• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • MissHeaven
    Beckah82 skrev 2008-06-26 09:35:04 följande:
    Hahaha så töntigt han är ju med sin pappa! Om du hade skickat ungen själv till Budapest (jodå det blir man sugen på ibland) så hade jag förstått henne
    DET har jag inga planer på att göra! Men tänk OM det skulle hända Daniel något där nere, då finns det ju ingen som kan prata svenska med Caspian!
  • H  e  l  e  n  a
    MissHeaven skrev 2008-06-26 10:21:26 följande:
    Usch nu har jag brutit min mentala spärr, jag har loggat in på jobbdatorn.Det fick jag ju absolut inte göra... nu får jag inget gjort på jobbet idag!
    Ajabaja! . Inte så lätt att alltid hålla på sina principer.
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Prinsessan Zelda
    MissHeaven skrev 2008-06-26 10:24:06 följande:
    DET har jag inga planer på att göra! Men tänk OM det skulle hända Daniel något där nere, då finns det ju ingen som kan prata svenska med Caspian!
    bebisar är rätt så internationalla

Isabel fattade det mesta och hade inga problem med att kommunicera med min amerikanska släktingar som fattar nada svenska.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Halvblod

Kul att läsa om hur alla har det/har haft det med sina bebisar för det är verligen olika från barn till barn.

Vi har haft en enorm tur som har fått en helt fantastisk tjej som är hur social som helst (bryr sig inte det minsta om vi lämnar henne med folk hon inte känner utan bara vinkar och typ väntar på att vi verkligen ska gå).
    Hon var skrikig i början men allt det där berode på att jag inte hade tillräkligt med mjölk så när jag gick emot allas jävla amningspredikan så fick vi världens mest nöjda baby (amningspredikan ändrades till svartsjuka hos alla skrikande bebisars mammor och det snackades om att vårt stackars barn säkert kommer få dåligt imunförsvar osv... psss, hon har fortfarande aldrig haft mer än en liiiten förkylning!!!).
    Hon är dock ENORMT akiv (mer än något barn i hennes ålder som vi har träffat) men det gör inget eftersom hon är glad och snäll 23½timme om dygnet.
    Det känns däremot som att vi kommer att få det jobbigt med henne om ett par år om denna aktiva tjej inte kommer att lugna sig...men nu bara njuuuuuter vi så länge det varar

• Prinsessan Zelda
    jennsans skrev 2008-06-26 09:19:45 följande:
    nån som har tips på hur man gör flytt till eget rum smidig?? han har en del saker där inne idag och leker lite där kryper ofta in dit o så.. sängen är kvar hos oss än så länge tänkte flytta in honom snart (till helgen kanske) tänkte göra en myshörna med madrass o lite kuddar då han inte somnar själv i spjälisen så vi ändå kan somna inne i rummet där.. hoppas på att han kanske kan sova lite bättre än vad han gör hos oss.. vaknar ca 2-3 gånger /natt.. jobbig o söva om allt som oftast.. försöker hålla välling så långt fram på morgonen som möjligt.. oftast blir det vid halv 4 kanske.. ligger oftast mellan oss från midnatt då han vaknar första gången för jag hinner alltid somna innan jag lägger tillbaka honom..
    när vi flyttade adam var han 9 månader och vi bara flyttade honom från en dag till en annan. och han slutade äta på natten automatiskt då, vilket var jäkligt skönt.

Isabel flyttade vi till eget rum när hon var 6 ån och lika där, vi bara flyttade.

Båda var vana att sova borta hos andra så det var inget konstigt.
  • Prinsessan Zelda
    Halvblod skrev 2008-06-26 18:33:46 följande:
    Kul att läsa om hur alla har det/har haft det med sina bebisar för det är verligen olika från barn till barn.Vi har haft en enorm tur som har fått en helt fantastisk tjej som är hur social som helst (bryr sig inte det minsta om vi lämnar henne med folk hon inte känner utan bara vinkar och typ väntar på att vi verkligen ska gå).Hon var skrikig i början men allt det där berode på att jag inte hade tillräkligt med mjölk så när jag gick emot allas jävla amningspredikan så fick vi världens mest nöjda baby (amningspredikan ändrades till svartsjuka hos alla skrikande bebisars mammor och det snackades om att vårt stackars barn säkert kommer få dåligt imunförsvar osv... psss, hon har fortfarande aldrig haft mer än en liiiten förkylning!!!).Hon är dock ENORMT akiv (mer än något barn i hennes ålder som vi har träffat) men det gör inget eftersom hon är glad och snäll 23½timme om dygnet.Det känns däremot som att vi kommer att få det jobbigt med henne om ett par år om denna aktiva tjej inte kommer att lugna sig...men nu bara njuuuuuter vi så länge det varar
    Adam har också alltid varit vääääldigt aktiv. är det fortfarande ska jag säga
  • Lindisen81

Halvblod; bra skrivet av dig =) tror inte ett skit på att barn som ej ammas blir mer sjuka än "ersättningsbarnen". inez är ju själv "flask"-barn och har precis som din Leia bara varit förkyld nån gång. Lite mer snorig när tänder är på väg men det är väl alla, samt kanske en magsjuka som varade typ 1½ dag.
    Inez är riktigt social och älskar nya människor. Hon blir oxå nästan glad och vinkar hej då när hon får vara med nytt folk. så är det nu, och jag hoppas min tjej fortsätter vara social och lättsam. Nu har hon iförsig haft typ en vecka då hon INTE varit rolig, men hon har det jobbigt nu me tänder och lär sig nya saker hela tiden!

Här har vi snart ett kök, imorgon har vi spis och diskmaskin!!!!!

• Lindisen81

oj skrev fel, menar att jag ej tror "ersättningsbars" blir mer sjuka än barn som ammas

• Halvblod

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 18:35:04 följande:

Adam har också alltid varit vääääldigt aktiv. är det fortfarande ska jag säga
    Ojdå...med andra ord är det kört för oss
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2