• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • H  e  l  e  n  a
    Donna69 skrev 2008-06-25 22:24:58 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-25 21:44:06 följande:men guuuuuuuuuud...låter nästan precis som vår början som föräldrar...=(
    Jaha, hade ni det också så? *visste inte*
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:29:55 följande:
    Inte jag heller, Donna, du har dolt det bra i såfall.

Du klaaagar för liiite
  • FruRundberg
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:16:45 följande:
    Vad snäll du är som säger så! Vi har inte orkat, haha, men gjort det ändå! Man är ju förälder! Det är verkligen skönt att höra att det kan vara annorlunda. Fantastiskt bra att ni fick en sån positiv första tid med Meja; det måste verkligen ha stärkt ert förhållande ännu mera. Osså huset också!
    Ja det är klart man gör det ändå! Man måste juh och man kämpar på även om det är jobbigt.

Alla mina barn har vart "lätta" medn såna saker. nathalya hade dock FRUKTANSVÄRDA trotts perioder då man bara ville sälja henne på blocket för lägstbjudande haha men men man tar sig igenom allt.
    Sen var jag ensam oxå så man var ju tvungen att orka trotts att man gick på knäna ibland. Och att ha en knäpp pappa med där som var dum mot mig gjorde ju inte saken bättre hehe jaja sånt kan man skratta lite åt nu.

Men det kommer att bli bättre. Jag kan lova det
  • Donna69

H e l e n a skrev 2008-06-25 22:29:55 följande:

[/citat]

skojar'u?? allt är som en dimma från "den tiden"
    Beckah82 skrev 2008-06-25 22:34:39 följande:
    [citat]
    Inte jag heller, Donna, du har dolt det bra i såfall.Du klaaagar för liiite
    asg

o no...klagar gör jag jämt!!! *fniss*
    men varför gnälla jämt???
  • H  e  l  e  n  a

Det som är enormt tråkigt är att när andra skriver att de vill stoppa tiden "det går för snabbt!", att det är så mysigt med bebisar och att vara föräldraledig osv så har jag känt mig bitter. Jag har hela tiden velat att tiden ska gå snabbare. Vi har inte kunnat mysa (jo, när amningen slutade göra ont och nu när vällingen ges på kvällen). I övrigt har det mest känts som en kamp. Så jäkla trist. Ibland undrar man om det är fel på en själv, men när man då hör beskrivningar av hur andras barn är fattar man att det just är så oliiika. Olika, olika, olika. Och förmodligen jämnar det väl ut sig i det långa loppet! Dessutom är det ju sällan allt flyter på i livet samtidigt. Finns ju alla uptänkliga problem man kan ha tyvärr.

Parallellt med allt detta är man så fruktansvärt lycklig och tacksam mot världen. Ja, det har verkligen varit paradoxernas tid detta första år!

• FruRundberg
    Beckah82 skrev 2008-06-25 22:21:54 följande:
    Jag har en oförskämt lättsam bebis. Glad och nöjd jämt typ. Lättsam. Kräver inte mycket. Närhet vill han ha mycket av men han tankar och sen går han iväg och roar sig själv.Han kan utan problem leka och roa sig själv i iallafall 1,5 timme i sträck utan att klaga.Kan inte komma på något som varit jobbigt med honom... förrutom hans två öroninflammationer då *s* NU är han mer som typ Victor var.Victor har alltid varit extreeemt jobbig. Man har inte kunnat ta bort blicken från honom i en sekund ens för då har han klättrat upp i gardinen eller något.Han kan inte leka själv och har aldrig någonsin kunnat. Inte kunnat roa sig själv 5 minuter ens...jo när han blev större. Med böcker eller TV-spel. Film har funkar hyfsat också men annars har det varit full rulle, vild och farlig och uppmärksamhetskrävande till max.Ja inte längre TACK OCH LOV är den tiden förbi. Nu är han myyyycket lugnare och går att ha i möblerade rum utan problem Så visst är barn olika. Väääldigt. Jag hoppas Victor får en liten Victor när han blir vuxen  för jag fick ju faktiskt en Victor och har varit en sådan själv
    Meja är så nu.. ska KLÄTTRA överallt nu.. ingenting går förbi utan att testa att klättra upp på det eller igenom det! haha så man har ingen tid att kolla på något annat än henne. Idag klättrade hon upp på våra matstolar och försökte gunga med de genom att stå på den och hålla i ryggstödet sen trycka utåt så att den höll på ramla!! Galen unge! hahaha jaja så är det med vilda bebin

