Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

... Född: Juli 2007 ... 2

H e l e n a skrev 2008-06-26 22:11:04 följande:

(låta brösten vila längre stunder t.ex).
    jag "lärde" mig ju då aldrig att amma, lite nyfiken på hur man gör.... låta brösten "vila" med en hungrig unge skrikandes utan att ge flaska.....???????? (datorn hakade upp sig igen =))
  • Lindisen81

H e l e n a skrev 2008-06-26 22:25:31 följande:

Tja, i efterhand har jag ju förstått att Eskil använde sin kära mor som napp och det jag trodde var hunger inte var det, utan ett stort sugbehov, närhetsbehov whatever behov. Han ökade alltid jättefint i vikt så därför förstår jag detta, men DÅ som nybliven mamma vågade jag inte neka honom att suga. Jag ville SÅ gärna att det skulle fungera. När jag förhoppningsvis blir mamma igen (och om jag då får ett liknande barn) kommer jag att erbjuda napp tidigare och vara mer ihärdig i mina försök att "trösta" på annat sätt än genom bröstet. Tänker sätta upp regler, typ amning varannan timme i en halvtimme men inget däremellan! Med Eskil gjorde jag inget annat än ammade i flera månader och DET gör jag aldrig om...
    aha, då är jag med =)
  • Lindisen81

här kör vi med potta efter vila mat och lite där i mellan =) Inez ääälskar att sitta på pottan, och både kissar och bajsar där =) stolt som en tupp är hon, hihi. sååå skönt att slippa massa bajsblöjor, självklart blir det en då och då men inte alls som innan vi började potta =)

zelda; därför är det bra med ikea-kök =) går en lucka sönder är det inte dyrt med en ny =)

snart snart ser man ljuset i tunneln på vårat köksbygge =) nu har vi en inbyggd micro samt inbyggd ugn som funkar =) känns sååå lyxigt! bänkskivorna är tyvär ej på plats, brorsan skulle kakla på månda men utan bänkskivor går det inte å månda va enda dag han kunde typ *suck* suck inge, de verkar inte få igång ugnen utan en viss kontakt som vi inte har hemma..... blä

inez är lite febrig och hade svårt att somna, hoppas hoppas febern "bara" beror på nya tänder eller så....(har ju iförsig inte ammat så kan ju va att hon har nedsatt immunförsvar och ofta blir sjuk nu då.... pssst liiiite ironisk, hehe)

• Lindisen81
    Donna69 skrev 2008-06-27 20:13:26 följande:
    löööööööööv ironi Lindisen
    visste väl att det skulle gå hem =)
  • Lindisen81
    Vickyb skrev 2008-06-28 08:30:13 följande:
    Vi ska flytta isär. Det var min idé. Är så deprimerad och det blir värre för varje dag som går. Jag måste ha en egen lägenhet så jag kan fokusera på mig själv och på barnen. KramPrinsessan Zelda skrev 2008-06-25 20:05:09 följande:
    *massor av kramar*
  • Lindisen81

inez har blivit knepig med maten, trodde man ju aldrig =)

havregrynsgröt med lingonsylt o mjölk till frukost, och ben liten macka. men numer kommer det mesta bredvid men hon erbjuds det, inte välling till frukost alltså =)

lunchen då... vägrar burkmaten... äter någon kall köttbulle, lite macka, lite makaroner.... ja inte så mycket

mellanmål en fruktpuré eller risifrutti o ibland macka, leker mest...

middag, samma visa som vid lunch

nattas med 140 ml välling

tror "matvägran" går över snart, gäller att inte trilskas med dem, man får erbjuda maten som vanligt så äter de när de känner att de behöver =)

• Lindisen81

jonali; ja men sätt henne på tåget till stockholm =)

här hemma fortsätter renoveringen, och nu har jag ett köööööök!!!!! ska nog ALDRIG klaga över spilld mjölk, haha. fan rent ut sagt va jobbigt det varit att va utan kök! men nu är spis, ugn, diskmaskin och vattenkran fixat! kakel blir det imorgon, samt lite skåp som ska upp och ett "fönster" som ska bli mellan köksdel o matdel. och sedan allt småfix...

misstänkte öroninflammation idag på inez, hon tar sig för örat, haft lite feber från å till samt hosta. Till jourhavande doktorn som kikar på henne, och hon är heeeelt frisk min lilla matvägrande gnällspik =) nä men en liten virusinfektion typ men inge allvarligt.

• Lindisen81

Familjen Höög skrev 2008-06-29 21:48:36 följande:

ni som ger era barn havregröt på morgonen, hur gör ni den? som vanligt eller mixar ni den?
    jag ger det som vanligt med en skvätt mjölk samt lingonsylt i
  • Lindisen81

Beckah; haha förstr att du är i chock

jag vaknar till ett nykaklat kök =) sambon o min bror va uppe halva natten å kakla, j-a galningar!!!! men nu hinner vi ju med så mkt mer. idag får jag min Leila bakbok så ska baka ikväll, wooohoooo!

Inez har nåt litet virus med hosta, vaknat vid 5 inatt fick alvedon å hostmedicin, hon hostar å säger "ajajaj" =(
    nu sover hon fortfarande dock och vi andra är vakna och väntar på mormor så vi kan börja arbeta!

• Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-06-30 08:48:57 följande:
    Ni är för tokiga vad ni hållt igång här på morgonen Förresten! Var GLAD att bajsblöjorna stinker fördjävligt. Alvins bajs luktar köttfärssås. Det är mycket värre för nu asocierar (stava?) jag till BAJS när jag ska äta köttfärssås
    hahahaha!!!!!!!!!!! förlåt men det va så kul å läsa haha. lite som roar ibland.

nu har inez vaknat me en bajsblöja som stinker f-n.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2