• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • FruRundberg

Meja har vart helt ljuvlig om jag får säga det själv. Hon var lite "svår" i början med att inte vara nöjd någonstans än i famnen men då var ju hon nyfödd så jag tänker att det var helt normalt. Men annars är hon nästan alltid glad och nöjd med livet. Har temprament och visar det bara när det är någor som går emot henne. Sover bra i sin säng och har alltid gjort det. Nu sover hon från 20 och vaknar mellan 9 och kvart över 10! Underbart!
    Men måste säga att hon nyps och kan bitas ibland med. Men inte i ilska utan lite mer för att kolla hur vi reagerar. Och vi säger till och så kan hon bara skratta.
    Började med tidigt tänka på att skaffa en till efter Meja.
    Om jag blir gravid nu så blir det min 4:e och familjens 5 barn. Har alltid velat ha en stor familj och 5 barn. Så nu blir ju det så. Men vi har våra dörrar öppna för kaaaaaaanske ev ett till nångång i framtiden. Men men det får tiden utvisa.

• FruRundberg
    H e l e n a skrev 2008-06-25 21:44:06 följande:
    Tack Vos! *tar åt mig en av kramarna* Härligt att det är goa tider med Robin nu . Lustigt hur olika barn är (tja, även vuxna om vi nu ska vara såna ). Jag tror knappt det är sant att det finns barn som kan somna av sig själva, barn man kan byta blöja på utan att de vaknar osv. Helt otroligt! Vår plutt sov i princip inget alls den första tiden (stundvis bara - alltid vid bröstet och vakande så fort jag rörde mig). Efter ett par månader sövde jag honom på dagarna vid bröstet (men kunde aldrig lägga honom ifrån mig, då vakande han direkt) och efter ett tag i babyskyddet vilket då fick hållas i konstant gungning. Vagnen hatade han. Vid kvällsövningen tog det timmar att lägga honom eftersom vi var tvungna att få ned honom i djupsömn (genom att bära honom i ett särskilt grepp och med kraftigt schvung i knäna) innan det (förhoppningsvis!) gick att lägga honom i sängen varpå han vaknade 78 gånger under kvällen/natten. Först som 6månaders kunde han sova själv om dagarna  och nätterna blev då också bättre. Nu är det oftast väldigt bra!!! Sorry långt inlägg, tror någon behövde skriva av sig lite...
    Förstår att du haft det jobbigt! Men det behöver inte alls vara så med andra. Kan inte tänka mig hur du och andra haft det med vaknätter och inte fått sova! Beundrar er verkligen att ni orkat och kämpat såå bra!!
  • ellenwesterlund

Här har det åxå varit mycket vaken nätter med skrik och mat.
    Det var nog först i feb/mar som dom började att sova bättre och dra ut på mattiderna under natten. Innan åt de var 3:e tim(och sov de skulle de väckas, de var så små då de kom så dom skulle matas så ofta) eller i bästa fall kunde det gå 3½ timme(efter att vi kunde sluta väcka dom).
    Dom har haft mcyket magknip så vi har varit tvugna att vara jättenoga med att rapa dom riktigt. De kunde få vrålont ändå och skrek i timmar. Många gånger var Minifom räddningen.

Nä godnatt på er! (tvivlar att jag kan slita mig från fl )

• H  e  l  e  n  a
    JoNaLi skrev 2008-06-25 22:01:38 följande:
    Förstår att du haft det jobbigt! Men det behöver inte alls vara så med andra. Kan inte tänka mig hur du och andra haft det med vaknätter och inte fått sova! Beundrar er verkligen att ni orkat och kämpat såå bra!!
    Vad snäll du är som säger så! Vi har inte orkat, haha, men gjort det ändå! Man är ju förälder!

Det är verkligen skönt att höra att det kan vara annorlunda. Fantastiskt bra att ni fick en sån positiv första tid med Meja; det måste verkligen ha stärkt ert förhållande ännu mera. Osså huset också!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Prinsessan Zelda

Adam var en sån där bebis som alla sa de ville ha. Han var alltid glad och var inte det minsta blyg mot nån, inte ens i nån mindre period. Han älskade att äta, lekte för sig själv, nöjd med det mesta osv. Flera av mina kompisar "klagade" på att han inte var något jobbig alls, he he. Jag sa en gång till en kompis att nu på kvällen är han som jobbigast, när vi var där och hälsade på på kvällen, och hon svarade att vi kunde byta barn (hon hade kolikbarn). adam skrek inte ens, han bara grymtade lite när han var missnöjd, ha ha. Självklart fanns det saker och stunder som var jobbiga med honom också.

Nu när han är 3 år är han fortfarande ganska lätt men, MEN!! 3års trots är inte att leka med

Så jag blev INTE förvånad när Isabel inte ville vara för sig själv i babysittern, fick kolik, inte skulle sova på dagtid osv. Men nu så har faktiskt det mesta blivit väldigt lättsamt med henne med. Hon har en rejäl egen vilja. Hon ska leka med samma saker som Adam och får hon inte för honom skriker hon och drar och sliter i Adams kläder så han ska flytta på sig, haha. ganska kul att se på faktiskt (elaka jag). Och hon är mycket mer reserverad mot främmande än Adam. Adam kan än idag gå med vem som helst, han kan sova borta hos främmande utan oss (inte för att han får det). Isabel gillar inte när någong tar i henne som hon inte känner väl. men håller jag i henne då charmar hon alla.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • ellenwesterlund
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:16:45 följande:
    Vi har inte orkat, haha, men gjort det ändå! Man är ju förälder!
    Håller med dig! Man orkar inte egentligen men det går ändå på någe vis.
    Våra (främst mina)föräldrar ville ta barnen en natt så vi kunde få sova men vi har inte velat det och nu har det ju blivit bättre, ok vissa nätter är värre än andra men överlag.
  • Beckah82

Jag har en oförskämt lättsam bebis. Glad och nöjd jämt typ. Lättsam. Kräver inte mycket. Närhet vill han ha mycket av men han tankar och sen går han iväg och roar sig själv.

