• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • solstraalen

Inte ens mina närmsta vänner som Josef träffat mkt får hålla honom. Eller som en mamma på gården som vi träffar säkerligen 5-6 dgr i veckan i iaf minst 1 timma varje dag, får hålla honom. Han blir helt galen.

Får se hur de blir med dagis.. 4e aug börjar han

• H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2008-06-25 21:04:03 följande:
    Ja just,är det något av era barn som bits?Tex om jag sätter Josef i mitt knä å ska klä på honom så blir han skitarg å försöker bita mig i ren ilska. Detta är något han nyligen börjat med.Sen har han även börjat visa dumma tendenser enligt mig, han har vid några tillfällen nu när han blivit arg. Lagt sig ner på magen å dunkat huvudet i golvet!!När han var mindre slängde han sig våldsamt bakåt vid ilska, de har även börjat komma tillbaka lite nu.De enda jag hört kan bero på att barn bits är att de inte får uppmärksamhet, men de får Josef verkligen. Säkert minst 90% av alla vakentid. Så de kan inte bero på det.
    Nej, Eskils bits inte. Däremot nyps han, men det är inte i affekt så att säga... Vad jobbigt att Josef beter sig så!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • MissHeaven

Med Caspian har det också bara flytit på, han är iofs väldigt aktiv men absolut inte krånglig på något sätt. Dock har JAG mått ganska kass till och från och haft riktiga dippar med svarta tankar... vet inte riktigt varför... det är bättre men inte bra. Jag tror faktiskt inte riktigt att jag trivs med att vara hemma på heltid.

Så jag känner mig inte alls redo för en till, är fortfarande helt chockad över att jag har ett barn faktiskt, har inte riktigt fattat det. Men jag vill ha ett barn till. Någon gång.

• H  e  l  e  n  a
    Jessa6 skrev 2008-06-25 21:11:05 följande:
    Usch vad jobbigt en del verkar ha haft det, jag måste vara en av dem som är lyckligt lottad då, Elias har varit väldigt livlig men helt underbart snäll och go. En enorm vilja men inget som jag har tyckt varit jobbigt, kände redan när Elias var 3 månader att jag kan ju skaffa en till snabbt, det här var ju lätt som en plätt. (nästa barn blir säkert motsatsen bara för det)
    Skööönt!
  • solstraalen

Ja nypas kan Josef oxå, men de har han lugnat ner sig lite med nu, tack o lov.

Men ska säga att även mitt lilla monster kan va en söt snäll ängel ibland =)

• H  e  l  e  n  a
    MissHeaven skrev 2008-06-25 21:17:53 följande:
    Med Caspian har det också bara flytit på, han är iofs väldigt aktiv men absolut inte krånglig på något sätt. Dock har JAG mått ganska kass till och från och haft riktiga dippar med svarta tankar... vet inte riktigt varför... det är bättre men inte bra. Jag tror faktiskt inte riktigt att jag trivs med att vara hemma på heltid. Så jag känner mig inte alls redo för en till, är fortfarande helt chockad över att jag har ett barn faktiskt, har inte riktigt fattat det. Men jag vill ha ett barn till. Någon gång.
    Det är ju verkligen en otrolig omställning (som man ju brukar säga) att inte länge få bestämma över sin tid, ha heltidsansvar för ett barn, tappa det social vuxenlivet på jobbet osv. Inte konstigt att man kan må dåligt även o barnet är nöjt! Jag kan också ha väldigt svårt att fatta alltihopa. Att man fått BARN! Helt otroligt ju...
  • mrsbygg

sam gillar inte någon annan än mig och jonas heller.
    dom ggr vi lämnat honom hos någon annan har han skrikit och gråtit tills vi kommit tillbaka.

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080710
  • Vos

Robin kan vara med vem som helst.
    Han bryr sig inte, bara han får bli buren massa
    Victor var likadan.

Däremot är Robin jobbigare på kvällen äv vad Victor var.
    Victor kunde vi lägga vart som helst och sen flytta honom, byta blöja och kläder medans han sov!!!!
    Men Robin trivs bäst i sin egen säng eller i sin vagn, husvagnen är väl okej.

Jag har haft det jobbigt med Robin oxå. Väldigt krävande.
    Men nu är han helt underbar så jag njuter för fullt.

Kram till er alla som har det jobbigt.

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    Vos skrev 2008-06-25 21:34:10 följande:
    Robin kan vara med vem som helst.Han bryr sig inte, bara han får bli buren massaVictor var likadan.Däremot är Robin jobbigare på kvällen äv vad Victor var.Victor kunde vi lägga vart som helst och sen flytta honom, byta blöja och kläder medans han sov!!!!Men Robin trivs bäst i sin egen säng eller i sin vagn, husvagnen är väl okej.Jag har haft det jobbigt med Robin oxå. Väldigt krävande.Men nu är han helt underbar så jag njuter för fullt.Kram till er alla som har det jobbigt.
    Tack Vos! *tar åt mig en av kramarna*

Härligt att det är goa tider med Robin nu . Lustigt hur olika barn är (tja, även vuxna om vi nu ska vara såna ). Jag tror knappt det är sant att det finns barn som kan somna av sig själva, barn man kan byta blöja på utan att de vaknar osv. Helt otroligt!

Vår plutt sov i princip inget alls den första tiden (stundvis bara - alltid vid bröstet och vakande så fort jag rörde mig). Efter ett par månader sövde jag honom på dagarna vid bröstet (men kunde aldrig lägga honom ifrån mig, då vakande han direkt) och efter ett tag i babyskyddet vilket då fick hållas i konstant gungning. Vagnen hatade han. Vid kvällsövningen tog det timmar att lägga honom eftersom vi var tvungna att få ned honom i djupsömn (genom att bära honom i ett särskilt grepp och med kraftigt schvung i knäna) innan det (förhoppningsvis!) gick att lägga honom i sängen varpå han vaknade 78 gånger under kvällen/natten. Först som 6månaders kunde han sova själv om dagarna  och nätterna blev då också bättre. Nu är det oftast väldigt bra!!!

Sorry långt inlägg, tror någon behövde skriva av sig lite...
  • H  e  l  e  n  a

vaknade, inte vakande, hehe.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2