (hur trött man än är)!
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-06-25 22:21:54 följande:
    Jag har en oförskämt lättsam bebis. Glad och nöjd jämt typ. Lättsam. Kräver inte mycket. Närhet vill han ha mycket av men han tankar och sen går han iväg och roar sig själv.Han kan utan problem leka och roa sig själv i iallafall 1,5 timme i sträck utan att klaga.Kan inte komma på något som varit jobbigt med honom... förrutom hans två öroninflammationer då *s* NU är han mer som typ Victor var.Victor har alltid varit extreeemt jobbig. Man har inte kunnat ta bort blicken från honom i en sekund ens för då har han klättrat upp i gardinen eller något.Han kan inte leka själv och har aldrig någonsin kunnat. Inte kunnat roa sig själv 5 minuter ens...jo när han blev större. Med böcker eller TV-spel. Film har funkar hyfsat också men annars har det varit full rulle, vild och farlig och uppmärksamhetskrävande till max.Ja inte längre TACK OCH LOV är den tiden förbi. Nu är han myyyycket lugnare och går att ha i möblerade rum utan problem Så visst är barn olika. Väääldigt. Jag hoppas Victor får en liten Victor när han blir vuxen  för jag fick ju faktiskt en Victor och har varit en sådan själv
    Ja, och får han (eller Eskil i vårt fall) inte en likadan ungen själv en dag så ska de bannemig få höra åtminstone! Hahaha
  • H  e  l  e  n  a
    Donna69 skrev 2008-06-25 22:24:58 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-25 21:44:06 följande:men guuuuuuuuuud...låter nästan precis som vår början som föräldrar...=(
    Jaha, hade ni det också så? *visste inte*
  • H  e  l  e  n  a

Det som är enormt tråkigt är att när andra skriver att de vill stoppa tiden "det går för snabbt!", att det är så mysigt med bebisar och att vara föräldraledig osv så har jag känt mig bitter. Jag har hela tiden velat att tiden ska gå snabbare. Vi har inte kunnat mysa (jo, när amningen slutade göra ont och nu när vällingen ges på kvällen). I övrigt har det mest känts som en kamp. Så jäkla trist. Ibland undrar man om det är fel på en själv, men när man då hör beskrivningar av hur andras barn är fattar man att det just är så oliiika. Olika, olika, olika. Och förmodligen jämnar det väl ut sig i det långa loppet! Dessutom är det ju sällan allt flyter på i livet samtidigt. Finns ju alla uptänkliga problem man kan ha tyvärr.

Parallellt med allt detta är man så fruktansvärt lycklig och tacksam mot världen. Ja, det har verkligen varit paradoxernas tid detta första år!

• H  e  l  e  n  a
    JoNaLi skrev 2008-06-25 22:38:52 följande:
    Ja det är klart man gör det ändå! Man måste juh och man kämpar på även om det är jobbigt.Alla mina barn har vart "lätta" medn såna saker. nathalya hade dock FRUKTANSVÄRDA trotts perioder då man bara ville sälja henne på blocket för lägstbjudande haha men men man tar sig igenom allt.Sen var jag ensam oxå så man var ju tvungen att orka trotts att man gick på knäna ibland. Och att ha en knäpp pappa med där som var dum mot mig gjorde ju inte saken bättre hehe jaja sånt kan man skratta lite åt nu. Men det kommer att bli bättre. Jag kan lova det
    Mm, vet att du har haft en massa kämpigt tidigare! Därför är det så extra härligt att höra hur bra det verkar vara nu!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2