• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Donna69

*o änderna på rad dom går hurra hurraaaaaa*

• Donna69

Anns krypin skrev 2008-06-24 10:44:14 följande:

jajaja
    asg
    upphakning??
  • Lindisen81

Donna; en bra doppresent tycker jag är smyckeskrin då ungarna ofta får mängder av trista halsband. bra att ha nån stans å lägga dem =)

• Lindisen81

ang försäkringarna då, haha. har typ noll koll på sånt. salus ansvar på bilen, livförsäkring på mig genom trygghansa, genom facket, folksam, hemförsäkring + olycksfall försäkring, inez har genom folksam, någon bra variant genom sambons fack. köper vi hus i framtiden ska vi försöka ändra så vi har allt på samma.

tristo-väder här idag, har varit på öf på fm så nu sover inez gott i vagnen i hallen.

en kul grej hon börjat med är att säger jag; inez lägg boken i bokhyllan, där är bokhyllan.
    hon tar bok efter bok och lägger i en hög i bokhyllan =) hon har sina böcker på nedre hyllplanet. säger jag; lägg boken där (pekar på golvet) tar hon bok efter bok och lägger i en hög på golvet =)

• Anns krypin
    Donna69 skrev 2008-06-24 10:47:32 följande:
    Anns krypin skrev 2008-06-24 10:44:14 följande:
    asgupphakning??
    mmm blir så ibland
  • jelikas

Vi har TH på Tore. Sökte på Folksam först men de nekade oss. Tore hade förlåg födelsevikt enligt dom och riskerade att bli sjuk oftare än andra barn.

• Halvblod
    Donna69 skrev 2008-06-24 10:42:30 följande:
    *o änderna på rad dom går hurra hurraaaaaa*
    Gaaaaaah...det där ¨var vår värsta "doppresent"...

"Jag gick till staden zoo, jag såg ett djur eller två...."

Leia fick en cd-skiva där dom sjunger låtar med hennes namn i, den är kul tycker vi.
  • Donna69
    Halvblod skrev 2008-06-24 12:52:11 följande:
    Gaaaaaah...det där ¨var vår värsta "doppresent"..."Jag gick till staden zoo, jag såg ett djur eller två...."Leia fick en cd-skiva där dom sjunger låtar med hennes namn i, den är kul tycker vi.
    o den är den bästa present sessan fått tycker vi...*fniss*
    robin gillade den rymt mycket så VOS måste få veta vart den finns
  • Mammelutten
    Donna69 skrev 2008-06-24 10:31:42 följande:
    va fasen köper man i doppresent??nåt kul.....nyttigt...användbart.....fick en inbjudan idag.
    Varför inte en personlig sagobok? En kul, lite annorlunda och uppskattad grej!
    http://www.unikabarn.se/index.php?osCsid=96f445af685805b8337c8394cd79e254

Angående diskussionen om försäkringsbolag så delar jag uppfattningen om TH som de flesta av er. Iom att sessan hade ryckningar vid några tillfällen när hon var ca en vecka gammal (läkare bedömde det som en omognad i hjärnan, men normalt) så blev vi inte godkända där... Så nu har vi Skandia istället! (konstigt hur olika de måste göra sina bedömningar, Skandia har ju också hälsodeklaration)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2