Han kan utan problem leka och roa sig själv i iallafall 1,5 timme i sträck utan att klaga.

Kan inte komma på något som varit jobbigt med honom... förrutom hans två öroninflammationer då *s* NU är han mer som typ Victor var.

Victor har alltid varit extreeemt jobbig. Man har inte kunnat ta bort blicken från honom i en sekund ens för då har han klättrat upp i gardinen eller något.

Han kan inte leka själv och har aldrig någonsin kunnat. Inte kunnat roa sig själv 5 minuter ens...jo när han blev större. Med böcker eller TV-spel. Film har funkar hyfsat också men annars har det varit full rulle, vild och farlig och uppmärksamhetskrävande till max.

Ja inte längre TACK OCH LOV är den tiden förbi. Nu är han myyyycket lugnare och går att ha i möblerade rum utan problem

Så visst är barn olika. Väääldigt. Jag hoppas Victor får en liten Victor när han blir vuxen  för jag fick ju faktiskt en Victor och har varit en sådan själv

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Donna69

H e l e n a skrev 2008-06-25 21:44:06 följande:

Tack Vos! *tar åt mig en av kramarna* Härligt att det är goa tider med Robin nu . Lustigt hur olika barn är (tja, även vuxna om vi nu ska vara såna ). Jag tror knappt det är sant att det finns barn som kan somna av sig själva, barn man kan byta blöja på utan att de vaknar osv. Helt otroligt! Vår plutt sov i princip inget alls den första tiden (stundvis bara - alltid vid bröstet och vakande så fort jag rörde mig). Efter ett par månader sövde jag honom på dagarna vid bröstet (men kunde aldrig lägga honom ifrån mig, då vakande han direkt) och efter ett tag i babyskyddet vilket då fick hållas i konstant gungning. Vagnen hatade han. Vid kvällsövningen tog det timmar att lägga honom eftersom vi var tvungna att få ned honom i djupsömn (genom att bära honom i ett särskilt grepp och med kraftigt schvung i knäna) innan det (förhoppningsvis!) gick att lägga honom i sängen varpå han vaknade 78 gånger under kvällen/natten. Först som 6månaders kunde han sova själv om dagarna  och nätterna blev då också bättre. Nu är det oftast väldigt bra!!! Sorry långt inlägg, tror någon behövde skriva av sig lite...
    men guuuuuuuuuud...låter nästan precis som vår början som föräldrar...=(
  • H  e  l  e  n  a
    ellenwesterlund skrev 2008-06-25 22:20:17 följande:
    Håller med dig! Man orkar inte egentligen men det går ändå på någe vis.Våra (främst mina)föräldrar ville ta barnen en natt så vi kunde få sova men vi har inte velat det och nu har det ju blivit bättre, ok vissa nätter är värre än andra men överlag.
    Det svåra är ju att de som behöver mest avlastning ofta inte kan ta emot den, precis som du säger. De mer krävande barnen har förmodligen fler rutiner och är mer trygghetsberoende än andra och då vill man som förälder ogärna chansa och låta andra prova. Sambon och jag har verkligen behövt avlastning, men har väl varit för blödiga... Vi är förmodligen för känsliga! Men det är svårt när det skär i mamma/pappahjärtat (hur trött man än är)!
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-06-25 22:21:54 följande:
    Jag har en oförskämt lättsam bebis. Glad och nöjd jämt typ. Lättsam. Kräver inte mycket. Närhet vill han ha mycket av men han tankar och sen går han iväg och roar sig själv.Han kan utan problem leka och roa sig själv i iallafall 1,5 timme i sträck utan att klaga.Kan inte komma på något som varit jobbigt med honom... förrutom hans två öroninflammationer då *s* NU är han mer som typ Victor var.Victor har alltid varit extreeemt jobbig. Man har inte kunnat ta bort blicken från honom i en sekund ens för då har han klättrat upp i gardinen eller något.Han kan inte leka själv och har aldrig någonsin kunnat. Inte kunnat roa sig själv 5 minuter ens...jo när han blev större. Med böcker eller TV-spel. Film har funkar hyfsat också men annars har det varit full rulle, vild och farlig och uppmärksamhetskrävande till max.Ja inte längre TACK OCH LOV är den tiden förbi. Nu är han myyyycket lugnare och går att ha i möblerade rum utan problem Så visst är barn olika. Väääldigt. Jag hoppas Victor får en liten Victor när han blir vuxen  för jag fick ju faktiskt en Victor och har varit en sådan själv
    Ja, och får han (eller Eskil i vårt fall) inte en likadan ungen själv en dag så ska de bannemig få höra åtminstone! Hahaha
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2