• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • H  e  l  e  n  a

Vi har också Länsförsäkringar till Eskil. Man fick skade- och olycksfallsförsäkring genom kommunen men kunde om man ville (vilket vi också gjorde) lägga till sjukdomsförsäkring (eller var det tvärtom??). Anyway...

jennsans skrev 2008-06-24 10:06:27 följande:

för övrigt.. alexander började i helgen säga mamama (en gång samtidigt som han sträckte armarna mot mig.. sambon hävdar bestämt att han inte säger mamama även kommit lite nanana och typ dana (olika stavelser) så det går frammåt =) annars låter han mest hehe
    Vad kul att han säger mamma nu! Eskil är också ganska ny med det och man smälter verkligen . Baba/bapa har han sagt länge så nu var det på tiden att jag fick mitt "namn" också .

Och nej, Beckah, ingen till bebis här just nu! Eskil har varit übergnällig (utan att vara sjuk! ) i flera dagar och det räcker och blir över. Håller dock tummarna för att Alvin snart är sig själv igen!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    jennsans skrev 2008-06-24 10:12:57 följande:
    nu börjar A bli trött tror jag.. står i min hylla o drar ut kursböcker
    Han kanske bara vill förkovra sig lite?
  • Anns krypin
    jennsans skrev 2008-06-24 10:11:14 följande:
    Anns krypin skrev 2008-06-24 10:07:38 följande:
    jo det är lite mysigt =)A klarade typ inget på 10 mån kontrollen förutom att ställa sig upp.. hon tyckte A var ifatt ändå dock.. de skulle godkänna han ändå på 1 årskontrollen även om han inte kunde slå ihop klossar dock slog han ihop dessa på skötbordet några min senare :)o tänk på att din mini inte kanske behöver va ifatt än så länge.. eller hur?
    Mini får göra som hon vill *L* har aldrig sett henne som förtidigt född på det viset, barn utvecklas jue olika, finns säkert barn som kommit som dem skall men kanske vart sen i utveckling dem me Vi kan va stolta över våra barn vi
  • jennsans

Anns krypin skrev 2008-06-24 10:17:04 följande:

Mini får göra som hon vill *L* har aldrig sett henne som förtidigt född på det viset, barn utvecklas jue olika, finns säkert barn som kommit som dem skall men kanske vart sen i utveckling dem me Vi kan va stolta över våra barn vi
    precis!! vårt bvc sa att inte alla 10 mån klarar pincett greppet osv.. så ingen fara på taket! det var lite så jag menade fast kanske skrev knasigt =)
  • jennsans

H e l e n a skrev 2008-06-24 10:16:44 följande:

Han kanske bara vill förkovra sig lite?
    jo han kanske vill bli syrra han med *S*
    jo roligt med mamma även om det ännu inte är så tydligt o jag tror mest det är stavelse än men ändå =)

han har dock blivit mycket för att uppmärksamma mig på saker genom att peka o säga DA DA högt o tydligt ;)
  • Anns krypin
    jennsans skrev 2008-06-24 10:24:23 följande:
    Anns krypin skrev 2008-06-24 10:17:04 följande:
    precis!! vårt bvc sa att inte alla 10 mån klarar pincett greppet osv.. så ingen fara på taket! det var lite så jag menade fast kanske skrev knasigt =)
    du skrev inget knasigt *S* kul att finns fler som delar samma uppfattning..
  • H  e  l  e  n  a
    jennsans skrev 2008-06-24 10:25:52 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-24 10:16:44 följande:jo han kanske vill bli syrra han med *S* jo roligt med mamma även om det ännu inte är så tydligt o jag tror mest det är stavelse än men ändå =)han har dock blivit mycket för att uppmärksamma mig på saker genom att peka o säga DA DA högt o tydligt ;)
    Sötisen!
  • jennsans

Anns krypin skrev 2008-06-24 10:26:25 följande:

du skrev inget knasigt *S* kul att finns fler som delar samma uppfattning..
    jo men har fått intala mig att jag får ha den tanken för bvc är så på med sina tester o att han inte klarat dessa ja ja
  • Donna69

va fasen köper man i doppresent??
    nåt kul.....nyttigt...användbart.....

fick en inbjudan idag.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2