Om nu någon förstod vad jag menade
  • H  e  l  e  n  a
    JoNaLi skrev 2008-06-25 22:38:52 följande:
    Ja det är klart man gör det ändå! Man måste juh och man kämpar på även om det är jobbigt.Alla mina barn har vart "lätta" medn såna saker. nathalya hade dock FRUKTANSVÄRDA trotts perioder då man bara ville sälja henne på blocket för lägstbjudande haha men men man tar sig igenom allt.Sen var jag ensam oxå så man var ju tvungen att orka trotts att man gick på knäna ibland. Och att ha en knäpp pappa med där som var dum mot mig gjorde ju inte saken bättre hehe jaja sånt kan man skratta lite åt nu. Men det kommer att bli bättre. Jag kan lova det
    Mm, vet att du har haft en massa kämpigt tidigare! Därför är det så extra härligt att höra hur bra det verkar vara nu!
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-06-25 22:39:41 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:29:55 följande: asgo no...klagar gör jag jämt!!! *fniss*men varför gnälla jämt???
    Det har du helt rätt i

Roligare att framhäva det som är bra istället för att jämt dra upp de dåliga bitarna det får man ju göra OCKSÅ såklrt hehe men gtrevligt om man inte BARA gnäller
  • FruRundberg
    H e l e n a skrev 2008-06-25 22:42:13 följande:
    Det som är enormt tråkigt är att när andra skriver att de vill stoppa tiden "det går för snabbt!", att det är så mysigt med bebisar och att vara föräldraledig osv så har jag känt mig bitter. Jag har hela tiden velat att tiden ska gå snabbare. Vi har inte kunnat mysa (jo, när amningen slutade göra ont och nu när vällingen ges på kvällen). I övrigt har det mest känts som en kamp. Så jäkla trist. Ibland undrar man om det är fel på en själv, men när man då hör beskrivningar av hur andras barn är fattar man att det just är så oliiika. Olika, olika, olika. Och förmodligen jämnar det väl ut sig i det långa loppet! Dessutom är det ju sällan allt flyter på i livet samtidigt. Finns ju alla uptänkliga problem man kan ha tyvärr.Parallellt med allt detta är man så fruktansvärt lycklig och tacksam mot världen. Ja, det har verkligen varit paradoxernas tid detta första år!
    *kraaaaam* Du ska inte få dåligt samvete för dina känslor. Jag har med haft såna tankar för min dotter som var en trottsig liten terrorist när hon blev 2 år och framåt hehe nä skämt å sido.. alla tänker vi nog såna tankar ibland. Även om man inte vill jämnföra så gör man nog det omedvetet ibland och undrar varför har de så lätt med det och inte vi.. om vad det än gäller.  Det har även jag gjort med mina barn.
  • H  e  l  e  n  a
    JoNaLi skrev 2008-06-25 22:48:35 följande:
    *kraaaaam* Du ska inte få dåligt samvete för dina känslor. Jag har med haft såna tankar för min dotter som var en trottsig liten terrorist när hon blev 2 år och framåt hehe nä skämt å sido.. alla tänker vi nog såna tankar ibland. Även om man inte vill jämnföra så gör man nog det omedvetet ibland och undrar varför har de så lätt med det och inte vi.. om vad det än gäller.  Det har även jag gjort med mina barn.
    Kraaamis tillbaks! Skönt att höra att man inte är en knäppgök! .
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2